Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe jij als iemand bang is
Moderator: moderatorteam
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Wat doe jij als iemand bang is
Hoe gaan jullie om met iemand die bang is voor jouw hond(en)?
Want hoe vaak ergeren we ons niet aan andere eigenaren die hun hond op Jan en alleman laten afstieren en dan roepen “hij doet niets hoorrrr!!!”. Maar er zijn mensen die alle honden eng vinden, hoe ga je daarmee om.
Want hoe vaak ergeren we ons niet aan andere eigenaren die hun hond op Jan en alleman laten afstieren en dan roepen “hij doet niets hoorrrr!!!”. Maar er zijn mensen die alle honden eng vinden, hoe ga je daarmee om.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Stertopic: Wat doe jij als iemand bang is
Als ik iemand tegen kom die heel bang is voor honden moet mijn hond even naast me komen lopen en krijgt ze pas weer "vrij" als we zijn gepasseerd.
Is de angst extreem dan lijn ik even aan.
Ik heb het dan over losloopgebieden.
Langs de weg in het dorp is mijn hond altijd aangelijnd.
Bij grote angst van iemand die me tegemoet komt ga ik wel even aan de overkant lopen als dat mogelijk is.
Als ik niet weet dat iemand bang is omdat er geen signalen zijn is er in feite ook geen probleem, want mijn hond zoekt doorgaans geen contact zonder mijn toestemming.
Is de angst extreem dan lijn ik even aan.
Ik heb het dan over losloopgebieden.
Langs de weg in het dorp is mijn hond altijd aangelijnd.
Bij grote angst van iemand die me tegemoet komt ga ik wel even aan de overkant lopen als dat mogelijk is.
Als ik niet weet dat iemand bang is omdat er geen signalen zijn is er in feite ook geen probleem, want mijn hond zoekt doorgaans geen contact zonder mijn toestemming.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Onze honden lopen aan lange flex, maar bij tegemoetkomers ongeacht of ik zie dat ze bang zijn of niet moeten ze even naast komen lopen om normaal te passeren.
Kinderen die op ruime afstand écht bang zijn dan blijf ik staan en wacht ik met de honden naast me in de zit en geef aan dat de kinderen/mensen door kunnen lopen en dat ik er écht voor zorg dat de honden niet bij ze zullen komen.
Kinderen of mensen die nep panisch op afstand en overdreven gaan lopen doen spreek ik echt aan/toe. Kappen met dat wapperen en gillen. Ik heb ze naast me en bij me dus totaal onnodig gedrag wat ze dan vertonen.
Kan ondertussen prima inschatten wie nep drama maakt en wie oprecht bang is.
Oprecht bange mensen (jong en oud) zijn zelfs rustiger geworden en nu en in verleden komen ze zelfs vragen of ze contact mogen maken omdat ze over hun angst willen komen en ze onze honden en ons daarvoor genoeg vertrouwen. Dat is niet over een nacht ijs voor hun, maar soms weet ik dat niet eens dat ze al tijden observeren en dan ineens de stoute schoenen aantrekken en komen vragen of ze contact mogen maken.
En ja dat mag dan, maar dan geef ik wel aan dat ze niet van bovenaf moeten aanhalen bijvoorbeeld, of rustig proberen te moeten blijven als ze het ineens toch te eng vinden. Ik zorg dan wel dat er niet opgesprongen wordt of te druk gedaan kan worden.
Kinderen die op ruime afstand écht bang zijn dan blijf ik staan en wacht ik met de honden naast me in de zit en geef aan dat de kinderen/mensen door kunnen lopen en dat ik er écht voor zorg dat de honden niet bij ze zullen komen.
Kinderen of mensen die nep panisch op afstand en overdreven gaan lopen doen spreek ik echt aan/toe. Kappen met dat wapperen en gillen. Ik heb ze naast me en bij me dus totaal onnodig gedrag wat ze dan vertonen.
Kan ondertussen prima inschatten wie nep drama maakt en wie oprecht bang is.
