Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer een hond herplaatsen?
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Stertopic: Wanneer een hond herplaatsen?
Je eerste hond is kennelijk goed terecht gekomen, dat is gelukkig goed voor die hond.
Laat dat ook maar rusten dan.
Misschien kan je nog trainen op alleen thuisblijven bij Remi?
Als je jezelf wat sterker voelt zou dat hopelijk kunnen lukken.
Al heb ik het idee dat je broertje meer de neiging heeft om haar gepiep te bevestigen.
Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling?
Of je dat goed genoeg kunt uitleggen weet ik niet.
Laat dat ook maar rusten dan.
Misschien kan je nog trainen op alleen thuisblijven bij Remi?
Als je jezelf wat sterker voelt zou dat hopelijk kunnen lukken.
Al heb ik het idee dat je broertje meer de neiging heeft om haar gepiep te bevestigen.
Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling?
Of je dat goed genoeg kunt uitleggen weet ik niet.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
K9Remi Wat een moeilijke tijd heb je gehad en ga je door, ik hoop dat er een oplossing voor je komt zodat je wat meer onder de mensen kan komen en het samen met je hondje goed krijgt.
Het leven loopt soms zo dan ben je niet echt schuldig je deed wat dacht dat goed was en het eerste hondje kwam goed terecht
Het leven loopt soms zo dan ben je niet echt schuldig je deed wat dacht dat goed was en het eerste hondje kwam goed terecht
- twinkeltje
- moderator
Gefeliciteerd met de baby, misschien komt het wel goed met de hond na een poosje en anders kan je altijd nog een goed baasje zoekenMyDoggie2020 schreef: ↑04 mar 2022 12:36 Als de hond beter af is bij iemand anders. En dat is bij mij eigenlijk wel het geval. Zeker nu er een kindje is, daar gaat al mijn aandacht naar uit. Het enige wat ik doe is hem uitlaten, mits dat lukt. Als m'n kindje de hele dag m'n aandacht vraagt, lukt het soms gewoon niet om hem uit te laten, dan doet m'n partner het als hij weer thuis is van z'n werk.
Als ik alleen was geweest, dan had ik geen hond meer gehad. Maar ik heb een partner en die heeft ook een stem in deze keuze. En hij wil hem nog altijd niet wegdoen. Ook al ziet hij dat de hond door ons kindje een heel stuk minder aandacht krijgt.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik heb een nogal heel starre partner, wiens eigen gevoel voor gaat op zowel mijn gevoel als dat van de hond. Ik weet niet wat er zou moeten gebeuren om hem echt in te laten zien dat de hond beter naar z'n ouders kan gaan (wat ooit is afgesproken, mocht het niet gaan), omdat hij bij ons gewoon niet volledig krijgt wat het beste is voor een hond (voornamelijk aandacht en voldoende uitlaten). Hij is te egoïstisch hierin.twinkeltje schreef: ↑04 mar 2022 13:18Gefeliciteerd met de baby, misschien komt het wel goed met de hond na een poosje en anders kan je altijd nog een goed baasje zoekenMyDoggie2020 schreef: ↑04 mar 2022 12:36 Als de hond beter af is bij iemand anders. En dat is bij mij eigenlijk wel het geval. Zeker nu er een kindje is, daar gaat al mijn aandacht naar uit. Het enige wat ik doe is hem uitlaten, mits dat lukt. Als m'n kindje de hele dag m'n aandacht vraagt, lukt het soms gewoon niet om hem uit te laten, dan doet m'n partner het als hij weer thuis is van z'n werk.
Als ik alleen was geweest, dan had ik geen hond meer gehad. Maar ik heb een partner en die heeft ook een stem in deze keuze. En hij wil hem nog altijd niet wegdoen. Ook al ziet hij dat de hond door ons kindje een heel stuk minder aandacht krijgt.
- twinkeltje
- moderator
Tja vervelend dat hij niet kan zien wat misschien beter is
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
Gelukkig nog nooit hoeven doen, maar als mij iets overkomt waardoor ik bijvoorbeeld permanent slecht te been zal zijn of er iets met m’n armen of handen gebeurt zou ik Colin misschien wel moeten herplaatsen. Hij is namelijk loeisterk en heeft veel uitdaging en beweging nodig, maar ook de nodige verantwoordelijkheid vanwege het ras, even met de uitlaatservice mee zit er niet in
. En ik woon alleen dus sta ook alleen voor zijn verzorging. Dus ja eigenlijk als ik hem fysiek niet kan houden en daar geen verbetering in komt, en ik ook geen huis met grote tuin heb, zou ik hem denk ik moeten herplaatsen.
- twinkeltje
- moderator
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik ben ooit heel serieus met dit dilemma bezig geweest.
Namelijk toen het er even op leek dat ik niet oud zou gaan worden.
1 van de zwaarste dingen die periode was, gek genoeg, de zorg om Habibi. Haast meer dan om mijzelf.
De medische diagnoses bleken gelukkig niet correct, dus ik heb uiteindelijk nooit echt door hoeven zetten.
Maar dat is ook ongeveer mijn enige echte reden om te herplaatsen.
Als ik het écht niet meer kan. Ook niet met hulp, passen meten en creatieve oplossingen.
Verder in principe niet.
Tot nu toe al mijn dieren zijn bij mij gebleven tot hun eind.
Het is ook de reden dat ik niet 'zomaar' dieren in huis haal. Het is in principe echt een verbinding voor láng.
(En ik heb heel wat dieren aangeboden gekregen de laatste jaren, van honden tot katten tot paarden en nog wat kleiner spul)
Namelijk toen het er even op leek dat ik niet oud zou gaan worden.
1 van de zwaarste dingen die periode was, gek genoeg, de zorg om Habibi. Haast meer dan om mijzelf.
De medische diagnoses bleken gelukkig niet correct, dus ik heb uiteindelijk nooit echt door hoeven zetten.
Maar dat is ook ongeveer mijn enige echte reden om te herplaatsen.
Als ik het écht niet meer kan. Ook niet met hulp, passen meten en creatieve oplossingen.
Verder in principe niet.
Tot nu toe al mijn dieren zijn bij mij gebleven tot hun eind.
Het is ook de reden dat ik niet 'zomaar' dieren in huis haal. Het is in principe echt een verbinding voor láng.
(En ik heb heel wat dieren aangeboden gekregen de laatste jaren, van honden tot katten tot paarden en nog wat kleiner spul)

