Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wekelijkse wandelfoto's

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Wekelijkse wandelfoto's

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooie wandeling weer :ok:
Als ze zulke verwarrende bordjes neerzetten treft jou geen schuld.
Zeker niet als je de honden aan de lijn hebt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Bekende omgeving voor mij ook, vooral Delftse Hout
Afbeelding
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Leuke wandeling. Je maakt lekker wat kilometers!
Lizfun
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese stijbij/bordercollie

Ongelezen bericht door Lizfun »

Een hele bekende route voor mij. Ze kunnen lekker veel los op deze route. Zalig
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Vandaag zijn we weer lekker aan de wandel geweest. Zelfde gebied als op 17 november. Wel een andere route, maar er was enige overlap.

Het startpunt
Afbeelding

Na een kilometer liepen we nog op dezelfde route als een paar maanden geleden
Afbeelding

Maar dat duurde niet lang meer. Na 2 kilometer liepen we over een pad waar redelijk wat obstakels lagen. Wel een mooi paadje
Afbeelding

Na 3 kilometer kwamen we bij een plas waar ik de vorige keer wat badderende vogels op de foto heb kunnen zetten. Dit keer zaten ze er niet. Wel een ree voor ons uit zien rennen op dit pad, waar we vorige keer een aantal reeën zagen oversteken. En iets verderop in een groep met mezen en vinken bleek er ook een boomklever te zitten
Afbeelding

Op bijna 4 kilometer moesten we onze route iets aanpassen: verboden voor honden. Nou, dan blijven we buiten dat hek. Na 4 kilometer was het ook tijd voor onze eerste drinkpauze. En een paar honderd meter verderop zagen we een stuk of 5 reeën tussen de bomen! Geen foto van, want ze waren te snel weg en de grote camera heb ik dit keer thuis gelaten
Afbeelding

Bij de 5 kilometer waren we nog niet helemaal terug op de geplande route. Niet zo verrassend dat dit zo'n beetje het saaiste stuk was: 1 van de vele lanen die het bos doorkruisen
Afbeelding

Met 6 kilometer zaten we uiteraard wel weer op de vooraf geplande route, en ging het weer over leuke paadjes tussendoor, met hier en daar een natuurlijke hindernis. Even poseren? Mwah, niet zo'n zin in...
Afbeelding

Toen we de 7 kilometer bereikten, hadden we net een open gedeelte gehad. Altijd leuk om dan even achterom te kijken
Afbeelding

Op 8 kilometer hadden we een stukje dat nu behoorlijk kaal is. Over een paar jaar is het vast wel weer dichtgegroeid, met hopelijk een grotere biodiversiteit dan voorheen
Afbeelding

Tussen de 8 en 9 kilometer hebben we weer even een korte pauze genomen om te drinken. En voor mij was het tijd voor de lunch. En bij de 9 kilometer ging zelfs de zon schijnen! Oke, maar heel kort, maar toch...
Afbeelding

We liepen nog een stukje langs de rand van het landgoed en weer in de richting van de bebouwing van Den Treek
Afbeelding

Met een leuke slinger kwamen we (na behoorlijk precies 11 kilometer, dus ook nog tijd voor een foto) bij de voor mij zo bekende paddenstoel bij Huize Den Treek. En net als op 17 november wilde ik Elco en Gait graag staand tegen de paddenstoel op de foto zetten. Destijds hadden ze geen zin om er tegelijk tegenaan te staan. Vandaag werd dit het resultaat
Afbeelding

12 kilometer
Afbeelding

Op bijna 13 kilometer kwamen we mensen tegen met loslopende honden. En dat hele bos is aanlijngebied. Best irritant dus, want ik kreeg Elco en Gait ook nauwelijks mee. Maar het beeld bij de 13-kilometer-foto vind ik dan wel weer heel veel goed maken
Afbeelding

