Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup wordt niet moe
Moderator: moderatorteam
- Delphine
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
Pup wordt niet moe
Dag allemaal! Sinds een week heb ik een Boomer pup, ze is 3,5 maand oud. Overdag wandel of speel ik een half uur en krijgt ze daarna twee uur rust in de bench. Tijdens de wandeling merk ik op een gegeven moment wel dat ze moe wordt maar thuis is het dan weer feest: ze gaat niet uit zichzelf slapen, gaat maar door. Betekent dit dat ze nog meer beweging nodig heeft? Of moet ik haar tegen zichzelf in bescherming blijven nemen?
Re: Pup wordt niet moe
Ik zou wat korter, maar dan een paar keer per dag gaan wandelen. Ik weet niet of je naar cursus gaat, maar op internet staan ook filmpjes voor truukjes die je je hond kunt leren, je kunt ook beginnen met een paar commando's die wel fijn zijn die je hond kent, zo als bij blijf (of wat voor woord ook) ze stil blijft staan. "Hier' als ze bij jou moet komen etc. Van 5 minuutjes trainen kan ze al heel moe worden.
Vindt ze het ook fijn om in de bench te zijn?
Vindt ze het ook fijn om in de bench te zijn?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een pup die maar doorgaat (als het echt heel erg is) geef ik een vast dagritme.
Wandel je maar een keer per dag een half uur?
Wandel je maar een keer per dag een half uur?
- Delphine
- nieuw lid
Ik wandel drie keer per dag een half uur of iets langer. Er valt veel te ontdekken. Neem haar ook wel mee in bus en tram om ergens anders te wandelen en aan mensen en dieren te wennen. In mijn armen (of naast me in restaurant) ligt ze daarna dan wel te dommelen. De bench staat in mijn werkkamer dus ik zit ook regelmatig naast haar. Dan ligt ze ook te slapen of op een bot te kauwen. Of ze de bench fijn vindt? Ik denk dat ze liever door het huis blijft razen
Dat vaste ritme lijkt me ook het best maar ja, de moed zakt me 's avonds wel eens in de schoenen als ze zo wild doet en niets meer binnenkomt, de afgelopen week ben ik om 9 uur naar bed gegaan haha
De commando's ben ik haar aan het leren. Zit en af lukt al (heb haar een week dus zo gek veel hebben we nog niet geoefend) maar oefenen is ook een goed idee

De commando's ben ik haar aan het leren. Zit en af lukt al (heb haar een week dus zo gek veel hebben we nog niet geoefend) maar oefenen is ook een goed idee
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ik ging in begin om de 2 uur naar buiten altijd als ze pup waren en aan rust heb ik nooit gedaan bij kleine rassen bij grote is het geloof wel handig
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Oooooh als ze 's avonds wild doet heeft ze de puppykolder
Liefst even in de tuin laten uitrazen en dan op schoot nemen of zo, zodat ze weer kan kalmeren.
Voor de rest doe je het prima als ik dat zo lees

Liefst even in de tuin laten uitrazen en dan op schoot nemen of zo, zodat ze weer kan kalmeren.
Voor de rest doe je het prima als ik dat zo lees

- Delphine
- nieuw lid
Nou Twinkeltje aan rust wordt hier wel gedaan anders moet ik zelf een bench
Ze springt bijvoorbeeld naar het wasgoed aan de lijn, trekt een lamp van tafel aan het snoer, hangt in de gordijnen... je kunt hooguit een paar minuten iets doen. Dank je voor je lieve woorden Ranetje, ik zie je ook bij anderen zo fijn reageren, geeft weer wat moed 

Ja, klopt, je hebt een puppy, het is vermoeiend, maar echt het gaat over. Ik heb altijd bij de komst van een puppy een paar weken vrij genomen, want dat heb je echt wel nodig. Anders kijken of je een stukje van je kamer kunt afzetten waar ze niks kapot kan maken, waar ze in kan met wat speeltjes als je moet werken?Delphine schreef: ↑24 sep 2022 18:11 Nou Twinkeltje aan rust wordt hier wel gedaan anders moet ik zelf een benchZe springt bijvoorbeeld naar het wasgoed aan de lijn, trekt een lamp van tafel aan het snoer, hangt in de gordijnen... je kunt hooguit een paar minuten iets doen. Dank je voor je lieve woorden Ranetje, ik zie je ook bij anderen zo fijn reageren, geeft weer wat moed
![]()
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
minder wandel en zorgen dat je rust creëert. geef de pup wat tekauwen in de bench de rust komt wel
denk eerder dat je pup overprikkeld is en daarom geen rust krijgt
denk eerder dat je pup overprikkeld is en daarom geen rust krijgt