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Dit is een reden waar ik met mijn pet niet bij kan. Ik heb ook kleine kinderen en honden gehad zelfs een pup. Daar voor had ik een mand aan de buggy gemaakt waar de pup in zat, naast de buggy de oudere honden. Mijn dierenarts zei altijd het valt me mee dat de kinderen nog niet blaffen. Ik heb een mengeling honden van gekocht bij een fokker en herplaatsers lopen. Bij mij zou enkel als ik dood ga een reden van herplaatsen zijn, verder zijn voor alle problemen een oplossing. Mijn dochter heeft een tijd terug thuis gewoond met haar reu. die vecht met mijn reu. We hebben hekken in huis geplaatst en in de tuin,zodat ze niet bij elkaar konden. Ik denk vooral in oplossingen ipv problemen.MyDoggie2020 schreef: ↑04 mar 2022 12:36 Als de hond beter af is bij iemand anders. En dat is bij mij eigenlijk wel het geval. Zeker nu er een kindje is, daar gaat al mijn aandacht naar uit. Het enige wat ik doe is hem uitlaten, mits dat lukt. Als m'n kindje de hele dag m'n aandacht vraagt, lukt het soms gewoon niet om hem uit te laten, dan doet m'n partner het als hij weer thuis is van z'n werk.
Een keer heb ik wel een papagaai opgevangen die was ergens achter gelaten,dat bleek wildvang te zijn en hij was in huis zeer angstig, die heb ik bij een dierenarts kunnen plaatsen die grote vollieres met papagaaien heeft.,
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Jij moet je werkelijk doodschamen. Bah !MyDoggie2020 schreef: ↑04 mar 2022 12:36 Als de hond beter af is bij iemand anders. En dat is bij mij eigenlijk wel het geval. Zeker nu er een kindje is, daar gaat al mijn aandacht naar uit. Het enige wat ik doe is hem uitlaten, mits dat lukt. Als m'n kindje de hele dag m'n aandacht vraagt, lukt het soms gewoon niet om hem uit te laten, dan doet m'n partner het als hij weer thuis is van z'n werk.