Oprecht bange mensen (jong en oud) zijn zelfs rustiger geworden en nu en in verleden komen ze zelfs vragen of ze contact mogen maken omdat ze over hun angst willen komen en ze onze honden en ons daarvoor genoeg vertrouwen. Dat is niet over een nacht ijs voor hun, maar soms weet ik dat niet eens dat ze al tijden observeren en dan ineens de stoute schoenen aantrekken en komen vragen of ze contact mogen maken.
En ja dat mag dan, maar dan geef ik wel aan dat ze niet van bovenaf moeten aanhalen bijvoorbeeld, of rustig proberen te moeten blijven als ze het ineens toch te eng vinden. Ik zorg dan wel dat er niet opgesprongen wordt of te druk gedaan kan worden.
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Contacteer:
heb mijn honden altijd aan de lijn.
En mijn honden gaan niet op mensen af
En mijn honden gaan niet op mensen af
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Bang voor mijn honden. Dat komt nooit voor.
Wel laats op het paard gehad dat iemand heel erg bang was. Een oudere dame op de fiets. Ik moest een brugje over en zag de vrouw aankomen. Had het paard halt laten houden om de fietser te laten passeren en niet net tegelijk op de brug. Maargoed vrouw bleef staan. Stokstijf ik vroeg of ze bang was "wat ik eigenlijk al wist naar wilde weten wat ze liever had ik eerst dat zij stil bleef staan of zij eerst dat wij desnoods dieper de berm in zouden gaan. Ze had liever dat wij haar passeerden ipv zij ons. Dus dat maar gedaan. Ze was dus echt heel bang. En daar moet je wel rekening mee houden en dat netjes houden vind ik.
Wel laats op het paard gehad dat iemand heel erg bang was. Een oudere dame op de fiets. Ik moest een brugje over en zag de vrouw aankomen. Had het paard halt laten houden om de fietser te laten passeren en niet net tegelijk op de brug. Maargoed vrouw bleef staan. Stokstijf ik vroeg of ze bang was "wat ik eigenlijk al wist naar wilde weten wat ze liever had ik eerst dat zij stil bleef staan of zij eerst dat wij desnoods dieper de berm in zouden gaan. Ze had liever dat wij haar passeerden ipv zij ons. Dus dat maar gedaan. Ze was dus echt heel bang. En daar moet je wel rekening mee houden en dat netjes houden vind ik.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik hou mijn hond kort bij me, of zet hem zittend in de berm.
Nog voordat mensen het hoeven vragen, als ik in lichaamstaal of gezichtsuitdrukking zie dat iemand hem eng vindt, dan houd ik daar rekening mee.
Het is onnodig om bang te zijn van de mijne, maar angst is nu eenmaal angst.
Mijn hond heeft geen overlast te geven, en dat betekent dus ook dat ik hem weg hou bij mensen die hem eng vinden. Of die hem om een andere reden niet dichtbij willen hebben.
Een enkele keer (vooral met vorige hond) werk ik ook wel mee aan projecten/oefeningen voor bange mensen.
Dan veel in overleg uiteraard.
Nog voordat mensen het hoeven vragen, als ik in lichaamstaal of gezichtsuitdrukking zie dat iemand hem eng vindt, dan houd ik daar rekening mee.
Het is onnodig om bang te zijn van de mijne, maar angst is nu eenmaal angst.
Mijn hond heeft geen overlast te geven, en dat betekent dus ook dat ik hem weg hou bij mensen die hem eng vinden. Of die hem om een andere reden niet dichtbij willen hebben.
Een enkele keer (vooral met vorige hond) werk ik ook wel mee aan projecten/oefeningen voor bange mensen.
Dan veel in overleg uiteraard.

Ze mag sowieso niet zo maar op mensen aflopen. Ze zit altijd aan de lange lijn, maar ik neem haar kort als ik mensen, met of zonder hond tegemoet loop. Met onbekende hond ga ik er altijd met een wijde boog omheen, zeker met al die lange flexlijnen waar ze hier aan lopen. Het moet dan allemaal maar spelen aan de lijn en daar doe ik niet aan. Even snuffelen ok, maar niet spelen.
