Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waakhonden heropvoeden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joostcamaro
nieuw lid
Aantal honden: 2

Waakhonden heropvoeden

Ongelezen bericht door Joostcamaro »

Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar advies en ik hoop dat jullie me daar bij kunnen helpen. Mijn schoonouders zijn overleden en we zijn naar hun huis verhuisd om voor het bedrijf en het huis te zorgen. Ze hadden twee honden die snachts in het bedrijfspand de wacht houden. Overdag zaten ze in een kooi. Mijn schoonvader liet ze savonds rondrennen. Afgelopen jaren blafte de grote hond altijd naar mij (ik heb geen idee van ras maar ik denk een Duitse herder. Flink formaat) hij ruimte me op meters afstand en werd nooit rustig als ik in de buurt was.
Na het overlijden werden ze beiden enorm rustig.
Ik was welkom en mocht dichtbij komen. Ik heb voor hun kooi gehuild. Ze wilden me likken en ik ben samen met hun verdrietig geweest.
De eerste avond heb ik ze los gelaten. Ik was erg verdrietig dus t maakte me allemaal niet zo veel uit.
Dat ging goed. Maar de tweede dag ging het moeilijk. Ik wil ze meer loslaten maar mijn schoonvader had denk ik allemaal vaste gebruiken die hij met ze deed waar ik mis van weet .
Ze zijn vrij wild en het ineen kooi zitten maakt ze onvoorspelbaar voor mij. Ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken. Kunnen jullie mij adviseren?
Ik wil de huskies vrij rondlaten lopen in huis. De Duitse herder is zo oud dat durf ik niet meer aan.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Waakhonden heropvoeden

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gecondoleerd!

Ik zou eerst 's willen weten wat voor honden, dus maak 's foto's? een Duitse herder zou je op zich moeten herkennen zelfs als je niets / weinig van honden weet.
Weet heiemaal niemand iets over de dieren en hun gewoonte? Je partner? Je hebt het eerst over 2 honden, daarna over "de huskies" (dus meervoud) en eenherder. Dat zijn er al minimaal 3...

En, wat weet je zelf over honden en hun gedrag? Wat weet je over DEZE honden? Leeftijd e.d.?
"samen met hen verdrietig geweest"... vind ik een wat vreemde zin als je de honden niet kent en zij jou niet.

Suzanne
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Gecondoleerd

Het is moeilijk denk ik ik zou er zeker een gedragsdeskundigen bij halen die een beetje inzicht heeft
Sterkte
Afbeelding
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Ik denk dat je daar behoorlijk sterk voor in je schoenen moet staan en moet weten waar je mee bezig bent. Ik zou denk ik zelf het risico niet nemen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Gecondoleerd.
Als ik je bericht lees, krijg ik de indruk dat je eigenlijk niet veel weet van honden en hun gedrag in het algemeen en misschien ook niet veel van deze honden van je schoonouders?
Wat weet je partner over deze honden?

Als er niemand is die vertrouwd en goed bekend is met de honden lijkt het me verstandig om er rasdeskundigen bij te halen voor de nodige informatie en begeleiding.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”