- Crescent
- Zeer actief
MyDoggie2020 schreef: ↑04 mar 2022 12:36 Als de hond beter af is bij iemand anders. En dat is bij mij eigenlijk wel het geval. Zeker nu er een kindje is, daar gaat al mijn aandacht naar uit. Het enige wat ik doe is hem uitlaten, mits dat lukt. Als m'n kindje de hele dag m'n aandacht vraagt, lukt het soms gewoon niet om hem uit te laten, dan doet m'n partner het als hij weer thuis is van z'n werk.

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil het niet eens weten zeg. Maar volgens mij is zij toch echt een trol met haar alsmaar sterker wordende verhalen.Crescent schreef: ↑05 mar 2022 18:16MyDoggie2020 schreef: ↑04 mar 2022 12:36 Als de hond beter af is bij iemand anders. En dat is bij mij eigenlijk wel het geval. Zeker nu er een kindje is, daar gaat al mijn aandacht naar uit. Het enige wat ik doe is hem uitlaten, mits dat lukt. Als m'n kindje de hele dag m'n aandacht vraagt, lukt het soms gewoon niet om hem uit te laten, dan doet m'n partner het als hij weer thuis is van z'n werk.
Als ik alleen was geweest, dan had ik geen hond meer gehad. Maar ik heb een partner en die heeft ook een stem in deze keuze. En hij wil hem nog altijd niet wegdoen. Ook al ziet hij dat de hond door ons kindje een heel stuk minder aandacht krijgt.vertel, hoe weinig aandacht krijgt de hond nu eigenlijk?
![]()

- Crescent
- Zeer actief
En morgen krijgt de doggy slaag en overmorgen kijkt ‘ie verkeerd naar de beeb. Valt nog wel wat tussen te verzinnen. We gaan het zien.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
JemigMyDoggie2020 schreef: ↑04 mar 2022 12:36 Als de hond beter af is bij iemand anders. En dat is bij mij eigenlijk wel het geval. Zeker nu er een kindje is, daar gaat al mijn aandacht naar uit. Het enige wat ik doe is hem uitlaten, mits dat lukt. Als m'n kindje de hele dag m'n aandacht vraagt, lukt het soms gewoon niet om hem uit te laten, dan doet m'n partner het als hij weer thuis is van z'n werk.

Weer een "gezinshond" die op mag tiefen als het echte werk (een kind) begint

Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

-
- Actief
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Wanneer een hond herplaatsen?
Het is al een ouder topic en je weet nooit waar je nooit tegenaan loopt. Dus nooit is eigenlijk wat voorbarig.

-
- Actief
Nee hoor, heb al scheiding, ernstige ziekte en emigratie achter mijn kiezen. Gewoon nooit.wat maakt het uit dat het een ouder topic is?
- twinkeltje
- moderator
-
- Actief
Even voor My Doggie. Je kunt je aandacht toch verdelen over kind en hond en/of dingen samen doen? Hoe ga je dat in godsnaam doen mocht er een tweede of derde kind komen? Sorry hoor maar ik heb hier echt moeite mee.
De zoveelste hond die kan wieberen omdat er nageslacht is gekomen. Ik vind dat heel erg. Denk ná voordat je een huisdier neemt. Ga uit van 20 jaar, is er een kans, hoe klein dan ook, dat jouw huisdier straks niet meer in je leven past? Doe het dan niet of maak je sterk op alle fronten (ja, dat kan heel zwaar zijn) om te proberen hem of haar toch te houden. Mensen lijken zich wel niet te realiseren wat herplaatsen met een hond doet. Zijn hele leven, houvast, trouw, alles stort in.....Jij hebt je familie, vrienden, werk, hobby's etc. Je hond heeft alleen jou!
De zoveelste hond die kan wieberen omdat er nageslacht is gekomen. Ik vind dat heel erg. Denk ná voordat je een huisdier neemt. Ga uit van 20 jaar, is er een kans, hoe klein dan ook, dat jouw huisdier straks niet meer in je leven past? Doe het dan niet of maak je sterk op alle fronten (ja, dat kan heel zwaar zijn) om te proberen hem of haar toch te houden. Mensen lijken zich wel niet te realiseren wat herplaatsen met een hond doet. Zijn hele leven, houvast, trouw, alles stort in.....Jij hebt je familie, vrienden, werk, hobby's etc. Je hond heeft alleen jou!
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk niet dat je een reactie gaat krijgen, TS is al ruim 2 jaar stil.Lieffie2024 schreef: ↑07 jul 2024 16:29 Even voor My Doggie. Je kunt je aandacht toch verdelen over kind en hond en/of dingen samen doen? Hoe ga je dat in godsnaam doen mocht er een tweede of derde kind komen? Sorry hoor maar ik heb hier echt moeite mee.