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Ik hou ze ook bij mensen uit de buurt, hoewel ik soms vind dat mensen overdrijven. Ik liep met 5 honden waarvan 1 een malamute ,komen mensen aan op de fiets, ze stoppen een meter of 10 voor mij en 1 vd dames gilt ; een wolf ,een wolf, ze draaien om en fietsen hard terug. Al had het een wolf geweest, ze liepen aan de lijn ,dan had hij vast eerst mij of de andere honden opgevreten. Of twee van mijn honden die in het kanaal aan het zwemmen waren en er alleen uit konden via de trap waar ik op stond, ook een fietser die stopte en eiste dat ik ze vast maakte. Nu waren dit mijn zeer gehoorzame wedstrijd toppers, waarvan ik wist dat ze enorm goed luisterde en bovendien rondjes aan het zwemmen waren. Dat heb ik niet gedaan,ik heb wel gezegd dat in de tijd dat hij stond te reclameren hij al lang weggeweest kon zijn zonder enig last van de honden te hebben.
Als mensen bij mij thuis komen en bang zijn zet ik ze altijd even weg, ik heb op zich begrip voor bange mensen,zolang ze redelijk blijven.
Als mensen bij mij thuis komen en bang zijn zet ik ze altijd even weg, ik heb op zich begrip voor bange mensen,zolang ze redelijk blijven.
-
- Zeer actief
Iemand die echt bang voor honden is, heeft naar mijn mening geen vertrouwen in het 'onder appél staan' van een hond. Dus hond aanlijnen en zo positioneren zodat ik mij tussen de bange persoon en Oscar bevind tijdens het passeren.
Als deze persoon zich in het losloopgebied bevindt, zal ik die persoon er wel op wijzen dat de kans wel heel erg groot is dat hij/zij nog meer loslopende honden zal tegenkomen in een losloopgebied. Vaak zijn wandelaars zonder hond zich helemaal niet bewust van een hondenlosloopgebied.
Als deze persoon zich in het losloopgebied bevindt, zal ik die persoon er wel op wijzen dat de kans wel heel erg groot is dat hij/zij nog meer loslopende honden zal tegenkomen in een losloopgebied. Vaak zijn wandelaars zonder hond zich helemaal niet bewust van een hondenlosloopgebied.
- Bowiesmom
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Cavapoo
Ik houd hem kort en laat mensen zelf bepalen of ze hem willen benaderen..
Bowie
F1 Cavapoo
16/10/21
<3
F1 Cavapoo
16/10/21
<3
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Buurten bij vreemden was bij ons niet de bedoeling. Ondanks ik niet bang voor honden ben, vind ik het zelf ook niet prettig als een vreemde hond mij zomaar benadert. Dus andersom wil ik ook niet.
Omdat wij Golden Retrievers hadden was dat ook wel eens lastig omdat veel mensen juist denken dat die altijd alles en iedereen leuk vinden. Wij hadden er eentje waar dat nou net niet het geval bij was, die was nogal selectief in wie hij leuk vond en wie niet.
Dus bij ons roepen en iemand ruimte geven om te passeren. Een angstig iemand misschien wat extra ruimte.
Omdat wij Golden Retrievers hadden was dat ook wel eens lastig omdat veel mensen juist denken dat die altijd alles en iedereen leuk vinden. Wij hadden er eentje waar dat nou net niet het geval bij was, die was nogal selectief in wie hij leuk vond en wie niet.
Dus bij ons roepen en iemand ruimte geven om te passeren. Een angstig iemand misschien wat extra ruimte.

-
- Zeer actief
Het gaat hier trouwens nu ook andersom... soms toont onze nieuwste open en kijkt ze en dan ineens willen mensen op haar duiken en schiet ze weg. "h dan niet.. 'oh wat raar, kom maar ik doe niets' etc..
Gewoon niet doen!
Ik zorg dat ze niet bij andere mensen gaat buurten, maar ga in 's vredesnaam ook niet zomaar afduiken om te koekelen op een hond die je niet kent. Dat heb ik de afgelopen dagen een beetje... te veel mensen vinden honden ineens weer algemeen vrij goed om aan te raken of contact mee te maken ongevraagd jong en oud merk ik.
