Ik heb ook weer een stukje gefilmd het eerste stukje langs de geluidswal vlak bij het Archeon ik heb de twee gebieden gecombineerd naar van het eerste gebied alleen het laatste stukje iets gefilmd.
De foto's.

Moderator: moderatorteam
Hahaha wij hebben ook de Zaanse schans lol.
Nee ze hoeven niet overal aangelijnd.
Wel een andere dan bij ons!
Ja haha eigenlijk stom dat dat zo heet hier.
Soms ben ik wel klaar mee hoor, met die platte lege polders. Ik heb er ook nooit echt aan kunnen wennen, dan snak ik naar een paar bomen en een kronkelweggetje. Gelukkig hebben we hier inmiddels ook het Twiske gekregen en het Jagersveld, daar mochten ook bomen en struiken!
Daarom dat ik die ns wandelingen ook doe. Al hebben we hier ook maar liefst twee bossen (nou bosjes meer)Qaatje schreef: ↑13 feb 2022 12:44Soms ben ik wel klaar mee hoor, met die platte lege polders. Ik heb er ook nooit echt aan kunnen wennen, dan snak ik naar een paar bomen en een kronkelweggetje. Gelukkig hebben we hier inmiddels ook het Twiske gekregen en het Jagersveld, daar mochten ook bomen en struiken!
Snap ik helemaal hoor. Grappige is dat ik in deze wijk ook opgroeide, kan zelfs vanuit de tuin mijn oude slaapkamerraam zien, dus de hei/bos ken ik als geen mijn broekzak, was als kind 'mijn' speelterrein. En na vele omzwervingen woon ik de laatste bijna 26 jaar alweer hier. En denk dat ik hier nooit meer wegga.
Ja dat snap ik. Elke dag is wel een beetje teveel van het gedoe.Qaatje schreef: ↑13 feb 2022 12:44Soms ben ik wel klaar mee hoor, met die platte lege polders. Ik heb er ook nooit echt aan kunnen wennen, dan snak ik naar een paar bomen en een kronkelweggetje. Gelukkig hebben we hier inmiddels ook het Twiske gekregen en het Jagersveld, daar mochten ook bomen en struiken!
Ja wrijf het er maar in
Tja...
Heb je wel eens rond Nijmegen gelopen? Achterhoek? Veluwe? Er is hier niet veel polderlandschap hoor.Hazenrein schreef: ↑13 feb 2022 17:50Ja dat snap ik. Elke dag is wel een beetje teveel van het gedoe.Qaatje schreef: ↑13 feb 2022 12:44Soms ben ik wel klaar mee hoor, met die platte lege polders. Ik heb er ook nooit echt aan kunnen wennen, dan snak ik naar een paar bomen en een kronkelweggetje. Gelukkig hebben we hier inmiddels ook het Twiske gekregen en het Jagersveld, daar mochten ook bomen en struiken!![]()
Ik woonde in Amsterdam west - ideaal en reume keus. A’damse bos voor bomen, de vecht en de Amstel voor kronkelwater, en Noord voor de vlakke polders.
Het Twiske is toch niet zo nieuw? Daar liep begin deze eeuw al () de zestien engelse mijl.
Het jammere van het hollandse land(schap) vind ik dat er altijd lawaai/ruis is. Van een of andere drukke provinciale weg of een snelweg op steenworp afstand. En overal bordjes met regels wie waar mag lopen of rijden..
Gelukkig ben ik er binnen een uur
Het gebied genaamd het Twiske bestaat inderdaad al heel lang, maar wat we nu kennen als het Twiske is meerdere keren op de schop gegaan, onder andere in verband met de aanleg van de Coentunnel. Toen is er enorm veel zand afgegraven en het zag er verder ook verschrikkelijk uit omdat er heel veel bagger was gestort. Dat afgegraven zand werd later de Stootersplas. Toen is ook zo ongeveer begonnen met de aanleg van het huidige recreatiegebied. Oorspronkelijk was het een veenweidegebied met heel bijzondere en zeldzame planten, maar daar is niets meer van over en dat komt ook nooit meer terug.Hazenrein schreef: ↑13 feb 2022 17:50Ja dat snap ik. Elke dag is wel een beetje teveel van het gedoe.Qaatje schreef: ↑13 feb 2022 12:44Soms ben ik wel klaar mee hoor, met die platte lege polders. Ik heb er ook nooit echt aan kunnen wennen, dan snak ik naar een paar bomen en een kronkelweggetje. Gelukkig hebben we hier inmiddels ook het Twiske gekregen en het Jagersveld, daar mochten ook bomen en struiken!![]()
Ik woonde in Amsterdam west - ideaal en reume keus. A’damse bos voor bomen, de vecht en de Amstel voor kronkelwater, en Noord voor de vlakke polders.
Het Twiske is toch niet zo nieuw? Daar liep begin deze eeuw al () de zestien engelse mijl.
Het jammere van het hollandse land(schap) vind ik dat er altijd lawaai/ruis is. Van een of andere drukke provinciale weg of een snelweg op steenworp afstand. En overal bordjes met regels wie waar mag lopen of rijden..
Ja daar is het prachtig.Marion. schreef: ↑13 feb 2022 19:03Heb je wel eens rond Nijmegen gelopen? Achterhoek? Veluwe? Er is hier niet veel polderlandschap hoor.Hazenrein schreef: ↑13 feb 2022 17:50Ja dat snap ik. Elke dag is wel een beetje teveel van het gedoe.Qaatje schreef: ↑13 feb 2022 12:44Soms ben ik wel klaar mee hoor, met die platte lege polders. Ik heb er ook nooit echt aan kunnen wennen, dan snak ik naar een paar bomen en een kronkelweggetje. Gelukkig hebben we hier inmiddels ook het Twiske gekregen en het Jagersveld, daar mochten ook bomen en struiken!![]()