Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vreemd gedrag oa met eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tishamaltezer
nieuw lid
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 1
Contacteer:

vreemd gedrag oa met eten

Ongelezen bericht door Tishamaltezer »

Goedemorgen :flower: De afgelopen 2 weken heeft Tisha vreemd gedrag. Ben al bij de DA geweest en had vantevoren filmpjes opgestuurd om te bekijken. Ik geloof dat ik hier geen link kan plaatsen naar wat filmpjes die ik heb gemaakt? Het is zo, ze heeft steeds honger- en als ik dan eten geef, gaat ze het heel snel schrokken dat heeft zij nooit eerder gedaan. Tisha is nu ruim 10,5 jaar oud. Verder rent ze door het huis heen, staart ook heel vaak laag. Verder is ze wel vrolijk, maar ik zie soms wel bezorgdheid bij haar. Ook als ze in de ochtend naar buiten wil gaat ze nu ineens soort van huilen en vreemde geluiden maken, van "schiet op". Dat heeft ze ook nooit eerder gedaan.
Nu wilde ik vragen of dat jullie misschien :love: een gedrag/ deskundige of iemand die deze filmpjes zou willen analyseren of jullie zo iemand kennen. UIteraard wil ik daarvoor een bedrag betalen, dan wel graag iemand die gediplomeerd is. Nou lieve mensen mocht je willen reageren ben ik natuurlijk super blij!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: vreemd gedrag oa met eten

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat heeft je DA gezegd over deze veranderingen?
Bij plotselinge veranderingen is het altijd goed om te kijken of de hond fysiek nog helemaal in orde is.
Dat zou je kunnen bekijken door eens een volledig bloedonderzoek te laten doen om te kijken of alle functies nog normaal zijn.

Bij oudere honden kan het ook een vorm van dementeren zijn, maar meestal gaat dat geleidelijker dan wat jij beschrijft.

Filmpjes kan je hier laten zien als ze op Youtube staan (voor zover ik heb begrepen).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hebben ze ook naar haar schildklier gekeken
Afbeelding
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Ik zou haar een 'oudedag' onderzoek geven en alles goed nakijken. Dementie is ook wat bij mij opkomt, maar het kan zoveel anders zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”