Vind het soms erg vervelend worden, die vind het eng dus nee.. ga je je honden afleiden en omleiden, en dan ineens duiken ze wel op je hond af die ineens het wel eng vind om wat voor reden dan ook. Hoepel toch op. Of vraag of je mag aaien of contact kan maken zeker bij honden aan de lijn.
Gewoon niet doen!
Ik zorg dat ze niet bij andere mensen gaat buurten, maar ga in 's vredesnaam ook niet zomaar afduiken om te koekelen op een hond die je niet kent. Dat heb ik de afgelopen dagen een beetje... te veel mensen vinden honden ineens weer algemeen vrij goed om aan te raken of contact mee te maken ongevraagd jong en oud merk ik.
Vind het soms erg vervelend worden, die vind het eng dus nee.. ga je je honden afleiden en omleiden, en dan ineens duiken ze wel op je hond af die ineens het wel eng vind om wat voor reden dan ook. Hoepel toch op. Of vraag of je mag aaien of contact kan maken zeker bij honden aan de lijn.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hier hadden we dat met de honden als ze in de tuin lagen. Loerend onder het poortje door. Hoe mooi kan het zijn als nieuwsgierig aagje? En dan waren er altijd mensen die over het hekje doken om ze te aaien….
En dan gepikeerd kijken als Tagor blaffend reageerde
“Gewoon niet in onze tuin hangen mevrouw… en nee, hij stelt geaaid worden door vreemden niet op prijs.”
“Wat zegt u? Niet in tuin laten? Hmmm… het onze tuin, misschien moet u gewoon uit onze tuin blijven.”

“Gewoon niet in onze tuin hangen mevrouw… en nee, hij stelt geaaid worden door vreemden niet op prijs.”
“Wat zegt u? Niet in tuin laten? Hmmm… het onze tuin, misschien moet u gewoon uit onze tuin blijven.”

- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Dat ligt eraan.
Hier is 'ons' park het enigste losloopgebied in onze buurt, behalve voor wandelaars en honden ook verder verboden voor fietsen etc.
Ik zal altijd mijn honden bij mij roepen ook als men niet bang is, ik wil gewoon niemand tot last zijn (of mijn honden dan).
Maar, met fietsers of scooters ben ik klaar en mogen ze van mij met alle plezier achteraan jagen (doen ze toch maar een stukje en dan komen ze terug). Vooral Bartje kan daarin zeer overtuigend zijn...
(doordat de meeste bazen op dezelfde manier reageren hebben we nu nog maar heel sporadisch last van verdwaalde fietser, scooters al helemaal niet meer..)
Ook als mensen al van veraf beginnen te gillen dat de honden vast moeten dan laat ik ze heel bewust loslopen. Zo loopt er af en toe een jonge dame door het park, niet om te wandelen maar om een kortere weg te nemen. Zij is schijnbaar bang voor honden en begint dan dus ook te springen en te gillen (als je dan bij haar staat en uitleg geeft stopt ze en doet normaal... dus volgens mij is ze niet normaal...). De honden vinden dat dan geweldig en gaan lustig meedoen... Omdat uitleg totaal niet gewaardeerd wordt en ik/wij zelfs grote mond krijgen laten we het er maar bij, en laten de honden dan ook vrolijk loslopen.
Het weinige aan ruimte wat we (hier) hebben moeten we nu eenmaal delen maar dat moet dan wel van 2 kanten komen.
Kortom, ligt eraan...
Hier is 'ons' park het enigste losloopgebied in onze buurt, behalve voor wandelaars en honden ook verder verboden voor fietsen etc.
Ik zal altijd mijn honden bij mij roepen ook als men niet bang is, ik wil gewoon niemand tot last zijn (of mijn honden dan).
Maar, met fietsers of scooters ben ik klaar en mogen ze van mij met alle plezier achteraan jagen (doen ze toch maar een stukje en dan komen ze terug). Vooral Bartje kan daarin zeer overtuigend zijn...

