Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe kwam je hond aan zijn naam?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gizmo1976
nieuw lid
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

hoe kwam je hond aan zijn naam?

Ongelezen bericht door Gizmo1976 »

Had je hond (en) al zijn naam of heb je zelf een bedacht.
Die van mij heette eerst Bentley, maar vond dat ie er bar slecht naar luisterde, en een te lange naam voor zoń kleine ondeugd. omdat meneer vrij grote oortjes heeft vergeleken met zijn koppie zei een kennis van : hij lijkt wel op een gremlin daar was ook een lievee bij die heete Gizmo, nou en zo is Gizmo aan zijn naam gekomen. dus ben benieuwd.... :D
Een dag niet geblaft ,
is een dag niet geleefd!!.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Re: hoe kwam je hond aan zijn naam?

Ongelezen bericht door thom »

Onze hond kwam uit een nest uit Roemenië, toen in 2013 door Alma en Tineke opgehaald, ze kwamen bij verschillende opvanggezinnen terecht waar hij de naam Ernie kreeg, daar luisterde hij totaal niet naar en wij vonden de naam ook niet bij hem passen, toen kreeg hij van ons de naam Ari. Gewoon omdat wij hem een Ari vonden.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja eigenlijk gewoon allemaal zelf verzonnen, alleen voor Happy had ik samen de naam verzonnen voor we haar kende
Afbeelding
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Naam van Tirsa had ik uit een tentoonstellingsboekje, en is ook haar officiële stamboomnaam geworden. Yentle naar de film van Barbra Streisand en is ook haar officiële stamboomnaam geworden. Bij Lotje wilde ik gewoon Lotje, de fokker heeft de stamboomnaam gekozen en dat is Mo Tsi Tsi (D'Gaba Skyel Ba). Mijn buren uit Taiwan noemen haar ook Mo Tsi Tsi, dat is makkelijker voor hun dan Lotje.
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Hier hebben 3 de naam van mijn vriendin gekregen en Bella had der naam ook al
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Taaf heette al Taaf toen ze bij me kwam en omdat ze daar goed naar luister, is er geen reden om het te veranderen.
Loesje/Luz is van Berber/Bert naar Loes gegaan omdat ik haar een lichtje vond.
Kira en T-Boy heetten al zo en paste bij ze.
Lexie heette Aisje en dat vond ik niet leuk, Lexie wel en ze is vernoemd naar een personage uit de monarch of the Glen.
En Wiegel hebben we helemaal zelf verzonnen. Hij was vernoemd naar de toenmalige cvk in Friesland.
Groetjes, Terry
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Frodo vond ik gewoon leuk (stamboomnaam Duc de Normandie) toen kwam Gandalfje (stamboomnaam Batello). En daarna kwam Sam(wise) die bij zijn vorige eigenaar Teddy heette, stamboomnaam moet ik opzoeken. Ik werk dus bij elke nieuwe hond het lijstje van the Lord of the Rings af :mrgreen:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Vusi heette de eerste 2/3 dagen Rexie.... maar toen dacht ik bléééh, een versleten DH naam.
Toen zat ik met een CD van Vusi Mahlasela (ZA zanger).... ik dacht mmmmm, Vusi tja, klinkt leuk, dus is het Vusi geworden :ok:

Alex is vernoemt naar niet meer dan Willem Alexander, stamboom naam was Chezenko Lasting Memory :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco kreeg z'n naam van de fokker en dat vonden wij een prima naam. Die naam zit dus ook in z'n stamboomnaam.
Toen Elco een teefje mocht gaan dekken, besloten wij dat wij uit die combinatie heel graag ook een pupje wilden hebben. De stamboomnaam moest met een G beginnen en m'n man kwam op het idee om z'n vader te benoemen. Zijn vader vond het een leuk idee en de fokker wilde er ook aan meewerken. En zo werd Gait officieel Gerse Gerrit v.d. Walewoefjes met roepnaam Gait
Freya1979
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Keeshond/Markiesje
Mechelse/Duitse herder

Ongelezen bericht door Freya1979 »

Gaia kwam uit Rusland en heette Galla, dat vond ik niet mooi en gaia was genoeg in de buurt om niet verward te raken.

