Cleo schreef:joe schreef:Saartje schreef:Stang schreef:Is het echter ook ruiterpad, dan moet een hondenbezitter echter ook niet kwaad worden als de hond een rotschop van het paard krijgt.
En vooral ook niet kwaad worden als z'n hond na die rotschop dood blijft liggen. Kon het paard niks aan doen. Ruiter ook niet. Hond ook niet. Heeft de hondenbezitter aan zichzelf te wijten

Vimd ik ook, dat is je verantwoordelijkheid als baasje.
Maar wat nu als de ruiter gewoon door blijft rijden en niet even het fatsoen neemt om even te stoppen, zodat de hond weer veilig gepakt kan worden?
Jouw paard stuift er af en toe toch bokkend vandoor als hij/zij benaderd wordt door loslopende honden
Houdt dus in dat jij dat fatsoen niet op je kan nemen.
Dat is dus met mijn jongste het geval, een tijdje terug.
En niet als hij benaderd wordt, maar als ze ineens uit de bosjes naar hem toe springen.
Mijn ouwe trouwe andere jongen is gelukkig zo mak als een lam, maar was dit ook in het begin niet. Ze moeten als ze jong zijn de juiste ervaringen opdoen en niet zoals bij mijn jongste een keer door 2 honden zijn aangevallen. Hij is niet voor niets zo bang. Maar goeg, daarom blijf ik met hem in het bos rijden en hoop ik "aardige"honden tegen te komen, zodat hij ze gaat vertrouwen. Het gaat nu redelijk goed. Ik heb hiervoor ook mijn eigen hond gebruikt.
Zo leren ze van elkaar. Mijn hond raakte gewend aan paarden en nu maakt hij een paard gewend aan honden
Maar goed. Ik vind het belachelijk dat als ik 1 voorvalletje vertel, dat ik daar continue op af gerekend en veroordeeld word.
Dan moet je hier wel erg op gaan passen wat je typt. Daar pas ik voor hoor. Ik ben ik en ja, er gaan wel eens dingen fout, die je liever goed had zien gaan. Maar ja, daavoor zijn we mensen denk ik.
Heb ook het idee dat er bij het lezen wel heel erg selectief op de foute dingen wordt gelet. Misschien vaker een roze brilletje opzetten, maakt alles een stuk aangenamer