Sarah was altijd ne 2 maanden vlovrij met 1 pipet.
Ik weet het niet meer

Moderator: moderatorteam
Ik geef al jaren, op advies van mijn toenmalige DA, yoghurt met die goede bacteriën (activia naturel).
Hier bij Fire ook al teken weg geplukt.Crescent schreef: ↑13 jun 2022 21:49 Advantage op de huid tussen de schouderbladen. Evt bij een teckel (=lang lijf) een drup op de huid bij de staartaanzet. Op de huid dus, en niet uitwrijven ofzo.
Troost je; ik plukte na wandelingen door het hoge gras in DLD zo'n 18 teken weg bij binnenkomst, en dat met een serestoband om sinds april.
Zaten die teken al vast?Crescent schreef: ↑13 jun 2022 21:49 Advantage op de huid tussen de schouderbladen. Evt bij een teckel (=lang lijf) een drup op de huid bij de staartaanzet. Op de huid dus, en niet uitwrijven ofzo.
Troost je; ik plukte na wandelingen door het hoge gras in DLD zo'n 18 teken weg bij binnenkomst, en dat met een serestoband om sinds april.
Volgens mij zegt ook niemand datHazenrein schreef: ↑13 jun 2022 21:54 Ik gaf niets, twintig plus jaar geen vlooien.
En toen ineens wel een keer met het jaar erop nog een nawee.![]()
Als je middenin een uitbraak zit, dan wil je wel van die vlooien af. En dan helpen die yoghurt en knoflook niet. Je moet een vlooienkiller inzetten, geen eventuele preventiemiddelen.
Nee dat zegtniemand, maar ik zeg dat je eerst van die vlooien op de hond af moet, met een vlooienkiller dus. Anders blijf je dweilen, zuigen en wassen. En ik vind dat ook een rotklusranetje schreef: ↑14 jun 2022 15:12Zaten die teken al vast?Crescent schreef: ↑13 jun 2022 21:49 Advantage op de huid tussen de schouderbladen. Evt bij een teckel (=lang lijf) een drup op de huid bij de staartaanzet. Op de huid dus, en niet uitwrijven ofzo.
Ik had jaren geleden met Rana in Frankrijk met de tekenband om wel 30 teken die ze mee had gebracht, maar die lagen met een keer schudden door de hond alle 30 op de grond.
Ze waren wel op Rana gekomen, maar gingen daar behoorlijk snel dood.
Dat ging dan om teken.
Vlooien is een ander verhaal.Volgens mij zegt ook niemand datHazenrein schreef: ↑13 jun 2022 21:54 Ik gaf niets, twintig plus jaar geen vlooien.
En toen ineens wel een keer met het jaar erop nog een nawee.![]()
Als je middenin een uitbraak zit, dan wil je wel van die vlooien af. En dan helpen die yoghurt en knoflook niet. Je moet een vlooienkiller inzetten, geen eventuele preventiemiddelen.![]()
Als je vlooien in huis hebt heb je op de hond iets nodig (advantage bijv.) en in huis, na flink stofzuigen (denk aan de plinten!)en dweilen, een omgevingsspray.
En alles wat in de wasmachine kan wassen.
Tenminste .................... dat doe ik en ik vind dat een rotklus
Dus ik ben heel blij dat dat tot nu toe maar twee keer nodig is geweest.
Omdat ik net 3 pipetten stronghold voor een klein vermogen heb aangeschaft en net 2 weken geleden een pipe heb opgebracht heb ik eerst maar knoflook gekocht
Hier hebben ze ook nooit vlooien. Al ruim 30 jaar niet. Zonder knoflookpilletje en misschien 1x per jaar een pipet tegen teken
Als hij onder de vlooien zit, zou ik hem eerst goed in bad stoppen. Tip van mijn dierenarts toen ik een opvangertje had die onder de vlooien zat en de week daarvoor een pipet had gehad. Goed natmaken, inzepen en minimaal 10 minuten tot aan zijn nekkie in bad of grote teil laten weken. En verdraaid: de vlooien waren weg.teckeltoos schreef: ↑14 jun 2022 17:29Omdat ik net 3 pipetten stronghold voor een klein vermogen heb aangeschaft en net 2 weken geleden een pipe heb opgebracht heb ik eerst maar knoflook gekocht
Peer weegt dik 9 kilo kan ik dan 1 pilletje geven