Pretzel was een 'noodnaam'. Ik wilde eigenlijk een teefje, altijd teefjes gehad, maar na uitvoerig bij de fokster kijken en praten bleek het teefje wat ik op het oog had niet bij mij te passen en Pretzel wel. Voor het teefje had ik Eowyn verzonnen en toen ineens moest ik een naam voor een reutje........en het blijkt een echte Pretzel te zijn XD

Beertje heb ik van een site, zag het en dacht: Ja! dat past bij je :)
Laatst gewijzigd door Freya1979 op 17 feb 2023 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can't be nice, at least be quiet.
Hazelrah
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising Sheltie' dwergkees

Ongelezen bericht door Hazelrah »

Wayra heette eerst Ollie maar dat vond ik niks voor zo`n dartel hondje.
Ik wilde iets beweeglijkers en kwam op Wayra = alle kleuren van de wind in quechua.
Een oude indianentaal uit Equator.

Trouwens leuk om al die mooie namen te lezen en hoe mensen erop komen. :)
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

Op onze eerste probeer-kampeer-vakantie samen (dat zal dus in '94 zijn geweest denk ik) stond er naast ons een familie met veel kinderen, en het jongste meisje heette Teun. En dat was echt zo'n Teun van de film van ome Willem. Zo'n dondersteenmeisje met een spijkerbroek tuinbroek. Heb toen altijd gezegd dat àls ik ooit een dochter zou krijgen dat dat een Teun moest worden (dat was toen al mijn mantra, misschien wil ik best kinderen maar alleen zoons. Dochters worden direct terug gestopt).

Het werden honden. Eerst een Sam (reu). Die werd met 10 maanden aangereden, en daarop kwam Boy (Sammy's Boy). Na anderhalf jaar hondloos kwam Saar, vernoemd naar de Golden van de dierenwinkel. Zo'n geweldig beest. En Saar was een echte Sara. Na twee jaar kwam er een teefje bij en het plan was om haar Dientje te noemen (kon ik SaarDientje in het bos roepen). Maar het was geen Dientje, het was een Miep.
Toen zij beiden overleden kwam Sis, gewoon omdat het het zusje van ons gouden koppel was.
Drie jaar later zou er weer een pupje komen. Ik heb ongeveer hemel en aarde moeten bewegen, maar uiteindelijk (en met hulp van de fokster) kreeg ik groen licht en had ik een Teuntje! En een echte. Als ze kleren had gedragen had ze een spijkertuinbroek het liefst aan gehad :cheer: :cheer: :cheer:
Er is weer een pupje in de maak (halfzus van Teuntje, zelfde moeder) en haar naam hebben we al. Daar waren we het samen verrassend snel over eens :mrgreen:
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wat leuk, Marion! Heerlijk vooruitzicht om straks weer een duo in huis te hebben
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren

Ongelezen bericht door Patricia. »

Wat leuk Marion.

Guusje heete ook al zo ,toen ze in januari in de opvang kwam .
Eerst hadden we zoiets van neuuhhg maar nu ze blijft houden we het toch bij Guusje het past wel bij der
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat is ook hoe het natuurlijk hoort bij Marion 2 goldens
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Onze allereerste hond, een stabij, hadden we Wiegel voor verzonnen.
Daarna kwam Lexie, die eigenlijk origineel Aesje heette. Lexie was een van de hoofdrolspeelster in Monarch of the Glen, een tv serie waar we graag naar keken.
Haar metgezel werd T-Boy, die zo al heette. Dat werd in de wandeling Tiedelie, als van toedeloe want luisteren stond niet zijn woordenboek.
Kira is Kira gebleven.
Toen kwam Luz/Loesje bij ons. Origineel heette ze Berber, Nanna had haar Bert gedoopt maar na een poosje vond ik dat niet bij haar passen. Het werd Luz/Loes een naam die ook in het Spaans uit te spreken is en betekent licht.
Nu is Taaf bij me en dat komt van Octavia.
Groetjes, Terry
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat leuk Marion. dat er weer een pupje bij komt, een halfzusje van Teun. :cheer:
Wanneer wordt ze geboren?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

