Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zachte puppy brokken
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Poedel x Tibetaanse terrier
- Aantal honden: 1
Zachte puppy brokken
Hallo allemaal,
Ik heb een puppy van 6 maanden oud. Het is een kruising tussen een poedel en een tibetaanse terrier en hij weegt op dit moment rond de 5,5 kilo. Al vanaf begin af aan is het een lastige eter. Vooral zijn brokken wil hij niet graag hebben. Ik heb een tijdje geprobeerd vlees bij te voeren maar daar raakt hij van aan de diarree. Omdat ik toch vind dat hij wat mager is en ik wel het idee heb dat hij honger heeft heb ik een zakje met zachte brokken uit de supermarkt meegenomen. Dit omdat ik het idee had dat hij zijn eigen brokjes niet eet omdat deze te hard zijn. En wat blijkt, hij eet de zachte brokken uit de supermarkt super goed! Maar uiteraard wil ik puppyvoer en kwalitatief goed voer. Daarom dus mijn vraag: weten jullie kwalitatief goed puppyvoer waarvan de brokjes zacht zijn?
Panzer is volledig nagekeken door de dierenarts en er is geen medische verklaring voor het feit dat hij geen harde brokjes wilt eten, daar ligt het dus niet aan. Ook zijn eigen brokken weken in water of mengen met vlees heeft geen zin. Verder heb ik al verschillende merken voer geprobeerd, maar alles waarvan de brokken hard zijn laat hij liggen.
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen heloen!
Bedankt alvast.
Ik heb een puppy van 6 maanden oud. Het is een kruising tussen een poedel en een tibetaanse terrier en hij weegt op dit moment rond de 5,5 kilo. Al vanaf begin af aan is het een lastige eter. Vooral zijn brokken wil hij niet graag hebben. Ik heb een tijdje geprobeerd vlees bij te voeren maar daar raakt hij van aan de diarree. Omdat ik toch vind dat hij wat mager is en ik wel het idee heb dat hij honger heeft heb ik een zakje met zachte brokken uit de supermarkt meegenomen. Dit omdat ik het idee had dat hij zijn eigen brokjes niet eet omdat deze te hard zijn. En wat blijkt, hij eet de zachte brokken uit de supermarkt super goed! Maar uiteraard wil ik puppyvoer en kwalitatief goed voer. Daarom dus mijn vraag: weten jullie kwalitatief goed puppyvoer waarvan de brokjes zacht zijn?
Panzer is volledig nagekeken door de dierenarts en er is geen medische verklaring voor het feit dat hij geen harde brokjes wilt eten, daar ligt het dus niet aan. Ook zijn eigen brokken weken in water of mengen met vlees heeft geen zin. Verder heb ik al verschillende merken voer geprobeerd, maar alles waarvan de brokken hard zijn laat hij liggen.
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen heloen!
Bedankt alvast.
-
- Zeer actief
Re: Zachte puppy brokken
Wolf of wilderness heeft een 'Soft en Strong' lijn (Zooplus)
Zie: https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... oft_strong
Ik weet niet of je bekend bent met de website Voerwijzer.com?
Daar kun je "zacht" als criterium bij brokken ingeven en krijg je ook een kwaliteits indicatie te zien. https://www.voerwijzer.com/hondenbrokke ... m_vet=0+40
Het is overigens geen specifiek puppyvoer.
Als je pup uitgegroeid is dan kun je rustig volwassenvoer geven.
Zie: https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... oft_strong
Ik weet niet of je bekend bent met de website Voerwijzer.com?
Daar kun je "zacht" als criterium bij brokken ingeven en krijg je ook een kwaliteits indicatie te zien. https://www.voerwijzer.com/hondenbrokke ... m_vet=0+40
Het is overigens geen specifiek puppyvoer.
Als je pup uitgegroeid is dan kun je rustig volwassenvoer geven.
-
- nieuw lid
Super bedankt voor je reactie! Dan ga ik daar in ieder geval even naar kijken.