Ook als mensen al van veraf beginnen te gillen dat de honden vast moeten dan laat ik ze heel bewust loslopen. Zo loopt er af en toe een jonge dame door het park, niet om te wandelen maar om een kortere weg te nemen. Zij is schijnbaar bang voor honden en begint dan dus ook te springen en te gillen (als je dan bij haar staat en uitleg geeft stopt ze en doet normaal... dus volgens mij is ze niet normaal...). De honden vinden dat dan geweldig en gaan lustig meedoen... Omdat uitleg totaal niet gewaardeerd wordt en ik/wij zelfs grote mond krijgen laten we het er maar bij, en laten de honden dan ook vrolijk loslopen.
Het weinige aan ruimte wat we (hier) hebben moeten we nu eenmaal delen maar dat moet dan wel van 2 kanten komen.
Kortom, ligt eraan...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou idd.Branka schreef: ↑28 jun 2022 22:13 Hier hadden we dat met de honden als ze in de tuin lagen. Loerend onder het poortje door. Hoe mooi kan het zijn als nieuwsgierig aagje? En dan waren er altijd mensen die over het hekje doken om ze te aaien….![]()
Wij hadden een x van die geocachers ofzoiets. Die klommen gewoon over het hek. Die schrokken toen ik ineens de tuin in dook om Saartje te pakken (die gelukkig nog niks doorhad want anders had ze echt iets gegrepen maar die liep aan de andere kant van de tuin om de hoek) want die zou aan enkeltje bijten doen. Vervolgens heb ik ze duidelijk gemaakt dat het hek er niet voor de sier staat. En dat er in onze tuin niks te vinden is. Was een heel gezin incl opa's en oma's (Die laat je toch niet over een hek klimmen) ze hadden niet in de gaten dat er mensen woonden. De tuinmeubels waren gewoon uit zichzelf aan komen waaien zeker

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Hammetime
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Mijn hond is absoluut niet geïnteresseerd in andere mensen en daardoor heb ik nog niet vaak meegemaakt dat iemand bang was voor haar.
Verder heb ik mijn hond altijd aangelijnd en losloopgebieden kom ik niet, dus zolang er geen loslopende honden op ons komen afgestormd, is mijn herder poeslief. Gisteren liep er iemand met twee loslopende waterhonden die ik tegemoet kwam dus ik stopte en zei dat ze beter niet bij Benthe konden komen. Maar de man wou het niet geloven en toen een van de twee toch bij haar kwam werd die gegrepen. Tja, dat is dan toch echt eigen schuld.
De andere eigenaar was overigens zeer sportief en gaf toe dat hij fout zat en zodoende leverde de confrontatie tussen de honden geen wrijving tussen de mensen op.
Verder heb ik mijn hond altijd aangelijnd en losloopgebieden kom ik niet, dus zolang er geen loslopende honden op ons komen afgestormd, is mijn herder poeslief. Gisteren liep er iemand met twee loslopende waterhonden die ik tegemoet kwam dus ik stopte en zei dat ze beter niet bij Benthe konden komen. Maar de man wou het niet geloven en toen een van de twee toch bij haar kwam werd die gegrepen. Tja, dat is dan toch echt eigen schuld.
De andere eigenaar was overigens zeer sportief en gaf toe dat hij fout zat en zodoende leverde de confrontatie tussen de honden geen wrijving tussen de mensen op.
- ranetje
- Zeer actief
Het blijft lastig als mensen doof zijn voor de waarschuwing van de baas.
Jammer genoeg ditmaal ten koste van zijn eigen hond.
Jammer genoeg ditmaal ten koste van zijn eigen hond.

-
- Zeer actief
Waar ik wel een hekel aan blijf houden zijn met name pubers die bang zijn en dan wel elkaar uit gaan dagen om iets te "durven" bij de honden.
Met oversteken al een keer gehad, dat achterlijke gegil met passeren en aan de kant waar we op af lieten nog een duo wat ontiegelijk achterlijk aan het doen was.
Dan is mijn bek te lang en afhankelijk van welke hond ik toevallig aan de lijn heb (dit keer Aki en die zal niet niet opspringen of ook druk gaan doen maar maakt wel indruk als ik daadwerkelijk even stil blijf staan om ze op gedrag aan te spreken).
En laatst liepen er een paar achter ons terwijl vanaf de overkant ik hoorde "toe dan, toe dan ga dan rennen!!!"
