Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binnen markeren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Emilyenkiki
Actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Binnen markeren

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

Wij hebben sinds vanochtend een Spaans hondje in opvang en hij is heel sociaal en totaal niet onder de indruk. Helaas probeert hij steeds te markeren tegen mijn meubels en stoelen. 2 min nadat hij binnen kwam plaste hij tegen de deur en hebben luid eheh gezegd en hem de tuin laten zien. Hoe reageer ik hier best op want ik wil absoluut geen hond in huis die een gewoonte maakt van binnen markeren? Plasband kopen of kan het tijdelijk van de stress zijn? Ik heb geen idee van achtergrond of hij dat vroeger deed. Alvast bedankt voor tips
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Binnen markeren

Ongelezen bericht door ranetje »

Het lijkt wel of hij zo zijn huis in bezit wil nemen :tongue:
Voorlopig een plasband en er voor zorgen dat je in de buurt blijft zodat hij niet eens een poging gaat doen (dus meteen weghalen) en niet alleen laten in ruimtes waar het extra moeilijk is om die plas te verwijderen.
Markeren is niet het zelfde als moeten plassen, dus op dat moment naar buiten brengen heeft weinig nut denk ik?
Zorg wel dat hij regelmatig buiten zijn behoefte kan doen.

Schoonmaken met biotex groen om de geur zo goed mogelijk te verwijderen.
Anders nodigt de geur uit om weer een plas te doen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Emilyenkiki
Actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog en engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Emilyenkiki »

ranetje schreef: 19 feb 2022 16:20 Het lijkt wel of hij zo zijn huis in bezit wil nemen :tongue:
Voorlopig een plasband en er voor zorgen dat je in de buurt blijft zodat hij niet eens een poging gaat doen (dus meteen weghalen) en niet alleen laten in ruimtes waar het extra moeilijk is om die plas te verwijderen.
Markeren is niet het zelfde als moeten plassen, dus op dat moment naar buiten brengen heeft weinig nut denk ik?

Bedankt ranetje ik heb hem voorlopig een plasbandje aangedaan en hou hem goed in de gaten.
We gaan sowieso 5 a 6 keer per dag buiten en hij mag in de tussentijd gerust een plasje in de tuin doen. We hebben nog een teefje in huis dus misschien dat hij ook markeert omdat alles naar haar ruikt?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Emilyenkiki schreef: 20 feb 2022 08:23
ranetje schreef: 19 feb 2022 16:20 Het lijkt wel of hij zo zijn huis in bezit wil nemen :tongue:

Bedankt ranetje ik heb hem voorlopig een plasbandje aangedaan en hou hem goed in de gaten.
We gaan sowieso 5 a 6 keer per dag buiten en hij mag in de tussentijd gerust een plasje in de tuin doen. We hebben nog een teefje in huis dus misschien dat hij ook markeert omdat alles naar haar ruikt?
Dat kan zeker een extra reden zijn :ok:
Door hem steeds weg te halen als hij aanstalten maakt om te gaan markeren wordt hopelijk voor hem duidelijk dat dat markeren niet wordt geaccepteerd.
Het is wel een lastig probleem om op te lossen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

De hond komt uit Spanje en is net bij je, ik denk dat hij niet weet wat hem overkomt en uit stress markeert.
Plasband is een goed idee om te voorkomen dat hij overal plast.
Verder regelmaat en rust, komt vast goed als hij meer gewend is.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”