14 kilometer. We zouden de route kunnen afsnijden als we net niet naar links gegaan waren, maar rechtdoor. Maar we zijn toch linksaf gegaan. En hoewel dit geen bijzonder mooi pad is, bleek het vervolg wel weer fraai
Afbeelding

Want bij 15 kilometer zag het er zo uit
Afbeelding

Na 15,87 kilometer en 3 uur + 25 minuten volgens mijn Fitbit waren we terug bij ons rode bandietje
Afbeelding
Qaatje
Actief
Mijn ras(sen): Wetterhoun

Ongelezen bericht door Qaatje »

Wat een prachtige wandeling!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Heerlijk wat een mooie omgeving. Heb je het droog gehouden?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Qaatje schreef: 09 feb 2022 20:00 Wat een prachtige wandeling!
Ja, ik loop er graag. Heb van m'n 3e tot 11e vlakbij dat bos gewoond, dus het is gevoelsmatig echt mijn thuis-omgeving
alm@ schreef: 09 feb 2022 20:20 Heerlijk wat een mooie omgeving. Heb je het droog gehouden?
Tijdens het wandelen wel (al had ik me iets minder warm kunnen aankleden, dan was ik nog droger gebleven ;) ). Maar met de auto terug had ik de ruitenwissers wel nodig
ranetje
Zeer actief

Prachtige wandeling :ok:
Wel een heel eind!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mooi hoor :I:
Ook mooi is om daar tussen Amersfoort en Soest te lopen. Ik loop dat wel eens als NS wandeling.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Heel mooi!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Nadat ik anderhalve week geleden ontdekte dat het verstandiger was bij het schenken van vers gezette thee om een glas onder de tuit te houden en niet je voet, heb ik vorige week m'n wandeling maar even overgeslagen. De blaren zijn weg, de korsten zo goed als weg en het herstel verloopt dus spoedig. Dus vandaag ben ik wel weer gaan wandelen. Het schijnt de eerste dagen tot week na een storm niet verstandig te zijn om in het bos te gaan wandelen (en na 3 stormen binnen een week tijd leek me dat nog sterker gelden) ivm takken die nog naar beneden kunnen komen. Dus zei m'n man: waarom ga je niet naar het strand? Ik wist al direct waar ik dan wilde wandelen, maar moest wel even naar de wind kijken om te zien waar ik dan het beste kon starten. Dat bleek aan de noordkant te zijn, dus zijn we naar Kijkduin gereden.

In de zomer is het hier soms lastig parkeren. Dat was nu geen enkel probleem ;)
Afbeelding

Op de eerste kilometer werd er heerlijk gerend, ondanks de tegenwind
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En al snel bleek dat we tussen twee uitlopers water liepen, dus even een stukje terug. De kitesurfer daar vond Gait wel zóóóóó verdacht! Ik kreeg hem gewoon niet gekalmeerd. Gelukkig liepen we even later vlak langs die persoon en de kite en toen ontdekte Gait dat het wel mee viel met dat ding. We liepen wat dichter bij de duinen verder.
2 kilometer
Afbeelding

Nog een kilometer verder hadden we zo goed als iedereen achter ons gelaten
Afbeelding

Rond de 4 kilometer bleek dat wij niet de enigen waren die de rest achter ons gelaten hadden. Er liep iemand fossielen te zoeken (en had een mooie grote gevonden! Helaas geen foto van gemaakt). En iemand vond dit blijkbaar een goede plaats om te gaan naaktzwemmen, maar hij moest daarna wel terug naar z'n spullen, die op zo'n 150-200 meter van de waterlijn in de luwte van een duintje lagen. Ik was wel blij dat Elco en Gait prima naar me luisterden en niet gingen buurten. Maar verder was het verlaten
Afbeelding

Na ongeveer een kilometer tegen de regen (met af en toe een hagelsteentje) in lopen, vond Elco het tijd om wat te drinken. Maar dat zeewater werd het toch maar niet (gelukkig maar). Dus we hebben de luwte van een duintje opgezocht en hebben wat gedronken. 5 kilometer in de benen
Afbeelding