Ik geef nu Jarco puppyvoer en daar staat bij vermeld dat hij dat tot 10 a 12 maanden oud moet hebben. Ik vind het moeilijk om in te schatten wanneer ik over kan op volwassen voer? Hij is nu 6 maanden en rond de 5.5 a 6 kg, de verwachting is dat hij al hij uitgegroeid is tussen de 8 - 10 kg zal wegen. Hij zal dus nog een beetje groeien maar niet meer heel veel denk ik.
Ik geef nu Jarco puppyvoer en daar staat bij vermeld dat hij dat tot 10 a 12 maanden oud moet hebben. Ik vind het moeilijk om in te schatten wanneer ik over kan op volwassen voer? Hij is nu 6 maanden en rond de 5.5 a 6 kg, de verwachting is dat hij al hij uitgegroeid is tussen de 8 - 10 kg zal wegen. Hij zal dus nog een beetje groeien maar niet meer heel veel denk ik.
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vaak zijn ze je aan het uitproberen en des temeer jij erop reageert en zielig vindt dat hij niet eet des temeer zal hij weigeren, ik denk zelf dat hij genoeg krijgt en daarom weinig tot niet eet.
het is een klein ras die weinig nodig heeft ze zijn beide slank van postuur en voor een pup van 6 maand en die kruising vind ik het een goed gewicht
gewicht van een volwassen Tibetaanse terriër ligt tussen 8 – 14 kg
en van een volwassen kleine poedel 3 tot 6 kilo
dus een pup van een half jaar met 5,5 a 6 kg is een mooi gewicht
het is een klein ras die weinig nodig heeft ze zijn beide slank van postuur en voor een pup van 6 maand en die kruising vind ik het een goed gewicht
gewicht van een volwassen Tibetaanse terriër ligt tussen 8 – 14 kg
en van een volwassen kleine poedel 3 tot 6 kilo
dus een pup van een half jaar met 5,5 a 6 kg is een mooi gewicht
-
- nieuw lid
Dank je wel voor je reactie Yvon, maar ik denk niet dat dat het is. Ik ben niet het type die iets zielig vind en er zielig om heen gaat hangen. Maar als ik door een ander soort brokken hem iets makkelijker kan laten eten lijkt me dat wel prettig voor hem . Daarnaast is hij echt wel wat aan de slanke kant en mag hij echt wel iets bijkomen. ( woorden van de dierenarts).
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kijk eens op de zak voer wat er precies in zit?Panzer schreef: ↑08 mei 2022 11:57 Super bedankt voor je reactie! Dan ga ik daar in ieder geval even naar kijken.
En vergelijk dat eens met het volwassen voer.
Het verschil is meestal minimaal tot niet aanwezig.
-
- nieuw lid
Toevallig heb ik dat net zitten bekijken en je hebt helemaal gelijk! Er zit nagenoeg geen verschil tussen. Dat is fijn, dan hoef ik daar niet persee rekening mee te houden. Bedankt voor de reacties tot nu toe!
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Dat bijkomen komt vanzelf als hij uitgegroeid is, een pup steekt nu eenmaal veel energie in groeien. Pups wil je ook liever slank houden, als ze teveel voedingsstoffen binnen krijgen en te snel groeien krijgen ze groeipijn, dat wil je helemaal niet. Hoe slank is hij nu, hoe goed voel je bijv. de ribben?Panzer schreef: ↑08 mei 2022 12:06 Dank je wel voor je reactie Yvon, maar ik denk niet dat dat het is. Ik ben niet het type die iets zielig vind en er zielig om heen gaat hangen. Maar als ik door een ander soort brokken hem iets makkelijker kan laten eten lijkt me dat wel prettig voor hem . Daarnaast is hij echt wel wat aan de slanke kant en mag hij echt wel iets bijkomen. ( woorden van de dierenarts).
Als de pup wel aankomt en groeit zou ik me niet te veel zorgen maken. Hoeveelheden die op een verpakking staan zijn richtlijnen, kan zijn dat je hond meer of minder nodig heeft dan aangegeven.
