Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor mijn gevoel kan het haast niet anders dan dat deze hondjes gedumpt zijn door een broodfokker waar ze waarschijnlijk in een schuur of loods hebben gezeten. Anders zou het toch meteen opvallen als iemand ineens 24 hondjes kwijt is. Hoe dan ook, het is en blijft triest.
Het is fijn dat ze zijn gevonden en nu worden verzorgd, dat zonder meer
Ik vraag me af wat er is gebeurd met de eigenaar.
24 hondjes is wel heel veel hoor om in een keer te dumpen.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@ schreef: ↑13 jan 2022 17:34
Vreselijk. Maar hoe raar het ook klinkt ik ben blij dat de eigenaar ze gedumpt heeft. Nu worden ze verzorgd en hebben ze een kans op een beter leven.
Ben ik met je eens. Maar van de andere kant... Teuntje krijgt een gebit. Met die uitpuilende oogjes...
Ik vind echt heel veel van die broodfokker. Maar ik vind ook wat van mensen die van Teuntje een pup willen. Of kopen. Of krijgen.
MoTsiTsi schreef: ↑13 jan 2022 18:41
Misschien gestopt, overleden en wederhelft dumpt de hondjes, kan van alles zijn. Stond hier gisteren in de krant.
Ja. Dus zoiets als Pieter is dit soort gedrochten in de garage aan het fokken, en hij valt dood neer. En dan denk ik "ik mot die mormels niet" en ik bind ze met zijn allen om een boom?
alm@ schreef: ↑13 jan 2022 17:34
Vreselijk. Maar hoe raar het ook klinkt ik ben blij dat de eigenaar ze gedumpt heeft. Nu worden ze verzorgd en hebben ze een kans op een beter leven.
Ben ik met je eens. Maar van de andere kant... Teuntje krijgt een gebit. Met die uitpuilende oogjes...
Ik vind echt heel veel van die broodfokker. Maar ik vind ook wat van mensen die van Teuntje een pup willen. Of kopen. Of krijgen.
Ik zag een oproep op fb met een foto van een van de teefjes met de vraag of iemand recent pups hiervan gekocht had. Ik denk dat ze zo de eigenaar willen achterhalen.
MoTsiTsi schreef: ↑13 jan 2022 18:41
Misschien gestopt, overleden en wederhelft dumpt de hondjes, kan van alles zijn. Stond hier gisteren in de krant.
Ja. Dus zoiets als Pieter is dit soort gedrochten in de garage aan het fokken, en hij valt dood neer. En dan denk ik "ik mot die mormels niet" en ik bind ze met zijn allen om een boom?
Ja, je zou kunnen denken ik breng ze naar het asiel, maar dat is niet voor niks. Zo'n €50 per stuk kan dat worden x 24 wordt een dure grap en dat gaan ze natuurlijk nooit betalen. Ik zou dan zeggen bindt ze dan ergens dicht bij het asiel af. Bij een van mijn diensten bij de dierenambulance stond er een kooi met hamsters voor de deur.
De personen die al op deze manier met dieren omgaan, denken er echt niet aan dat die beestjes buiten wel eens dood zouden kunnen gaan. Als ze er maar vanaf zijn. Hetzelfde als ergens in de bossen grof afval dumpen.