Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

piepbal

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

piepbal

Ongelezen bericht door blondie »

Gisteren heb ik ook erg moeten lachen toen ik tot het besef kwam dat andere mensen ook dezelfde piepbal methode gebruikten als ik. :LOL:

Smal pad. Pup komt ons tegemoet, ontmoet Chara. Ze vinden elkaar érg leuk.

Chara rende voor mijn gevoel iets te gretig mee, en te ver. Dus ik riep. Dat werkte niet direct, dus ik drukte in de piepbal die ik in mijn zak had.
Chara kwam terug, maar de pup kwam ook mee.
Waarop die baasjes ook ineens in een piepbal gingen knijpen :LOL:

Pup in verwarring, maar omdat ik Chara haar aandacht al had en ze verder bij me bleef liet ik hun maar even door knijpen in de bal tot de pup weer terug bij ze was.

Maar toch wel grappig om te zien dat bij het knijpen in de piepbal je soms wat meer honden bij je krijgt dan alleen je eigen hond. Ook Moos, de hond van mijn vriendin kwam erop aanrennen in ieder geval.

Best goed om dat te beseffen, dus ik gaf ook vrij rap een kleine voerbeloning voor het reageren op de piep van de bal ipv balbeloning :wink: soms moet je ook rap schakelen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: piepbal

Ongelezen bericht door alm@ »

Mijn teckels reageren ook op piepers terwijl ik dat zelf nooit gebruik :LOL: is dat tegenwoordig een advies wat op de hondenschool gegeven wordt? Ik kom best veel mensen met piepertjes en jonge honden tegen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

alm@ schreef: 10 jan 2022 13:58 Mijn teckels reageren ook op piepers terwijl ik dat zelf nooit gebruik :LOL: is dat tegenwoordig een advies wat op de hondenschool gegeven wordt? Ik kom best veel mensen met piepertjes en jonge honden tegen.
Geen idee, ik heb zelf nooit hondenschool gevolgd :oeps:

Maar moet zeggen dat ik gisteren toen Chara dus wel uit zicht was, ik gok dat het bereik van de pieper beter hoorbaar was dan mijn stem en dat ze daarom rechtsomkeert heeft gemaakt..

Veel honden reageren volgens mij beter op geluidjes en favoriete speeltjes, het is een van de redenen dat ik het daarom sporadisch eigenlijk ben gaan inzetten. Binnen speelt ze soms met deze piepbal. Dus toen ik vorige week voor het eerst op vreemd terrein met haar en een andere hond ben gaan wandelen nam ik die bal mee voor het geval dat..

Ik had hem ook al eerder ingezet om de focus op de dieren van de kinderboerderij waar we plotseling voorbij kwamen af te halen door even in de bal te knijpen. Op afstand werkt zo'n piep beter en is doordringerder dan stem in ieder geval.

Uiteraard bouw ik dat zelf wel af, en Chara is eigenlijk de eerste hond waarbij ik dit heb "ingezet".
Bij Bluf moest ik er fel bovenop zitten, of hopen dat ze een keer omkeek en me zag zwaaien met de gele bal :oohja:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb altijd een piepbal in mijn jaszak voor Boots, die wil nog wel eens wat verder gaan en dat geeft niet, gaat altijd goed, bie bal is de noodstop en nu moet je komen en dat werkt altijd acuut
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hammetime »

Mijn hond is dol op ballen, of ze piepen of niet alle ballen zijn geweldig! Een bal over een snoepje elke dag is het motto van mijn herder. En daar blijft ze mooi slank bij uiteraard want van een bal word je niet dik! Twee is misschien een andere zaak! :P
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hammetime schreef: 10 jan 2022 22:28 Mijn hond is dol op ballen, of ze piepen of niet alle ballen zijn geweldig! Een bal over een snoepje elke dag is het motto van mijn herder. En daar blijft ze mooi slank bij uiteraard want van een bal word je niet dik! Twee is misschien een andere zaak! :P
LOL

helemaal mee eens.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”