Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hap-slik-weg trainers
Moderator: moderatorteam
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
- Aantal honden: 2
Hap-slik-weg trainers
Ik ben op zoek naar hap-slik-weg-trainers/beloningen.
Mijn berner pup van 13 weken heeft moeite met keurig aan het lijntje lopen zonder onze Fransje bulldog te klieren. Het gaat op zich steeds beter, keurig zonder trekken links lopen (Fransje rechts), als ik maar beloon met iets lekkers. Ik vind het lastig dat ze voor iedere beloning stil gaat staan om het op te eten. Ik heb van die kant en klare ieniemini-snoepjes in botjesvorm, heb zelfs al puppybrokjes van royal canin voor kleine rassen geprobeerd, en zelf gesneden rodi-wordt. nog kleiner snijden kan, maar dan moet ik ze met een pincet gaan aangeven...
We zitten nog niet in de fase dat het zonder beloning om de vijf meter kan...
Ideeën?
Mijn berner pup van 13 weken heeft moeite met keurig aan het lijntje lopen zonder onze Fransje bulldog te klieren. Het gaat op zich steeds beter, keurig zonder trekken links lopen (Fransje rechts), als ik maar beloon met iets lekkers. Ik vind het lastig dat ze voor iedere beloning stil gaat staan om het op te eten. Ik heb van die kant en klare ieniemini-snoepjes in botjesvorm, heb zelfs al puppybrokjes van royal canin voor kleine rassen geprobeerd, en zelf gesneden rodi-wordt. nog kleiner snijden kan, maar dan moet ik ze met een pincet gaan aangeven...
We zitten nog niet in de fase dat het zonder beloning om de vijf meter kan...
Ideeën?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Hap-slik-weg trainers
Ten eerste is het nog een pup. Ten tweede: hoe goed gaat het aan een ontspannen lijn lopen zonder franse bul erbij?
Hier staan ze ook stil om hun beloning aan te pakken en op te eten, ook met hapslikweg-hapjes. Komt mede doordat ik het zo laag moet geven dat ik zelf niet goed door kan lopen tijdens het belonen
Hier staan ze ook stil om hun beloning aan te pakken en op te eten, ook met hapslikweg-hapjes. Komt mede doordat ik het zo laag moet geven dat ik zelf niet goed door kan lopen tijdens het belonen
-
- Zeer actief
Ik heb ook nog steeds beloningen mee met alle drie om dat sommige dingen gewoon met interval beloond moeten worden om de goede gewoonte er in te houden en wandelen aan een slappe lijn is er een van en het komen op commando ook.. Ik gebruik daarvoor honden worst, ( complete voeding is dat) - ( en die heb ik in een plastic beker in mijn jaszak of je hebt ook van die silicone buidels die je bij ome alie kunt bestellen) maar ze doen er een moord voor en dat is de bedoeling en verder komt alles goed met de tijd zolang je er maar aandacht aan besteed als dingen goed gaan
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Kattenbrokjes
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Mijn honden zijn niet bepaald dol op die "trainertjes".
Ik heb net als S@ndr@ hondenworst.
Als het nodig is droog ik die even in de magnetron en snijd ze dan in stukjes.
De geur wordt sterker en je handen blijven schoner
Omdat het maaltijd worsten zijn kan ik het voer in de bak verminderen zodat de pup niet zo dik wordt dat ik haar moet rollen
Lopen zonder trekken is erg lastig als je met twee honden loopt vind ik.
Dat oefen ik bij voorkeur met de hond apart.
Ik heb net als S@ndr@ hondenworst.
Als het nodig is droog ik die even in de magnetron en snijd ze dan in stukjes.
De geur wordt sterker en je handen blijven schoner
Omdat het maaltijd worsten zijn kan ik het voer in de bak verminderen zodat de pup niet zo dik wordt dat ik haar moet rollen