-
- Actief
Je schreef zelf ook een reactie dus idem voor jou. Wat is jouw probleem eigenlijk? Ik zet hier net dus topic zijn voor mij nieuw en dit is al de tweede keer dat je mij erop wijst dat ik op een oud topic reageer, de 1e keer stuurde je mij zelfs een pb erover). Verveel je je misschien een beetje?
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik stuurde jou een pb ?Lieffie2024 schreef: ↑07 jul 2024 16:40 Je schreef zelf ook een reactie dus idem voor jou. Wat is jouw probleem eigenlijk? Ik zet hier net dus topic zijn voor mij nieuw en dit is al de tweede keer dat je mij erop wijst dat ik op een oud topic reageer, de 1e keer stuurde je mij zelfs een pb erover). Verveel je je misschien een beetje?

-
- Actief
Sorry, verkeerd onthouden, was je reactie in dat topic wat als zijnde geciteerd in mijn inbox kwam.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Lieffie2024 schreef: ↑07 jul 2024 17:51 Sorry, verkeerd onthouden, was je reactie in dat topic wat als zijnde geciteerd in mijn inbox kwam.

- Marion.
- Zeer actief
Hoe dan ook, dit is een topic in discussieforum, dus kun je prima op een oud topic reageren. Ik denk alleen ook dat vragen naar MyDoggie niet meer aankomen, ik geloof niet dat die hier nog komt.Lieffie2024 schreef: ↑07 jul 2024 17:51 Sorry, verkeerd onthouden, was je reactie in dat topic wat als zijnde geciteerd in mijn inbox kwam.

-
- Zeer actief
Denk ik ook niet, maar in de periode dat ze over de hond schreef gaf ze ook al aan dat het haar keuze niet was, dat ze zelf issues had die het ook moeilijk maakten om een band met de hond te krijgen e.d.
In dat soort situaties denk ik zeker dat het herplaatsen van een hond beter is, als je merkt dat niemand er gelukkiger van wordt (ook de hond niet).
Ik blijf bij wat ik denk ik eerder heb gezegd, althans ik denk dat ik dat al eens heb geschreven. Omdat ik begon met herplaatsers, die niet echt rugzakjes hadden en normaal waren opgevoed én waarbij ik de eerste bazen nog regelmatig trof, heb ik gewoon ervaren dat honden zich meestal wel rap aanpassen aan een andere situatie. Zeker als het beter voor ze voelt, kunnen ze vrij rap al gewend zijn en niet meer talen naar een vorige baas of woonsituatie.
En dan nu 2 buitenlandse dames die eigenlijk ook vrij rap zich "thuis" voelden.
Heb ook wel ervaren dat honden níet op hun plek zaten, maar dat eigenaren ook niet wilden herplaatsen omdat ze dat als falen of hond in de steek laten zagen. Ik zag alleen maar een vrolijke hond, steeds ingetogener worden vanwege de setting. Die hond had beter af geweest als enig hond waarbij de volle aandacht op hem kon liggen, ipv opgaan in een grote groep.
In dat soort situaties denk ik zeker dat het herplaatsen van een hond beter is, als je merkt dat niemand er gelukkiger van wordt (ook de hond niet).
Ik blijf bij wat ik denk ik eerder heb gezegd, althans ik denk dat ik dat al eens heb geschreven. Omdat ik begon met herplaatsers, die niet echt rugzakjes hadden en normaal waren opgevoed én waarbij ik de eerste bazen nog regelmatig trof, heb ik gewoon ervaren dat honden zich meestal wel rap aanpassen aan een andere situatie. Zeker als het beter voor ze voelt, kunnen ze vrij rap al gewend zijn en niet meer talen naar een vorige baas of woonsituatie.
En dan nu 2 buitenlandse dames die eigenlijk ook vrij rap zich "thuis" voelden.
Heb ook wel ervaren dat honden níet op hun plek zaten, maar dat eigenaren ook niet wilden herplaatsen omdat ze dat als falen of hond in de steek laten zagen. Ik zag alleen maar een vrolijke hond, steeds ingetogener worden vanwege de setting. Die hond had beter af geweest als enig hond waarbij de volle aandacht op hem kon liggen, ipv opgaan in een grote groep.
- Marion.
- Zeer actief
Tuurlijk, dat zullen de meeste mensen het met je eens zijn. Herplaatsen in het belang van de hond is alleen maar goed. Alleen in dit geval was Lieffie denk ik getriggerd door de reden. Ja, ze had issues met de hond. Maar sinds de komst van kinderen kon/wilde ze er helemaal geen tijd meer voor vrij maken, en dus moet de hond weg.blondie schreef: ↑09 jul 2024 17:37 Denk ik ook niet, maar in de periode dat ze over de hond schreef gaf ze ook al aan dat het haar keuze niet was, dat ze zelf issues had die het ook moeilijk maakten om een band met de hond te krijgen e.d.
En ja, dan nog steeds is het alleen maar goed voor de hond als die herplaatst wordt, maar er mag wel even op gewezen worden dat dit een schandalige reden is. Net zoals wij eens gingen kijken bij een herplaatser (maand of 10). We konden alles meekrijgen, ook de bench en de brokjes, maar - kwam pas na de kennismakingswandeling - wel voor iets van 1000 euro ofzo. Ongeveer pupprijs toen. Om speelgoed voor de kinderen van te kopen, want die vonden het niet leuk dat de hond weg moest.
Nou doei he? Ik ga echt geen pupprijs neertellen voor een hond die in de eerste maanden al een hele flinke achterstand heeft opgelopen. Niet eens om het geld, wel om de reden. Om speelgoed voor de kinderen te kopen, ter compensatie

