Het is iig een “woe woe woe”-blaf. En grom klinkt waarschuwend. Hij blaft ook als er bezoek komt. (Ook als hij het bezoek al ziet, want glazen voordeur, blijft hij blaffen tegen ze.)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond blaft als ik opsta
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Re: Hond blaft als ik opsta
-
- Actief
Hij stopt trouwens wel gelijk als hij eenmaal merkt dat ik het ben. (Als hij me ziet dus.) Soms dan zelfs een zwiepende staart.
-
- Actief
Oh en voor degenen die beweren dat ik een troll ben: Als ik wist hoe ik een foto kan posten kan ik bewijzen dat ik wel degelijk een hond heb.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
-
- Actief
En waarom zou ik dit allemaal verzinnen?
Ik zie daar het nut niet van in. Ik vind het ook niet leuk dat de hond niet is geworden wat ik ervan verwacht had. Ik had ook geen idee hoe ik zou reageren op intense frustratie. Maar het is gebeurd.
Ik lieg niet, ik heb dit niet verzonnen. Dit is helaas de harde waarheid. Ik heb niet de hele waarheid verteld, want door ervaringen uit het verleden is het verstandiger dat niet te doen.
Maar ik vind het best vervelend dat ik van trollzijn wordt beschuldigd.
Waarom kan dit verhaal niet waar zijn? Onderbouw eens?
Ik lieg niet, ik heb dit niet verzonnen. Dit is helaas de harde waarheid. Ik heb niet de hele waarheid verteld, want door ervaringen uit het verleden is het verstandiger dat niet te doen.
Maar ik vind het best vervelend dat ik van trollzijn wordt beschuldigd.
Waarom kan dit verhaal niet waar zijn? Onderbouw eens?
-
- Actief
“No image could be successfully uploaded.” (Ik zit mobiel, wellicht ligt het daaraan?)
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik denk dat sommige dat denken omdat het verhaal bijna te absurd is om voor echt aan te nemen
Ik denk dat het ook allemaal weinig zijn heb die hond en jij hebben geen band en jij kan er niks aan doen om het te veranderen
Ik denk dat het ook allemaal weinig zijn heb die hond en jij hebben geen band en jij kan er niks aan doen om het te veranderen
- Patricia.
- moderator
Spaanse dame
MyDoggie2020 schreef: ↑19 mar 2022 17:01 “No image could be successfully uploaded.” (Ik zit mobiel, wellicht ligt het daaraan?)