Onze eerste pup was een kruising kees/teckel was 5 week toen we hem bij de man hebben weg gehaald zal hier niet vertellen wat de oorzaak was maar hij lustte ze wel. We hebben onze kanjer toen slider genoemd naar Alfa Romeo Spider. 4 jaar later kwam onze 2de hond.(ja spider was er ook nog) een ruwharige Jack Russell we noemde hem Beethoven naar de film Beethoven. 4jaar later kwam onze 3de hondje een kort harig Jack Russell Tequila het lekkere drankje (ja de andere 2waren er ook nog) 3 kanjers van honden. Spider overleed in 2004 hij was 14 jaar geworden. Toen zijn we op zoek gegaan naar een grote hond het werd een kruising rottweiler x bullmastiff x berner sennen en zijn naam werd Zino, geen betekenis voor ons ,maar zo een leuke naam. In 2006 hebben we onze eerste Bullmastiff met stamboom Tyson gekocht vernoemd naar Mike Tyson . Helaas was Beethoven overleden in 2005 hij was 15 jaar geworden. In 2011 kwam Juna bij ons ze was een dochter van onze Tyson (koningin des hemels) . In 2015 is Tequila overleden ook hij is 15 jaar geworden. In 2015 is onze Skadi" berg/ ijsgodin" geboren zij is een dochter van Juna . In 2016 is Zino overleden hij is 12 jaar geworden. Ook Tyson overleed in 2016 en is bijna 10 jaar geworden en zo ben je 2 geweldige reuzen in 3 maand kwijt. In 2017 is Osiris wat betekent "Egyptische god van de dood" geboren hij is een zoon van juna. In 2021 is onze Juna overleden ze was 10 jaar. In 2022 hebben we onze nieuw meisje Gaia gekocht haar naam betekent" godin van de aarde"
Osiris 5 en half jaar en Skadi 7 en half jaar en Gaia 5 en half maand wonen nu bij ons
Gaia
Afbeelding
Osiris
Afbeelding
Skadi
Afbeelding
Juna
Afbeelding
Tyson
Afbeelding
Zino
Afbeelding
Afbeelding
GAIA
Marion.
Zeer actief

Terry schreef: 15 feb 2023 20:08 Onze allereerste hond, een stabij, hadden we Wiegel voor verzonnen.
Daarna kwam Lexie, die eigenlijk origineel Aesje heette. Lexie was een van de hoofdrolspeelster in Monarch of the Glen, een tv serie waar we graag naar keken.
Haar metgezel werd T-Boy, die zo al heette. Dat werd in de wandeling Tiedelie, als van toedeloe want luisteren stond niet zijn woordenboek.
Kira is Kira gebleven.
Toen kwam Luz/Loesje bij ons. Origineel heette ze Berber, anoniem had haar Bert gedoopt maar na een poosje vond ik dat niet bij haar passen. Het werd Luz/Loes een naam die ook in het Spaans uit te spreken is en betekent licht.
Nu is Taaf bij me en dat komt van Octavia.
Hahahaa, "anoniem" :LOL:

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

ranetje schreef: 15 feb 2023 21:52 Wat leuk Marion. dat er weer een pupje bij komt, een halfzusje van Teun. :cheer:
Wanneer wordt ze geboren?
Ze moet nog gemaakt worden. Flame zou in december loops worden, maar er is nog steeds geen teken van loopsheid. Ze is solidair met de fokster omdat het haar eigenlijk wel goed uitkomt dat ze nog even wacht.
Maar goed, komt wel. En inderdaad een echt halfzusje, zelfde moeder :cheer:

Afbeelding
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Mijn honden eren topscoorders is het kaatsen van hun geboortejaar. Rare zin maar ik doe het niet over.
Nikki/Billy
nieuw lid
Mijn ras(sen): Boerenfoks

Ongelezen bericht door Nikki/Billy »

"Billy" van de Ikeakast zeg ik altijd haha. Op internet wel gezocht naar namen, maar ik had niet het "yes dit is het" gevoel. Totdat mijn ex en ik een gesprek hadden over de Billy kast in huis en ik het de perfecte naam vond voor ons hondje. En nog steeds zeg ik wel eens "het is écht een Billy".
Lieffie2024
Actief

Ongelezen bericht door Lieffie2024 »

Beetje oud maar reageer toch even. Lieffie kreeg zijn naam omdat dit allesomvattend is hoe hij is. Binnenshuis noemde ik hem altijd al zo, zijn "echte" naam die hij kreeg was Phantom maar dat heeft geen week geduurd, pastte niet bij hem.Lieffie wel🥰
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