-
- Zeer actief
Ik hoef geen gelijk, ik geef alleen mijn eigen mening op basis van wat ik zelf ervaren heb.
Ik sla aan op teksten als deze " Mensen lijken zich wel niet te realiseren wat herplaatsen met een hond doet. Zijn hele leven, houvast, trouw, alles stort in.....Jij hebt je familie, vrienden, werk, hobby's etc. Je hond heeft alleen jou!"
Ik heb dat anders ervaren bij mijn herplaatsers, dat is alles, die bloeiden eigenlijk op en taalden al vrij snel niet naar de vorige bazen.
En dan zie ik om me heen mensen die ook dat motto hebben "hond heb je niet voor even maar voor het leven" en ja in basis vind ik dat ook, maar als het een totale mismatch is omdat karakters botsen, de hond niet aan woonsituatie/omgeving kan wennen etc.. dan vind ik herplaatsen verstandiger dan door te modderen en hond en eigenaar niet gelukkig zijn met de situatie.
Ik sla aan op teksten als deze " Mensen lijken zich wel niet te realiseren wat herplaatsen met een hond doet. Zijn hele leven, houvast, trouw, alles stort in.....Jij hebt je familie, vrienden, werk, hobby's etc. Je hond heeft alleen jou!"
Ik heb dat anders ervaren bij mijn herplaatsers, dat is alles, die bloeiden eigenlijk op en taalden al vrij snel niet naar de vorige bazen.
En dan zie ik om me heen mensen die ook dat motto hebben "hond heb je niet voor even maar voor het leven" en ja in basis vind ik dat ook, maar als het een totale mismatch is omdat karakters botsen, de hond niet aan woonsituatie/omgeving kan wennen etc.. dan vind ik herplaatsen verstandiger dan door te modderen en hond en eigenaar niet gelukkig zijn met de situatie.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben op Yla na altijd herplaatsers gehad en ik kan niet anders dan het helemaal eens zijn met Blondie.
Honden zijn gelukkig heel erg flexibel en herplaatsen is inderdaad beter dan maar aanmodderen.
Honden zijn gelukkig heel erg flexibel en herplaatsen is inderdaad beter dan maar aanmodderen.

- Marion.
- Zeer actief
Huhhhhh?? Ik heb die teksten hier niet in dit topic gelezen? Die heb ik alvast nooit getikt. De orginele vraag is wanneer je zou herplaatsen, en wat ik toen zei sta ik nog steeds achter.blondie schreef: ↑09 jul 2024 18:18 Ik hoef geen gelijk, ik geef alleen mijn eigen mening op basis van wat ik zelf ervaren heb.
Ik kan me er niets bij voorstellen, maar zodra er hier in huis spanning is dan gaan we een oplossing zoeken. En dat is niet permanent moeten scheiden ofzo, dan wordt er eentje herplaatst.