Dat kwam eigenlijk vrij snel. In de vorm van een verzorg/bijrijdpaard genaamd Olando. Het is een beetje een project. Hij is 26 en heeft een oude schouderblessure die weer opspeeld (eigenaar denkt dat dat komt omdat er de laatste tijd te weinig mee is gebeurd) eigenaar zelf is pas geopereerd en kan eigenlijk momenteel niet veel en zijn verzorger had geen tijd meer al een tijd. Hij staat gestald op een prive stal met uitloop en genoeg beweging daar en zomers op de wei. Een ander iets één van de paardjes op stal ook een oudje is onlangs heen gegaan en een ander waar hij jaren mee stond is verhuisd en hij heeft nu alleen een shetje als maatje. Maar doordat er minder mee gebeurde merkten ze achteruitgang. En zijn ze opzoek gegaan naar iemand die hun erbij kan helpen.
Het is echt een super raaf paard dat stram is wat al erg afneemt sinds hij weer gereden wordt. De bedoeling is dat ik er ook stap/draf ritjes op ga doen. Voor zover dat bij ons mogelijk is (geen ruiterpaden maar wel een polder) en recreatief in de bak rij/longeer/grondwerk. Ik krijg eigenlijk de volledige vrijheid en ga er meerdere keren per week heen (ze zoeken nog iemand maar heb aangeboden totdat er iemand bij is die aansluit bij wat geschikt is voor hem doe ik hem desnoods vol tijd. Daarna ga ik naar 2 - 3x in de week.

Het zijn niet de beste foto's maar toch.

Het is echt een lieverd. Die ook een lief iemand verdient.
Hij is niet snel dus echt een sjok paardje maar dat maakt mij niks uit. Ik vind het leuk dat ik iets kan betekenen.