De naam van Quin was eerst Pintos, daar maakten wij Quintos van maar Quin bekte gewoon lekkerder.
De naam van Farah was eerst Farrucia, deze hebben we eigenlijk meteen aangepast naar Farah toen we hoorden hoe haar naam werd uitgesproken in Portugal, niet te doen voor ons. Zo heel af en toen proberen we haar oude naam nog wel eens, maar echt 0.0 reactie en roep je Farah, heb je meteen haar aandacht.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

thom schreef: 08 sep 2024 18:39 De naam van Quin was eerst Pintos, daar maakten wij Quintos van maar Quin bekte gewoon lekkerder.
De naam van Farah was eerst Farrucia, deze hebben we eigenlijk meteen aangepast naar Farah toen we hoorden hoe haar naam werd uitgesproken in Portugal, niet te doen voor ons. Zo heel af en toen proberen we haar oude naam nog wel eens, maar echt 0.0 reactie en roep je Farah, heb je meteen haar aandacht.
Of probeer Farrah eens? Grapje :mrgreen:

Waar ik in dit topic al over sprak, toen hadden we de naam Ted dus al. Met Teun en Ted is het altijd pret. We moesten nog even een jaartje langer wachten op Ted, maar ze doet haar naam eer aan.

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Op een of andere manier pasten de namen van de honden bij ze dus ook bij de herplaatsers en bij de pup heb ik het niet veranderd.
Erfinn op stamboom, had bij de eerste eigenaar al de roepnaam Finn, en dat heb ik dus zo gelaten.
Bluffie vond ik ook wel prima, dat werd gewoon Bluf.
Aki Chase op stamboom, was zo gewend dat het Aki Draki bleef :tongue:
Chara uit Rusland, vond ik én een mooie naam en het past bij haar, ik noem haar vaak Charina.
Glory ook uit Rusland was ook gewoon een Glory Days, soms als ze niet helemaal bij de les wil blijven roep ik Gloria! En dan heeft ze door dat ik iets écht meen.

Jolly van mijn vriend kwam als pup uit asiel met de naam Lolly. Dat is dus wel veranderd naar Jolly.. maar meestal was het Jol, Jollepol of tante Pollewop.
Mimoma
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Basenji’s en een Cirneco Dell Etna

Ongelezen bericht door Mimoma »

Eljo is onze eerste hond van een erkende fokker, dus we wisten nog niet heel goed hoe dat allemaal werkte. Toen we te horen kregen dat er een pup beschikbaar zou zijn voor ons wist ik al meteen welke ik wilde hebben. Ook al zou de fokker dat uiteindelijk bepalen, ik liet weten dat ik die met die pijl op zijn koppie heel graag wilde hebben. Vanaf de eerste foto's was ik verliefd op dat hondje. Ze vroeg of we al een naam wisten en wij hadden al iets bedacht. Maar het was het E nest, dusss....we moesten een naam met een E verzinnen. Tenminste voor op het paspoort en de roepnaam konden we altijd nog van maken wat we wilden. De volgende dag zouden de namen in de paspoorten ko.en dus als we niks wisten zou de fokker iets verzinnen. Ik dacht no way....zal je zien dat het een Eric wordt net zoals de ex die ik nou niet bepaald meer een warm hart toedraag. Dus snel iets bedenken....heel veel namen met een E bedacht, een paar leuke overgelaten en Eljo was mijn favoriet. Maar we zouden deze pup cadeau krijgen van mijn vriendin die op sterven lag en graag een herinnering aan haar wilde geven. Ik heb haar het lijstje met de namen gegeven en ze was helemaal weg van de naam Eljo. Toen we nog een keer op puppiebezoek gingen kreeg ik het hondje met de pijl op zijn kop in mijn handen gedrukt en zei de fokker dit is Eljo! Ik kon mijn geluk niet op!

Bij Gotcha waren we goed voorbereid en wisten we dat het om het G nest ging. Maar ja een leuke naam met een G.....we hadden hele andere voorkeuren. Totdat ik uiteindelijk dacht aan die band en Gotcha staat ook voor hebbes!

Toen kwam Djazzy, op zijn paspoort stond Dazhbog Bluebird, dat bekt niet heel lekker. We hebben toen nog even Pino overwogen, maar uiteindelijk gekozen voor een naam met een D voor het D nest. Djazzy vonden we mooi klinken en jazz beschrijft soms het karakter van hem ook prima denk ik ;-)

En als laatste Iggy, het klonk gewoon lekker en hij heeft heel lang de bijnaam Iggy pup gehad.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

mijn hondje Pippa is als herplaatser gekomen, en ze heette al Pippa. Ze had een positieve associatie met haar naam, dus helemaal goed. Ik noem haar ook wel, Pip en Pippi, maar vooral pippa.

ze is nu bijna 5 jaar bij ons.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”