Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaccinatietijd, dus naar de DA. Die zit de deur uit rechtsaf drie dorpen verderop. Zonde van die dure benzine om het bij dat DA bezoek te laten dus wandelden we ook het Sentier des pierres seches.
Ik kan er van alles over vertellen, maar dat hebben allerlei andere mensen ook al gedaan. Hier bijvoorbeeld
En de fotos staan in de willekeurige postimages volgorde
Mooi weer.
Zo zie je nog eens wat als je vaccinaties moet halen
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lang niets gemeld hier terwijl we toch leuke uitstapjes gemaakt hebben. Affijn, vandaag dan maar weer wat foto’s van een tot nu toe - door ons - onontdekte oase gewoon hier om de hoek. Het staat ook nergens aangegeven en op de kaart ziet je niet hoe prachtig het is. Maar gelukkig is er instagram en daar zag ik het voorbijkomen bij een fotograaf die ik volg.
We hadden met z’n drieen een heel leuke ontdekkingstocht.
Wat een mooi watertje erbij!
Heel mooi stukje grond
Zulke ontdekkingsreizen zou je vaker moeten krijgen
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
We waren naar de bijen. Normaal laat ik de heren dan thuis maar gezien de brandstofcrisis zijn uitjes met de auto even in de ban, tenzij ik er toch op uit moet met de auto natuurlijk
Een heel ander bosje voor de heren en voor mij. En een leuk bos ook nog. Dus vanaf nu gaan ze gewoon mee als we iets moeten bij de bijen.
Bezoek is gezellig, maar na van mei tot en met oktober met anderen gewandeld te hebben, is het ook wel weer eens heerlijk om er met z’n drieen op uit te gaan. En wat een heerlijke dag. Ik had niets mee, alleen m’n goede humeur dus alle paddo’s onderweg hebben we wel bewonderd maar niet meegenomen. De nieuw gevonden groeiplaats van de trompetjes, hebben we wel even gemarkeerd voor volgend seizoen
Mooie wandeling
Een prachtig gebied om zo met de honden te struinen.
Mooi!
Betekent een jachthond (plaatje) in die houder dat er gejaagd wordt op dat moment?
ranetje schreef: ↑06 nov 2022 11:02
Mooi!
Betekent een jachthond (plaatje) in die houder dat er gejaagd wordt op dat moment?
Ja.
Dat betekent overigens dan niet dat je er niet MAG wandelen. Maar met meer dan genoeg opties verkies ik een bos waar niet gejaagd wordt
Lijkt me heel verstandig
Wat een HEERLIJKE dag! En voor je het weet is het voorbij dus we hebben een fikse wandeling gemaakt. 10 km door de vallei, via de kruisweg naar notre dame des bois en verder door het bos, na 2 uur waren we bij de belbushalte
Kan je die belbus dan oproepen om richting jouw woning te rijden?
Of werd je daar al door iemand anders opgepikt.
Mooie wandeling
ranetje schreef: ↑08 nov 2022 15:58
Kan je die belbus dan oproepen om richting jouw woning te rijden? Of werd je daar al door iemand anders opgepikt.
Mooie wandeling
Dat ja. Ik heb mijn eigen belbusdienst
Het was nog zeker 3 kwartier naar huis, maar slechts 3 minuten met de auto.
Luxe
ik dacht even leuke bosfoto’s van vanochtend plaatsen - wandeling van 5 kwartier in een bos met 5 gezichten/sferen. Maar ik denk dat ze voor een buitenstaander weinig verschillen van alle andere bosfoto’s die ik in dit topic heb staan
Wij zullen de verschillen niet zo opmerken als jij, omdat jij er echt loopt.
Maar mooi gebied om te wandelen is het zeer zeker
Vanochtend gingen we op zoek naar een makkelijk begaanbare route door een bos waar we tot nu toe voornamelijk langs of omheen lopen. Zo’n doorsteekroute zou onze collectie rondwandelmogelijkheden vanuit huis flink groter maken.
De aanlooproute naar dit bos en, als alles goed gaat de aansluiting terug naar huis zijn beide een goed half uur lopen. Maar omdat de focus op de route door het bos ligt, en omdat we tijd genoeg moeten hebben verkeerde keuzes te kunnen herstellen, laten we ons afzetten en weer ophalen.
Ik ken de omgeving rond het bos op m’n duimpje en we hebben met z’n drieen een aardig richtingsgevoel én een hoop ervaring. Maar geen zekerheid dat het ook echt lukt. Spannend!
Affijn, achteraf viel het reuze mee. We hebben slechts een keer ‘verkeerd’ gekozen. Na 1,5 uur stonden we precies op de plek waar ik hoopte uit te komen. Onderweg veel herkenningspunten, zodat we de basisroute die we nu in kaart hebben gebracht een volgende keer makkelijk kunnen uitbreiden.
Ziet er weer heel aantrekkelijk uit
Ik heb een wat minder goed ingesteld richtinggevoel