Hier geen probleem en ik doe alles met mijn mobiel

-
- Actief
Ik heb geprobeerd een band te creëren, maar dat is lastig voor mij, sowieso al. Anders was het wellicht wel gelukt. Ik heb dus bepaalde problemen die hechting lastig maken.twinkeltje schreef: ↑19 mar 2022 17:02 Ik denk dat sommige dat denken omdat het verhaal bijna te absurd is om voor echt aan te nemen
Daarom ben ik ontzettend blij en opgelucht dat de band met m’n kindje er wél is. Ik heb gejánkt van blijdschap toen ik dat merkte. (En m’n moeder huilde mee.
-
- Actief
(iPhone hier)Patricia. schreef: ↑19 mar 2022 17:14MyDoggie2020 schreef: ↑19 mar 2022 17:01 “No image could be successfully uploaded.” (Ik zit mobiel, wellicht ligt het daaraan?)
Hier geen probleem en ik doe alles met mijn mobiel
Ik heb normale grootte geprobeerd, en grootte speciaal voor e-mail en websites.
-
- Actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is allemaal heel duidelijk. Jij mot die hond niet en jouw gedrag heeft ertoe geleid dat het dier jou ook niet meer mot. Je vertikt het om ondanks goede raad en zelfs aanbiedingen om de hond over te nemen ook maar iets aan de situatie te veranderen.
Jouw topics lijken allemaal alleen maar geopend te worden om de boel te stangen.
Ik had gedacht dat de geboorte van je kindje een melding in geluksmomentjes waardig was maar nee leuke berichtjes lijken niet zo jouw ding.
Mag hoor; maar zeur dan niet dat er leden zijn die het niet vertrouwen.
Jouw topics lijken allemaal alleen maar geopend te worden om de boel te stangen.
Ik had gedacht dat de geboorte van je kindje een melding in geluksmomentjes waardig was maar nee leuke berichtjes lijken niet zo jouw ding.
- Patricia.
- moderator
Spaanse dame
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Maakt ook niet uit je hoeft je zelf niet te bewijzen maar er zijn genoeg juiste reacties geschreven ik hoop dat je er wat mee kan doen
-
- Actief
Sorry, maar ik leg ook keer op keer op keer uit dat ik niet de enige ben in die beslissing. Dat ik nog een partner heb, die óók een stem heeft in die beslissing. En hij wil hem absoluut niet wegdoen. Ook niet na wat ik allemaal aangegeven heb (heb ik ook meerdere keren uitgelegd).teckeltoos schreef: ↑19 mar 2022 17:26 Het is allemaal heel duidelijk. Jij mot die hond niet en jouw gedrag heeft ertoe geleidt dat het dier jou ook niet meer mot. Je vertikt het om ondanks goede raad en zelfs aanbiedingen om de hond over te nemen ook maar iets aan de situatie te veranderen.
Ik ga geen ruzie met partner veroorzaken door de hond toch naar m’n schoonouders te doen. Dat weiger ik. (Logisch)
Dit is de situatie en die heb ik geaccepteerd. Ik heb geen spijt van de aanschaf van de hond (ik ken geen spijt). Het is goed zo.
Ik doe wat ik kan (uitlaten, en soms ook aandacht geven, het is niet dat ik dat helemaal niet doe), en voor de rest is m’n partner er om hem de overige dingen te geven. (Eten geven, meer aandacht, liefde.) Het is echt zijn hond geworden. We zouden de hond meer ongelukkig maken als we hem wegdoen, zo’n goede band heeft hij met mijn partner. (Mijn schoonvader kan vele malen hardhandiger zijn met een hond als ik, als de hond niet luister. Ik ken een verhaal over een vorige hond van hun…)
Ik heb geen idee wat je bedoelt met melding in geluksmomentjes?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dit topic in de koffiehoek.Ik heb geen idee wat je bedoelt met melding in geluksmomentjes?
viewtopic.php?t=334137
-
- Actief
Oh, oké. Ik deel geen privé-informatie over m’n kindje, dus ik zou niks anders kunnen zeggen dan dat m’n kindje geboren is. Niet hoe wat waar en wie enzo. Daarom lijkt het mij niet echt zinvol.ranetje schreef: ↑19 mar 2022 18:19Dit topic in de koffiehoek.Ik heb geen idee wat je bedoelt met melding in geluksmomentjes?
viewtopic.php?t=334137
Uiteraard ben ik hartstikke blij en gelukkig, maar dit is een hondenforum (dit is zo tegen mij gezegd
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Heel verstandig.
Daarom heb je "een kindje" en "een hond"
Kindje is lief en hond is lastig

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Crescent
- Zeer actief
Poeh, echt een lastige situatie zeg. Ik weet wel van een omstreden paardenmiddel, maar daar kun je best eerst goed over nadenken. Het gaat erom dat je je partner steevast een volle maand negeert en bij elke opmerking van zijn kant knip je in je vingers en doe je heel hard “TSSSSHH”.
Als de hond dit ziet weet hij dat je graag wilt dat hij kalm en onderdanig doet.
Als de hond dit ziet weet hij dat je graag wilt dat hij kalm en onderdanig doet.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
Crescent schreef: ↑19 mar 2022 23:50 Poeh, echt een lastige situatie zeg. Ik weet wel van een omstreden paardenmiddel, maar daar kun je best eerst goed over nadenken. Het gaat erom dat je je partner steevast een volle maand negeert en bij elke opmerking van zijn kant knip je in je vingers en doe je heel hard “TSSSSHH”.

