Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afpakken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Afpakken

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Peer is de goedheid zelve maar ik denk dat hij zich iets lekkers door een andere hond niet zal laten afpakken.
Toen wij hem ophaalden had de vorige eigenaar een tas met lekkers klaargezet en toen een van de andere honden daar in de buurt van die tas kwam liet goedsul Peer zijn gebit breeduit zien. :o

Sarah was een regelrechte dievegge.
Die trok een pluk haar uit de staart van de toenmalige stabij van mijn broer die met een kauwbot bezig was.
Die hield op met knagen en keek achterom wie er aan zijn staart zat te trekken waarop Sarah vliegensvlug het bot inpikte en onder de neus van Ritske het knaagwerk over nam. Hoe stom kan een hond dan kijken. :mrgreen:

Hoe zit het met jullie honden bij diefstal van lekkers ?
Oorlog in de hut of beteuterde snuiten of zijn er ook diefjes ?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Afpakken

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik wacht het niet af. Lekkers betekent elk op je eigen plek en je niet met het eten van anderen bemoeien. Dat betekent ook dat ze hun eten dus niet hoeven te verdedigen tegenover een ander. En ik accepteer ook geen geruzie als ik een in m'n hand heb en iedereen om beurten wat geef, want dan kun je toekijken hoe de anderen lekkers krijgen. Ik neem dus geen risico op onderlinge voernijd. En ik leer al op jonge leeftijd dat eten aan mij afgeven als ik dat vraag extra lekkers oplevert, dus hoeven ze naar mij ook geen voernijd te tonen. Ik denk dat ze zonder die regels allebei best fel op hun eten zouden zijn. Heb ook weleens deeltijdhondjes gehad die bij hun eigenaren zelden iets te knagen krijgen omdat dat altijd ruzie en schrokken werd (dat laatste heeft een paar dierenartsbezoekjes opgeleverd). Hier lagen ze al snel ontspannen te knagen, omdat ik er dus voor zorgde dat iedereen elkaar met rust liet
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Fotogravinnetje schreef: 02 mei 2022 19:41 Ik wacht het niet af. Lekkers betekent elk op je eigen plek en je niet met het eten van anderen bemoeien.
Dat is hier ook. Ze zijn niet anders gewend. s'Avonds krijgen ze een kluif en ieder zoekt een eigen plek op. Aan onderling pikken doen ze zelden. Als de bel gaat bijvoorbeeld en een rent naar het raam dan wil het wel gebeuren dat bij terugkomst de kluif weg is.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hier eten ze hun voer naast elkaar, uit hun eigen bakje.
Lekkers pakken ze aan en nemen ze mee naar waar ze gaan zitten/liggen om het op te peuzelen.
Hier dus geen voernijd ook.
Ze moeten ook wel eens iets afgeven. En dat is apport en dan krijgen ze een koskje. Saartje doet geen apport maar trapt er altijd in als ik zeg "wat heb je gevonden?" Dan komt ze kwispelend laten zien.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 04 mei 2022 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Fotogravinnetje schreef: 02 mei 2022 19:41 Ik wacht het niet af. Lekkers betekent elk op je eigen plek en je niet met het eten van anderen bemoeien.
Hier net zo :ok:
Kluiven geef ik alleen van een soort dat ze direct opeten.
En tot het op was kwamen ze niet bij elkaar in de buurt.
Elk in de eigen mand.
Bij mijn reuen slingerde er nooit een kluif rond omdat dat herrie kon veroorzaken.
Toen ik teven kreeg was dat al zo'n ingeslepen gewoonte dat ik het maar zo heb gehouden :tongue: :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”