De oefening zoals hij bedoeld is:
Het is een groepsoefening. Je staat op een rij, 3 tot 6 combinaties. Hond zit links aan het been.
Op aanwijzing moeten de honden afgelijnd worden.
dan op aanwijzing moeten de handlers 1 voor 1 hun hond het commando geven om te gaan liggen.
Als alle honden liggen, krijgen de handlers de opdracht om hun hond te verlaten. Iedereen loopt 10 meter in een rechte lijn naar voren, en draait zich om richting de hond.
Na 1 minuut krijgen de handlers de opdracht om terug te gaan naar hun hond. Ze sluiten aan naast hun hond. Om de beurt krijgen de handlers de opdracht om hun hond te laten zitten.
Wanneer alle honden zitten, geeft de ringmeester het signaal einde oefening.
De bedoeling is dat je steeds 1 commando nodig hebt, de hond rustig blijft liggen. Je moet als handler zo min mogelijk ínwerken met lichaamstaal' laten zien.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Obedience B 1 minuut liggen in zicht
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- Habibi
- Zeer actief
Re: Obedience B 1 minuut liggen in zicht
Met Percy ben ik dit aan het oefenen.
Pers is nog heel jong, dus hij kan het echt nog niet op wedtrijdniveau.
Maar dat is logisch, wedstrijniveau is echt maanden tot jaren trainen...
Dus dat het niet perfect is, is niet erg.
Ik laat met een filmpje zien waar we nu zijn. Af en toe zal ik nieuwe filmpjes uploaden. Als er meer mensen zijn die obedience trainen: Laat vooral ook zien waar je nu staat in de training, en hoe je dingen aanpakt. Is leuk om van elkaar te zien.
Je ziet dat ik nog vrij veel linwerk met lichaamstaal, en dat ik zelfs af en toe terugloop en beloon. De 1 minuut halen we nog niet volledig/ Percy wordt wel steeds stabieler in deze oefening, en dat vind ik een fijne ontwikkeling.
Dit filmpje is gemaakt op een terrrein waar hij nog nooit eerder geweest was. Dat maakt het wat lastiger, en daar houd ik ook rekening mee. Op bekend terrein kan ik langer wachten met teruglopen.
Pers is nog heel jong, dus hij kan het echt nog niet op wedtrijdniveau.
Maar dat is logisch, wedstrijniveau is echt maanden tot jaren trainen...
Dus dat het niet perfect is, is niet erg.
Ik laat met een filmpje zien waar we nu zijn. Af en toe zal ik nieuwe filmpjes uploaden. Als er meer mensen zijn die obedience trainen: Laat vooral ook zien waar je nu staat in de training, en hoe je dingen aanpakt. Is leuk om van elkaar te zien.
Je ziet dat ik nog vrij veel linwerk met lichaamstaal, en dat ik zelfs af en toe terugloop en beloon. De 1 minuut halen we nog niet volledig/ Percy wordt wel steeds stabieler in deze oefening, en dat vind ik een fijne ontwikkeling.
Dit filmpje is gemaakt op een terrrein waar hij nog nooit eerder geweest was. Dat maakt het wat lastiger, en daar houd ik ook rekening mee. Op bekend terrein kan ik langer wachten met teruglopen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ziet er al netjes uit 
Je maakt geen oogcontact met de hond als je op afstand staat neem ik aan?

Je maakt geen oogcontact met de hond als je op afstand staat neem ik aan?
- Habibi
- Zeer actief
Soms wel.
Ik hoor vaak dat het niet hoort of niet gebruikelijk is. Maar ik was dat bij Habibi wel gewend (deels), en bij Percy lijkt het zelfs positief te werken. Hij houdt zijn aandacht beter bij mij, met oogcontact.
Er wordt gezegd dat honden oogcontact vaak zien als cue om te komen, (en dus niet blijven liggen) Maar bij Percy werkt dat -gelukkig- niet zo.
Ik kan hem aankijken, wegkijken, weer aankijken, zonder dat hij dat als een aanwijzing ziet dat hij wat moet doen.
Ik kan het aankijken wel gebruiken om zijn aandacht te pakken als hij afgeleid is (soms) en dat is wel functioneel natuurlijk.
Ik hoor vaak dat het niet hoort of niet gebruikelijk is. Maar ik was dat bij Habibi wel gewend (deels), en bij Percy lijkt het zelfs positief te werken. Hij houdt zijn aandacht beter bij mij, met oogcontact.
Er wordt gezegd dat honden oogcontact vaak zien als cue om te komen, (en dus niet blijven liggen) Maar bij Percy werkt dat -gelukkig- niet zo.
Ik kan hem aankijken, wegkijken, weer aankijken, zonder dat hij dat als een aanwijzing ziet dat hij wat moet doen.
Ik kan het aankijken wel gebruiken om zijn aandacht te pakken als hij afgeleid is (soms) en dat is wel functioneel natuurlijk.

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
Ik vind het al heel knap hoor!