Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup opvoeden en zelf net enkel gebroken.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Simbaa
nieuw lid
Aantal honden: 2

Pup opvoeden en zelf net enkel gebroken.

Ongelezen bericht door Simbaa »

Hallo allemaal,

Ik vraag hier toch even om advies. Ik heb sinds 2 weken een vizsla/labrador kruising pup. Ze is nu 10 weekjes. Dit ging tot zondag goed. Ik ging met haar naar buiten en als ik zag dat ze wou gaan plassen/poepen pakte ik haar op en zette haar in de tuin zodat ze daar haar behoefte kon gaan doen.
Nu heb ik zondag avond mijn enkel gebroken. Ik loop nu op krukken en kan haar nu niet meer optillen als ze een plasje/poepje in huis doet. Het schoonmaken lukt wel, maar nu vraag ik mij af hoe kan ik de zindelijkheidstraining nu voortzetten.
Waar ik nu tegen aan loop is dit. Wat kan ik doen als ik zie dat ze moet plassen/poepen. Nu ik niet snel haar kan optillen en buiten kan zetten.
En hoe doe ik dat snachts. Ze slaapt naast mijn bed in een bench, maar snachts kan ik dus niet snel naar beneden met haar. En ik wil niet 2 maanden op de bank slapen. Is mijn bank ook te klein voor trouwens.
Ik woon alleen en heb geen hulp van buitenaf die het van mij over kunnen nemen. En weg doen wil ik haar niet.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Pup opvoeden en zelf net enkel gebroken.

Ongelezen bericht door ranetje »

Een gebroken enkel gaat weer over, dus daar zou ik een pup ook niet voor weg doen :wink:

Het zindelijk worden kan iets minder snel gaan op deze manier, maar het komt eigenlijk altijd wel goed.

Ga in ieder geval regelmatig met haar buiten en beloon (!!) voor elk plasje en poepje dat ze daar doet.
Wie weet gaat ze dan zelf al bij de deur staan.
Verder zou je desnoods een plasmatje neer kunnen leggen op een geschikte plek zodat ze daarop kan plassen als je haar niet snel genoeg buiten kan zetten.
Eerst een paar keer op dat matje zetten (als je dat lukt) als ze de plashouding wil aannemen.
Meestal snappen ze dat heel snel :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Over het algemeen worden honden vanzelf zindelijk als ze voldoende de kans krijgen om het buiten te doen. Buiten belonen voor het doen van de behoefte kan dat versterken.
Voor nu een plasmatje kan helpen om in ieder geval het richting de deur gaan als ze wat moet doen te stimuleren, wat straks, als je weer goed uit de voeten kan, helpt bij het verder stimuleren van goed aangeven als ze moet en het buiten de behoeften doen
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

Ik heb een pup van 13 week en heb net gehoord dat ik een hernia heb nog even naar de neuroloog en kijken welke stappen we nemen
Zolang ze buiten plassen zou ik me niet druk maken op het gras komt vanzelf
zou allang blij zijn dat ze zindelijk zijn
Afbeelding
GAIA
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”