Afbeelding

Daarna zijn we maar weer terug richting het noorden gaan lopen. Op deze foto op 6 kilometer zie je het stuifzand laag over het strand vliegen. Heb dat zeker op de heenweg zo veel mogelijk vermeden, omdat Elco en Gait er mogelijk last van konden hebben
Afbeelding

Vlak daarna zag ik de sporen van waar Elco en Gait op de heenweg nog even waren gaan rondcrossen. En natuurlijk hadden ze vlak voor ik de telefoon pakte nog wel zin om voor me uit te lopen en te rennen, maar met de camera aan niet meer... Met de kontjes in de wind ;)

Rond dit punt heb ik ook nog even wat tijd genomen om de meeuwen op de foto te zetten. Tegen de wind in vliegend, met een zeester in de snavel... Zitten volgens mij best leuke plaatjes bij, maar ben voorlopig nog niet toe aan de verwerking ervan.

En toen kwamen we alweer aan de 7 kilometer. Een stukje voor die flats en kranen zouden wij weer van het strand af moeten om bij de auto te komen. Het lijkt zo dichtbij, maar die flats staan op een kilometer of 4 afstand...
Afbeelding

En toen liepen we langs twee kitesurfers. De ene was al bezig in het water, dus begon ik foto's te maken. De andere ging net beginnen. Nou, dat vond Gait maar niets. Kitesurfer op het water vond hij prima, maar zo op het strand, dat hoorde niet, hoor. Dit keer kalmeerde hij gelukkig wel snel, zeker ook omdat die kitesurfer te water ging en de situatie wat Gait betreft weer 'normaal' werd. Heb paar mooie actiefoto's kunnen maken. Echt gaaf om te zien! Die twee zullen niet lang erna gezelschap gekregen hebben, want we zagen nog heel wat mensen met kites en boards die kant op lopen. Ook op de 8 kilometer
Afbeelding

En nog weer een kilometer verder waren we dan weer van het strand af. Nog ongeveer een halve kilometer om bij de auto te komen
Afbeelding

Wel grappig. Ik nam een iets te gladde route op een gegeven moment. Op het moment dat m'n rechtervoet begon te glijden, stond Gait al bij me om me in het gezicht te likken: gaat het goed? Met wat moeite kunnen voorkomen dat ik helemaal plat op m'n plaat ging. Maar twee bezorgde hondjes die om je heen dartelen of alles wel goed gaat, zijn dan niet echt helpend...

Kortom, heerlijk genoten van een heel ander soort wandeling dan normaal. Kortere afstand, maar zeker niet minder pittig dan de eerdere wandelingen
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Lekker uitwaaien daar
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hartstikke leuk om te lezen en de foto's/filmpjes te bekijken :E:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Leuk die foto's en filmpjes :D
Dat is wat ik nu wel een beetje mis.
Eens lekker langs het strand struinen.
Maar ja, hier zijn bossen en heidevelden (die zijn veiliger met de storm).
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Zo te zien gestart op de machiel vrijenhoeklaan, kijkduin?

Dan is een naaktzwemmer logisch, er is daar een stuk naaktstrand 😁

Heerlijke wandeling zo te zien!
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Habibi schreef: 22 feb 2022 18:53 Zo te zien gestart op de machiel vrijenhoeklaan, kijkduin?

Dan is een naaktzwemmer logisch, er is daar een stuk naaktstrand 😁

Heerlijke wandeling zo te zien!
Klopt. Het naaktstrand is waar de kitesurfers bezig waren. De naaktzwemmer was ongeveer een kilometer verder naar het zuiden. Ook niet bepaald in de buurt van een strandopgang
Hazenrein
Zeer actief
Contacteer:

Wat heerlijk! En wat een goed idee van je man.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Heerlijk op het strand :I:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”