Je wil natuurlijk dat je hond het eten ook lekker vindt, niks mis mee om voer te zoeken wat hij ook lekker vindt, voerwijzer kan helpen om ander voer te vinden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
- nieuw lid
Bedankt voor je reactie. Op dit moment kan je zijn ribben goed voelen zonder druk te zetten zegmaar. Als je met je hand langs zijn ribben gaat dan zijn ze goed voelbaar.Omega schreef: ↑08 mei 2022 13:27Dat bijkomen komt vanzelf als hij uitgegroeid is, een pup steekt nu eenmaal veel energie in groeien. Pups wil je ook liever slank houden, als ze teveel voedingsstoffen binnen krijgen en te snel groeien krijgen ze groeipijn, dat wil je helemaal niet. Hoe slank is hij nu, hoe goed voel je bijv. de ribben?Panzer schreef: ↑08 mei 2022 12:06 Dank je wel voor je reactie Yvon, maar ik denk niet dat dat het is. Ik ben niet het type die iets zielig vind en er zielig om heen gaat hangen. Maar als ik door een ander soort brokken hem iets makkelijker kan laten eten lijkt me dat wel prettig voor hem . Daarnaast is hij echt wel wat aan de slanke kant en mag hij echt wel iets bijkomen. ( woorden van de dierenarts).
Als de pup wel aankomt en groeit zou ik me niet te veel zorgen maken. Hoeveelheden die op een verpakking staan zijn richtlijnen, kan zijn dat je hond meer of minder nodig heeft dan aangegeven.
Je wil natuurlijk dat je hond het eten ook lekker vindt, niks mis mee om voer te zoeken wat hij ook lekker vindt, voerwijzer kan helpen om ander voer te vinden.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Dan zou hij inderdaad wat voller mogen, aan de andere kant, als hij fit en speels is en groeit, zou ik me niet teveel zorgen maken.Panzer schreef: ↑08 mei 2022 14:19Bedankt voor je reactie. Op dit moment kan je zijn ribben goed voelen zonder druk te zetten zegmaar. Als je met je hand langs zijn ribben gaat dan zijn ze goed voelbaar.Omega schreef: ↑08 mei 2022 13:27Dat bijkomen komt vanzelf als hij uitgegroeid is, een pup steekt nu eenmaal veel energie in groeien. Pups wil je ook liever slank houden, als ze teveel voedingsstoffen binnen krijgen en te snel groeien krijgen ze groeipijn, dat wil je helemaal niet. Hoe slank is hij nu, hoe goed voel je bijv. de ribben?Panzer schreef: ↑08 mei 2022 12:06 Dank je wel voor je reactie Yvon, maar ik denk niet dat dat het is. Ik ben niet het type die iets zielig vind en er zielig om heen gaat hangen. Maar als ik door een ander soort brokken hem iets makkelijker kan laten eten lijkt me dat wel prettig voor hem . Daarnaast is hij echt wel wat aan de slanke kant en mag hij echt wel iets bijkomen. ( woorden van de dierenarts).
Eet hij geperste brokken wel, die zijn wat makkelijker te kauwen dan geëxtrudeerde (krokante) brok, al kauwen honden meestal niet zo goed, ze zijn meer van het grote stukken doorslikken.
Ik weet niet of je tussendoortjes geeft, daar zou ik mee stoppen, of na een maaltijd geven. Toen mijn pup net bij ons was wilde ze moeilijk eten, ik had de neiging dan maar tussendoortjes te geven zodat ze toch wat binnen kreeg.. Daar ben ik mee gestopt, op vaste tijden voer aanbieden en nu eet ze aardig goed. En zorg voor een rustige plek waar hij kan eten en dat hij ook de rust neemt om te eten. Puplief sluit ik op in de keuken zodat ze zich niet kan laten afleiden door iets anders, ik ben dan zelf ook in de keuken even wat aan het doen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl