Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teuntje

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Teuntje

Ongelezen bericht door Marion. »

Een naamgenoot dus, maar het is 1 van die hondjes die met 24 aan een boom gebonden zijn gevonden.
Who the fuck is hier verantwoordelijk voor :S: :vaag:

Afbeelding
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Re: Teuntje

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja zo vreemd he tot niemand ook maar weet wie het is je stopt toch niet zo 24 honden in je binnenzak, iemand moet toch wat weten
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Voor mijn gevoel kan het haast niet anders dan dat deze hondjes gedumpt zijn door een broodfokker waar ze waarschijnlijk in een schuur of loods hebben gezeten. Anders zou het toch meteen opvallen als iemand ineens 24 hondjes kwijt is. Hoe dan ook, het is en blijft triest.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Vreselijk. Maar hoe raar het ook klinkt ik ben blij dat de eigenaar ze gedumpt heeft. Nu worden ze verzorgd en hebben ze een kans op een beter leven.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het is fijn dat ze zijn gevonden en nu worden verzorgd, dat zonder meer :ok:

Ik vraag me af wat er is gebeurd met de eigenaar.
24 hondjes is wel heel veel hoor om in een keer te dumpen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Misschien gestopt, overleden en wederhelft dumpt de hondjes, kan van alles zijn. Stond hier gisteren in de krant.
Marion.
Zeer actief

alm@ schreef: 13 jan 2022 17:34 Vreselijk. Maar hoe raar het ook klinkt ik ben blij dat de eigenaar ze gedumpt heeft. Nu worden ze verzorgd en hebben ze een kans op een beter leven.
Ben ik met je eens. Maar van de andere kant... Teuntje krijgt een gebit. Met die uitpuilende oogjes...

Ik vind echt heel veel van die broodfokker. Maar ik vind ook wat van mensen die van Teuntje een pup willen. Of kopen. Of krijgen.

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

MoTsiTsi schreef: 13 jan 2022 18:41 Misschien gestopt, overleden en wederhelft dumpt de hondjes, kan van alles zijn. Stond hier gisteren in de krant.
Ja. Dus zoiets als Pieter is dit soort gedrochten in de garage aan het fokken, en hij valt dood neer. En dan denk ik "ik mot die mormels niet" en ik bind ze met zijn allen om een boom?

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Marion. schreef: 13 jan 2022 20:39
alm@ schreef: 13 jan 2022 17:34 Vreselijk. Maar hoe raar het ook klinkt ik ben blij dat de eigenaar ze gedumpt heeft. Nu worden ze verzorgd en hebben ze een kans op een beter leven.
Ben ik met je eens. Maar van de andere kant... Teuntje krijgt een gebit. Met die uitpuilende oogjes...

Ik vind echt heel veel van die broodfokker. Maar ik vind ook wat van mensen die van Teuntje een pup willen. Of kopen. Of krijgen.
Ik zag een oproep op fb met een foto van een van de teefjes met de vraag of iemand recent pups hiervan gekocht had. Ik denk dat ze zo de eigenaar willen achterhalen.
Afbeelding
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Marion. schreef: 13 jan 2022 20:43
MoTsiTsi schreef: 13 jan 2022 18:41 Misschien gestopt, overleden en wederhelft dumpt de hondjes, kan van alles zijn. Stond hier gisteren in de krant.
Ja. Dus zoiets als Pieter is dit soort gedrochten in de garage aan het fokken, en hij valt dood neer. En dan denk ik "ik mot die mormels niet" en ik bind ze met zijn allen om een boom?
Ja, je zou kunnen denken ik breng ze naar het asiel, maar dat is niet voor niks. Zo'n €50 per stuk kan dat worden x 24 wordt een dure grap en dat gaan ze natuurlijk nooit betalen. Ik zou dan zeggen bindt ze dan ergens dicht bij het asiel af. Bij een van mijn diensten bij de dierenambulance stond er een kooi met hamsters voor de deur.
De personen die al op deze manier met dieren omgaan, denken er echt niet aan dat die beestjes buiten wel eens dood zouden kunnen gaan. Als ze er maar vanaf zijn. Hetzelfde als ergens in de bossen grof afval dumpen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ze zouden net zo iets als een babby luik moeten maken waar je als je geen geld zou hebben om voor je dier te zorgen je die kan brengen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”