Vreselijk irritant. toen ik omkeek merkte ik wel dat meerdere van de gasten echt angst hadden, maar ook wel in dubio stonden.
Toen heb ik maar vriendelijk gevraagd welke richting ze op moesten en toen dat dezelfde was (trap af naar beneden) heb ik gezegd dat we even zouden wachten tot ze konden passeren.
Opgelost, jongen(s) opgelucht en trots op zichzelf dat ze de honden durfden te passeren.
Dan denk ik, zo kan het ook gewoon.
Met oversteken al een keer gehad, dat achterlijke gegil met passeren en aan de kant waar we op af lieten nog een duo wat ontiegelijk achterlijk aan het doen was.
Dan is mijn bek te lang en afhankelijk van welke hond ik toevallig aan de lijn heb (dit keer Aki en die zal niet niet opspringen of ook druk gaan doen maar maakt wel indruk als ik daadwerkelijk even stil blijf staan om ze op gedrag aan te spreken).
En laatst liepen er een paar achter ons terwijl vanaf de overkant ik hoorde "toe dan, toe dan ga dan rennen!!!"
Vreselijk irritant. toen ik omkeek merkte ik wel dat meerdere van de gasten echt angst hadden, maar ook wel in dubio stonden.
Toen heb ik maar vriendelijk gevraagd welke richting ze op moesten en toen dat dezelfde was (trap af naar beneden) heb ik gezegd dat we even zouden wachten tot ze konden passeren.
Opgelost, jongen(s) opgelucht en trots op zichzelf dat ze de honden durfden te passeren.
Dan denk ik, zo kan het ook gewoon.
-
- Zeer actief
Mensen met bange honden die uit komen vallen verzoek ik op voorhand inderdaad eigen uitvaller bij zich te houden, dat doe ik 1x heel duidelijk en daarna zijn ze lucht verder omdat als het ze niet lukt ik de aandacht op mijn honden en hun reactie houd omdat ik geen zin heb in gedonder of een eigen hond die er op kan klappen vanwege gedrag van een ander.
Maar goed, dat ben ik soms ietwat te veel rekening houdend met anderen inderdaad. En bij mensen die het dus vaker laten gebeuren krijg ik wel de neiging om eens een keer af te wachten.
Of zoals laatst, geef ik Chara gewoon lijn, die heeft een zeer open karakter en vind het maar raar dat honden lelijk doen naar met name Aki, dus prima bliksemafleider kan ze worden.
Maar goed, dat ben ik soms ietwat te veel rekening houdend met anderen inderdaad. En bij mensen die het dus vaker laten gebeuren krijg ik wel de neiging om eens een keer af te wachten.
Of zoals laatst, geef ik Chara gewoon lijn, die heeft een zeer open karakter en vind het maar raar dat honden lelijk doen naar met name Aki, dus prima bliksemafleider kan ze worden.
- ranetje
- Zeer actief
Nou, ik vind het wel verstandig.blondie schreef: ↑08 jul 2022 13:31 Mensen met bange honden die uit komen vallen verzoek ik op voorhand inderdaad eigen uitvaller bij zich te houden, dat doe ik 1x heel duidelijk en daarna zijn ze lucht verder omdat als het ze niet lukt ik de aandacht op mijn honden en hun reactie houd omdat ik geen zin heb in gedonder of een eigen hond die er op kan klappen vanwege gedrag van een ander.
Het gedonder als er schade wordt geclaimd wil je ook liever niet.
Ik tenminste niet.

-
- Zeer actief
Ik ook uiteraard niet, daarom ben ik er zo scherp op omdat ik wel tegen mensen aanliep wiens honden vuil uitvielen en beten en de mijne destijds daar ook eens iets van vonden. Ik kon ondanks dat er niets aan de hand was wel dokken omdat ze naar da waren gegaan en daarbij melding hadden gemaakt van agressieve hond bij de politie dus kon ik me daartegenover ook nog gaan verantwoorden.ranetje schreef: ↑08 jul 2022 14:39Nou, ik vind het wel verstandig.blondie schreef: ↑08 jul 2022 13:31 Mensen met bange honden die uit komen vallen verzoek ik op voorhand inderdaad eigen uitvaller bij zich te houden, dat doe ik 1x heel duidelijk en daarna zijn ze lucht verder omdat als het ze niet lukt ik de aandacht op mijn honden en hun reactie houd omdat ik geen zin heb in gedonder of een eigen hond die er op kan klappen vanwege gedrag van een ander.
