Het voeren in zijn bench is er eigenlijk in geslopen en daarom houdt ik dat nu aan omdat het gewoon een vast ritueel hier is. In het begin voerde ik Caesar altijd in de huiskamer. Dit omdat hij zo'n combi etensbak heeft en ik wilde dat hij de hele tijd bij zijn water kon.
De deur van de woonkamer open laten was geen optie omdat het dan in de winter heel erg tocht en ijskoud binnen is.
Toen hij wat ouder werd en wij zijn bench hadden heb ik zijn bak toch maar verplaatst naar zijn bench en dat bevalt me heel goed. Omdat ik op die manier er heel zeker van ben dat de kids uit zijn buurt moeten blijven als hij aan het eten is.
En in deze situatie vind ik het ook handige om Caesar uit de buurt van zijn bak te houden als ik zijn eten er in doe. Hij is namelijk nogal gulzig aangelegd en als ik hem naast zijn bak zou laten zitten dan kom ik er niet bij om er eten in te doen.
Ik heb Caesar al vanaf dat hij pup is. Hij was bijna 9 weken toen hij bij ons kwam.
Caesar lijkt misschien wel heel erg op een bordercollie, maar toch staat in zijn dierenpaspoort dat het een Sheltie is.

Zijn moeder was ook een Sheltie (die meer op een Sheltie leek) maar ook zij was aan de grote kant voor een Sheltie.
Misschien dat er ergens in Caesar's familie lijn een kruising met een bordercollie heeft plaats gevonden zodat hij er zo veel van weg heeft. Toch heb ik wel van een kenner gehoord dat hij niet echt helemaal op een bordercollie lijkt. Dus eigenlijk weten we niet zeker wat het is...laten we het maar op een BorderSheltie houden dan

.
In het verleden deed ik heel vaak denk spelletjes met Caesar. Ik legde dan her en der bergjes voer verstopt en die moest hij dan zoeken. Het nadeel daarvan was wel dat hij zelfs als hij alles al op had nog bleef verder zoeken.

Ook heb ik heel af en toe een activity ball voor hem gebruikt. Maar als ik dat ding geef dan worden mijn buren niet echt happy. Want zodra er niet iets uit valt dan denkt Caesar dat hij er met blaffen wel wat uit kan krijgen.
Ik denk wel dat op dit moment Caesar voldoende gestimuleerd wordt in het "denken". Hij is over het algemeen een aangename vrij rustige hond. Oke hij vraagt af en toe nogal luidruchtig om aandacht, maar dat leert hij hopelijk ook nog wel eens af.
Groetjes
Corina