Voor de volledigheid. Zijn gewone weekmenu bestaat uit rundervlees, schapenpens, kip met bot, ingewanden (nier en lever) en yoghurt met ei. En daar verander ik niets aan (behalve de hoeveelheid).
Moderator: moderatorteam
Zoals ik zei
Ja ook goed! Zeker nu, is het seizoen.
Dank voor de inspiratieCrescent schreef: ↑09 dec 2021 01:30 Peen, gekookt of rauw, courgettes in elke bereiding. Gegaarde doperwtjes, snijboontjes, peulen. Gekookte mais evenals zoete aardappel, zachtgekookte knolselderij, gesmoorde sla (van veldsla tot romaine), snijbiet, sprouts van allerlei. Gekookte of gegrilde pompoen met schil, gekookte venkel, pastinaken, wortelpeterselie.
Koolsoorten met mate, nitraatrijke groenten zoals bleekselderij en spinazie idem.
Vruchtvlees van appels en peren, watermeloen, stukje banaan, komkommers, een stuk sinaasappel of partje mandarijn, aardbeitjes.
Allerlei kruiden zoals paardenbloem, blad van dovenetel, weegbreesoorten, af en toe een walnootje in de schil, verder grassen, zaden.
Ik doe hier om de dag een groenteprut, aangevuld met wat supplementen, kruiden en vitaminen. Twee keer per week rauwe kalkoennek, of lamsribben, lekker knagen en smullen is dat voor ze. Beide hebben weer strakke lijntjes en glimmen enorm. Het weglaten van snacks op granenbasis hielp ook.
Fijn te horen.Hazenrein schreef: ↑10 jan 2022 13:06 Even een update.
De Fries krijgt sinds een maand minder vlees en meer groente (wortel, bietjes & boontjes). De graansnacks zijn vervangen door gedroogd vlees en er wordt niet meer tussendoor gesnoept. Je ziet het er nog niet aan af, maar volgens de weegschaal is er een dikke kilo af! Nog minimaal 2 te gaan, maar dit is hoopvol.![]()
![]()