-
- Actief
Het ligt trouwens wel aan m’n bui (logisch ook) of en hoe irritant ik het vind. Laatst kwam m’n kindje een keer 2 keer ‘s nachts en dat hakte er blijkbaar even wat meer in (ietwat chaggerijnig, maar ook vanwege iets anders), dus toen de hond wéér niet luisterde en naast me op de bank wou springen (terwijl ik mijn kindje op schoot had) was mijn “Nee!” blijkbaar heel duidelijk. Dat mag hij dus niet, dat wil ik niet hebben, en hij wist níet hoe snel hij naar z’n plaats moest en en al half uitglijdend en vallend keerde hij zich weer om van de bank om naar z’n plaats te gaan.
Terwijl mijn nee mijn inziens niet zó chaggerijnig klonk, maar blijkbaar wel dus.
En net maakte ik er maar een spelletje van. En deed ik de deur op een klein kiertje om te kijken wat hij zou doen.
En net maakte ik er maar een spelletje van. En deed ik de deur op een klein kiertje om te kijken wat hij zou doen.
-
- Actief
-
- Zeer actief
Denk niet dat de hond dat als spelletje zag, eerder dat hij nog meer in de war raakte of misschien wel angstiger werd voor je.MyDoggie2020 schreef: ↑20 mar 2022 09:43 Het ligt trouwens wel aan m’n bui (logisch ook) of en hoe irritant ik het vind. Laatst kwam m’n kindje een keer 2 keer ‘s nachts en dat hakte er blijkbaar even wat meer in (ietwat chaggerijnig, maar ook vanwege iets anders), dus toen de hond wéér niet luisterde en naast me op de bank wou springen (terwijl ik mijn kindje op schoot had) was mijn “Nee!” blijkbaar heel duidelijk. Dat mag hij dus niet, dat wil ik niet hebben, en hij wist níet hoe snel hij naar z’n plaats moest en en al half uitglijdend en vallend keerde hij zich weer om van de bank om naar z’n plaats te gaan.Terwijl mijn nee mijn inziens niet zó chaggerijnig klonk, maar blijkbaar wel dus.
Als je het grappig vindt dat een hond glijdend en vallend zich uit de voeten maakt omdat je voor de zoveelste keer nee zegt als hij toenadering zoekt

Het grommen en blaffen lijkt mij een signaal dat hij ook een beetje zijn grens met je heeft bereikt.
Echt ga een gesprek aan met de ouders van je vriend en je vriend erbij en zorg dat zij die hond van jullie overnemen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Precies, de arme hond is volledig onbegrepen.blondie schreef: ↑20 mar 2022 13:51Denk niet dat de hond dat als spelletje zag, eerder dat hij nog meer in de war raakte of misschien wel angstiger werd voor je.MyDoggie2020 schreef: ↑20 mar 2022 09:43 Het ligt trouwens wel aan m’n bui (logisch ook) of en hoe irritant ik het vind. Laatst kwam m’n kindje een keer 2 keer ‘s nachts en dat hakte er blijkbaar even wat meer in (ietwat chaggerijnig, maar ook vanwege iets anders), dus toen de hond wéér niet luisterde en naast me op de bank wou springen (terwijl ik mijn kindje op schoot had) was mijn “Nee!” blijkbaar heel duidelijk. Dat mag hij dus niet, dat wil ik niet hebben, en hij wist níet hoe snel hij naar z’n plaats moest en en al half uitglijdend en vallend keerde hij zich weer om van de bank om naar z’n plaats te gaan.Terwijl mijn nee mijn inziens niet zó chaggerijnig klonk, maar blijkbaar wel dus.
Als je het grappig vindt dat een hond glijdend en vallend zich uit de voeten maakt omdat je voor de zoveelste keer nee zegt als hij toenadering zoekt![]()
Het grommen en blaffen lijkt mij een signaal dat hij ook een beetje zijn grens met je heeft bereikt.
Echt ga een gesprek aan met de ouders van je vriend en je vriend erbij en zorg dat zij die hond van jullie overnemen.