Het gedonder als er schade wordt geclaimd wil je ook liever niet.
Ik tenminste niet.![]()
Hoe krom en oneerlijk dat ook was, en ja ik val erover in herhaling omdat het nog steeds iets met me doet, probeer ik mensen toch te waarschuwen dat de wet in Nederland omtrent honden gedoe erg krom is. Maar veelal wordt het niet geloofd, tot je wel eens een verkeerde eigenaar treft die er werk van maakt (al dan niet terecht).
En echt ik heb ook gestaan bij een vrouw "wat wil je nou bereiken TRUT" voor de zoveelste keer haar Jack russels op mijn honden af laten denderen terwijl zij dus melding tegen mij had gemaakt.
Toen heb ik zelf melding gemaakt van haar honden t.o.v. mijn honden en haar dat laten weten, toen was het klaar.
Ze ging vervolgens voor mijn voortuin strak lopen met haar hondjes.. Zieke mensen heb je er soms bij. Maar goed, die van haar vielen uit, die van mij bleven liggen dus klaar.
Mijn portie heb ik destijds met mijn andere honden wel gehad eerlijk gezegd. Wat maakt dat ik nu soms als ik het idee krijg dat andere mensen willen provoceren ik wellicht eens minder strak op mijn honden moet zitten omdat ook nu weer er echt vaak vanuit wordt gegaan dat mijn herder met name niets doet, maar dat gaat niet vanzelf. Zou hij mogen uitdrukken wat hij echt van het gedrag vindt

- Hammetime
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ja dat is zeker spijtig en niemand is er bij gebaat. Gelukkig bijt Benthe niet door maar de schrik is er vaak niet minder om.
Toen ik destijds een hond nam waarschuwde menigeen me voor mijn eigen viervoeter en achteraf bezien was dat niet het beste advies want ze viel honderd procent mee. Ikzelf zou nu na opgedane ervaring, nieuwe hondeneigenaren veelmeer waarschuwen voor andere bazen en de invloed van hun honden op de jouwe. Want dát is veel gevaarlijker voor jouw hond dan jouw hond voor jou.
Door nalatigheid van hondeneigenaren, is mijn herder al tientallen keren van achteren aangevallen terwijl ze aangelijnd naast de fiets liep. Gisteren gebeurde dat ook weer, ze begon heel hoog te blaffen na het voorval. Het was uitgerekend de hond van iemand die vond dat ik ongeschikt was een herder te nemen, hoe ironisch!!
- ranetje
- Zeer actief
Daar zit zeker wat in.Hammetime schreef: ↑11 jul 2022 12:20Ja dat is zeker spijtig en niemand is er bij gebaat. Gelukkig bijt Benthe niet door maar de schrik is er vaak niet minder om.
Toen ik destijds een hond nam waarschuwde menigeen me voor mijn eigen viervoeter en achteraf bezien was dat niet het beste advies want ze viel honderd procent mee. Ikzelf zou nu na opgedane ervaring, nieuwe hondeneigenaren veelmeer waarschuwen voor andere bazen en de invloed van hun honden op de jouwe. Want dát is veel gevaarlijker voor jouw hond dan jouw hond voor jou.
Door nalatigheid van hondeneigenaren, is mijn herder al tientallen keren van achteren aangevallen terwijl ze aangelijnd naast de fiets liep. Gisteren gebeurde dat ook weer, ze begon heel hoog te blaffen na het voorval. Het was uitgerekend de hond van iemand die vond dat ik ongeschikt was een herder te nemen, hoe ironisch!!
Al is het ook van belang hoe je zelf als baas daarop kunt reageren.
Denk dat dat jou wel toevertrouwd is

Het is zeker ironisch om uitgerekend door die bepaalde hond gehinderd te worden