Ik liep vandaag op het Rozendaalse Veld. Prachtig hondenlosloopgebied, waar je je best een paar uurtjes kunt vermaken. Maar er lopen dus ook heel veel uitlaatservices.
En ik vind er wat van. No way dat ik mijn honden met zo'n uitlaat mee laat gaan. De goeden te na hoor, maar hoe kun je in godesnaam 12 honden in de smiezen houden die niet van jou zijn?
Vandaag kwam ik weer een schapendoes-ding tegen, die alleen was. Keek ook vragend om zich heen. Dus ik was al aan het bedenken hoe ik het ding weer bij het baasje kreeg. Stukje verder 2 hondenuitlaters, met ieder een hond of 12. Missen jullie een Schapendoes? De dame was doortastend, en belde Karel. En Karel bleek inderdaad een hondje te missen.
Later kwam ik haar weer tegen en hondje is weer bij Karel in de bus gekomen denk ik. Maar echt... ik vind hondenuitlaatservices prachtig, maar mijn honden krijgen ze echt niet mee hoor!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitlaatservices
Moderator: moderatorteam
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Uitlaatservices
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Uitlaatservices
Ja er is een groot verschil in die uitlaatservicese, jaren gelden had ik nog een pup toen doken zo een stel honden van een services
echt zo stel die dagelijks samen liepen dus denk ik een roedel hadden gevormd ze wisten daar duidelijk geen raad mee
echt zo stel die dagelijks samen liepen dus denk ik een roedel hadden gevormd ze wisten daar duidelijk geen raad mee
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Vind een stuk of 12 wel veel om in een keer uit te laten, zeker als ze niet van jezelf zijn. Ben er ook niet zo kapot van om ze tegen te komen trouwens.
En nee mijn hond, mijn beschermvrouw Taafje gaat ook niet mee.
En nee mijn hond, mijn beschermvrouw Taafje gaat ook niet mee.
Groetjes, Terry
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Weet je, ik heb heel lang best een behoorlijk groot roedel gehad, en een eigen perceel van enkele hectares groot.
Nu had ik een heel stabiel roedel, met af een toe een opvanger ertussen, na een paar dagen weet je dan wel hoe de interactie tussen de honden en de opvangers is.
Maar 12 honden die niet van jou zijn, op een vreemd terrein?
Ik vraag me echt af wat iemand bezielt zijn hond(en) mee te geven met een HUS, er zullen vast ook uitzonderingen zijn, maar in het gros daarvan heb ik persoonlijk toch echt maar beperkt vertrouwen.
Er mag toch al niemand anders, behalve heel beperkt een aantal mensen uit de familie met mijn honden gaan wandelen, wellicht ben ik daarin ook niet representatief voor de "gemiddelde mening"
Nu had ik een heel stabiel roedel, met af een toe een opvanger ertussen, na een paar dagen weet je dan wel hoe de interactie tussen de honden en de opvangers is.
Maar 12 honden die niet van jou zijn, op een vreemd terrein?
Ik vraag me echt af wat iemand bezielt zijn hond(en) mee te geven met een HUS, er zullen vast ook uitzonderingen zijn, maar in het gros daarvan heb ik persoonlijk toch echt maar beperkt vertrouwen.
Er mag toch al niemand anders, behalve heel beperkt een aantal mensen uit de familie met mijn honden gaan wandelen, wellicht ben ik daarin ook niet representatief voor de "gemiddelde mening"

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wij hebben onze honden nooit mee hoeven geven aan een HUS. En zijn ze ook zelden tegen gekomen, gelukkig denk ik. Maar onze honden konden we prima in ons leven mee laten draaien. De uitzonderlijke keren dat we wel hulp nodig hadden waren er altijd wel mensen die ze voor ons uit konden laten. Meestal degene met wie de grote ronde vaak tegelijk werd gelaten. Andersom was het dan ook geen probleem om hun honden een keer mee te nemen als dat nodig was.