En zijn gedrag zal er niet beter op worden, als ik zo ergens in huis worden behandeld, zou ik ook giftig worden.thom schreef: ↑20 mar 2022 13:59Precies, de arme hond is volledig onbegrepen.blondie schreef: ↑20 mar 2022 13:51Denk niet dat de hond dat als spelletje zag, eerder dat hij nog meer in de war raakte of misschien wel angstiger werd voor je.MyDoggie2020 schreef: ↑20 mar 2022 09:43 Het ligt trouwens wel aan m’n bui (logisch ook) of en hoe irritant ik het vind. Laatst kwam m’n kindje een keer 2 keer ‘s nachts en dat hakte er blijkbaar even wat meer in (ietwat chaggerijnig, maar ook vanwege iets anders), dus toen de hond wéér niet luisterde en naast me op de bank wou springen (terwijl ik mijn kindje op schoot had) was mijn “Nee!” blijkbaar heel duidelijk. Dat mag hij dus niet, dat wil ik niet hebben, en hij wist níet hoe snel hij naar z’n plaats moest en en al half uitglijdend en vallend keerde hij zich weer om van de bank om naar z’n plaats te gaan.Terwijl mijn nee mijn inziens niet zó chaggerijnig klonk, maar blijkbaar wel dus.
Als je het grappig vindt dat een hond glijdend en vallend zich uit de voeten maakt omdat je voor de zoveelste keer nee zegt als hij toenadering zoekt![]()
-
- Actief
Hij stond vandaag met zwiepende staart achter de deur hoor. Dus dat zit wel goed. (Ik heb hem ook ff geaaid bij binnenkomst.)blondie schreef: ↑20 mar 2022 13:51Denk niet dat de hond dat als spelletje zag, eerder dat hij nog meer in de war raakte of misschien wel angstiger werd voor je.MyDoggie2020 schreef: ↑20 mar 2022 09:43 Het ligt trouwens wel aan m’n bui (logisch ook) of en hoe irritant ik het vind. Laatst kwam m’n kindje een keer 2 keer ‘s nachts en dat hakte er blijkbaar even wat meer in (ietwat chaggerijnig, maar ook vanwege iets anders), dus toen de hond wéér niet luisterde en naast me op de bank wou springen (terwijl ik mijn kindje op schoot had) was mijn “Nee!” blijkbaar heel duidelijk. Dat mag hij dus niet, dat wil ik niet hebben, en hij wist níet hoe snel hij naar z’n plaats moest en en al half uitglijdend en vallend keerde hij zich weer om van de bank om naar z’n plaats te gaan.Terwijl mijn nee mijn inziens niet zó chaggerijnig klonk, maar blijkbaar wel dus.
Nee, ga ik niet doen. Ik heb geen zin in een boze partner. Als wat ik allemaal heb gezegd niet duidelijk genoeg is, dan zal dit ook niet helpen. Hij wil hem pertinent níet wegdoen, klaar.
- Patricia.
- moderator
Spaanse dame
Nou als hij hem dan echt niet weg doet en jij van ons allemaal niks wilt aannemen en niks met tips en tricks doet.
Wat verwacht je dan wel van ons ?
Wat verwacht je dan wel van ons ?

- Crescent
- Zeer actief
Zit je me nu uit te lachen? Ik heb het zelf geprobeerd. En het werkteMoTsiTsi schreef: ↑20 mar 2022 09:22Crescent schreef: ↑19 mar 2022 23:50 Poeh, echt een lastige situatie zeg. Ik weet wel van een omstreden paardenmiddel, maar daar kun je best eerst goed over nadenken. Het gaat erom dat je je partner steevast een volle maand negeert en bij elke opmerking van zijn kant knip je in je vingers en doe je heel hard “TSSSSHH”.
Als de hond dit ziet weet hij dat je graag wilt dat hij kalm en onderdanig doet.![]()
![]()
![]()

Laatst gewijzigd door Crescent op 20 mar 2022 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Leuk! Mooie foxred labrador inderdaad! Hij zal flink in de modder hebben gelegen (irritant hè, dat ze dat doen!)
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…