Lopen zonder trekken is erg lastig als je met twee honden loopt vind ik.
Dat oefen ik bij voorkeur met de hond apart.
-
- Zeer actief
Een lijn van 2 meter eraan en gewoon gaan. Als ze samen lopen is klieren ook veel leuker en ik laat dat gewoon. Soms vraag ik de aandacht even en beloon ik met stem of speel ik even mee. Af en toe mag hij een bal of stokje dragen zodat hij mijn reu even met rust laat.
Pup is nu 20 weken en het gaat al een stuk rustiger. Dat is vanzelf zo gegaan. Puppy’s spelen nou eenmaal graag en ik ga geen wandeling lang corrigeren en de boze boeman spelen.
Plas- en poeprondjes zijn maximaal een kwartiertje en volledig aangelijnd, daar kom ik wel overheen als dat wat chaotisch gaat. En langere rondes gaan ze gewoon los. Dan oefen ik altijd wat met recall en hang ik verder de leuke baas uit. Ik vind takken, plassen om in te stampen, kuilen om in te graven of snoepjes om uit een boomstam te pulken.
Die puppytijd is maar kort, je komt er wel doorheen. Kijk naar de leuke dingen en als je dan als mallote chaoot rondloopt is dat maar even zo. Zie er maar de lol van in. Ik heb ook een menselijke dreumes bij me en die is net zo’n chaoot die overal een spel in zoekt. Dat is het leuke aan dat jonge grut. Je hebt nu een excuus om als malloot mee te spelen
Pup is nu 20 weken en het gaat al een stuk rustiger. Dat is vanzelf zo gegaan. Puppy’s spelen nou eenmaal graag en ik ga geen wandeling lang corrigeren en de boze boeman spelen.
Plas- en poeprondjes zijn maximaal een kwartiertje en volledig aangelijnd, daar kom ik wel overheen als dat wat chaotisch gaat. En langere rondes gaan ze gewoon los. Dan oefen ik altijd wat met recall en hang ik verder de leuke baas uit. Ik vind takken, plassen om in te stampen, kuilen om in te graven of snoepjes om uit een boomstam te pulken.
Die puppytijd is maar kort, je komt er wel doorheen. Kijk naar de leuke dingen en als je dan als mallote chaoot rondloopt is dat maar even zo. Zie er maar de lol van in. Ik heb ook een menselijke dreumes bij me en die is net zo’n chaoot die overal een spel in zoekt. Dat is het leuke aan dat jonge grut. Je hebt nu een excuus om als malloot mee te spelen

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Ik ben nogal burgerlijk ongehoorzaam en heb mijn oudste hond Tom bijna altijd los lopen, dat maakt het wel makkelijker en hij is vrij makkelijk te sturen. Jonkie Casper (13 maanden) loopt ook veel los, maar ook nog wel aan de lijn omdat sommige dingen nog steeds heel verleidelijk zijn.
Als Casper aan de lijn loopt is ouwehoeren niet toegestaan en richt ik mijn aandacht op de aangelijnde hond, even netjes naast en aandacht bij mij. Maar ook wel wat losser, lekker snuffelen enzo.
Maar net wat Manuma zegt, lekker genieten van het pup zijn, kleine dingetjes oefenen en veel gek doen. Het kwartje valt wel (ook in die bekende fase waar ze alles lijken vergeten te zijn).
Ik gebruik kleine snoepjes, vaak door midden gebroken, maar als er even gekauwd moet blijf ik even wachten en ga daarna verder.
Als Casper aan de lijn loopt is ouwehoeren niet toegestaan en richt ik mijn aandacht op de aangelijnde hond, even netjes naast en aandacht bij mij. Maar ook wel wat losser, lekker snuffelen enzo.
Maar net wat Manuma zegt, lekker genieten van het pup zijn, kleine dingetjes oefenen en veel gek doen. Het kwartje valt wel (ook in die bekende fase waar ze alles lijken vergeten te zijn).
Ik gebruik kleine snoepjes, vaak door midden gebroken, maar als er even gekauwd moet blijf ik even wachten en ga daarna verder.

-
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja die vinden ze ook vaal lekker, knip je ook makkelijk in stukjes die hap slik weg zijn
-
- Zeer actief
Ik heb zelf altijd nog de overweging dat als er veel ingaat dat het dan nog wel gezond moet zijn.. als ik met Zillion naar school ga, dan gaat er best wel wat door dus vandaag ook de honden worst ( van biofood of zo) , is gewoon een gezonde complete maaltijd in kleine blokjes .. bij een hondje als boots gaat er niet zoveel in en die gaat ook niet naar school dus het maakt bij hem ook niet zoveel uit..
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik heb brokken mee van Darf vol. Die kan ik breken.
Met twee hondjes is het wel eens handig. Zeker na mijn isolatie lopen ze weer lekker eigenwijs te doen maar met voertjes begrijpen ze het commando naast en blijft naast ineens prima en lopen ze ermee door. Anders sta ik dus steeds stil
Met twee hondjes is het wel eens handig. Zeker na mijn isolatie lopen ze weer lekker eigenwijs te doen maar met voertjes begrijpen ze het commando naast en blijft naast ineens prima en lopen ze ermee door. Anders sta ik dus steeds stil

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Dank voor de tips. Ik ga die knip-stripjes proberen.
Loslopen doen we in het losloopgebied, in onze woonwijk is dat te gevaarlijk.
Soms loop ik apart, soms samen.
Maken honden ook leer-sprongetjes? Het is net of er de afgelopen dagen kwartjes gevallen zijn. Met wandelen, met slapen in de bench etc.
Loslopen doen we in het losloopgebied, in onze woonwijk is dat te gevaarlijk.
Soms loop ik apart, soms samen.
Maken honden ook leer-sprongetjes? Het is net of er de afgelopen dagen kwartjes gevallen zijn. Met wandelen, met slapen in de bench etc.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ja, honden maken zeker leersprongetjes