Hallo allemaal,
Wellicht kunnen jullie mij helpen. Wij hebben een Samojeed Aiko die nu net 1 jaar oud is geworden en sinds 3,5 maand al bij ons in huis is. Wij hebben al een hele geschiedenis met hem, hij heeft in afwijking bij z’n achterpoten waarvoor we uitgebreid onderzoek hebben laten uitvoeren en dit blijkt een spierkwestie te zijn wat vanzelf beter zou moeten worden en volgens de arts heeft hij hier geen pijn aan.
Hij heeft een tijdje meerdere mensen gehapt waaronder mij, ik heb mijn beide benen helemaal blauw en kon echt niks met hem beginnen, dit deed hij ook bij mijn ouders en schoonouders. Inmiddels hebben we dit happen goed af kunnen leren en doet hij dit gelukkig niet meer.
Het enige probleem wat we nog met hem hebben is dat hij constant blaft in het bij zijn van onze 2 kinderen van 4 jaar en 2 jaar oud. Zodra de kinderen savonds in bed liggen is hij rustig. Als we hem overdag in de gang hebben liggen en hij dus niet in de buurt van de kinderen is is hij rustig, maar zodra hij met de kinderen in de woonkamer is is hij super onrustig en blijft maar blaffen. Waar zou dit door kunnen komen en nog belangrijker wat kunnen we hier aan doen? Vind het voor hem ook zo sneu als hij overdag constant in de gang ligt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond blaft constant bij kinderen
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Samojeed
- Aantal honden: 1
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Hond blaft constant bij kinderen
Oei dat lijkt me behoorlijk lastig, wij hadden vroeger een herder die dat wel veel dee maar meer van enthousiasme van kom spelen.
Ik heb geen idee waar jullie hond het doet.
Misschien iemand op het forum, anders zou ik misschien toch eens een gedragsdeskundige er bij halen
Ik heb geen idee waar jullie hond het doet.
Misschien iemand op het forum, anders zou ik misschien toch eens een gedragsdeskundige er bij halen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Hond blaft constant bij kinderen
Ik denk dat je dit soort gedrag moet zien in de situatie waarin het gebeurt.
Op grond van je verhaal snap ik dat het lastig is maar ik kan er geen "beeld" bij krijgen.
Ik denk dat je voor dit gedrag toch een goede gedragsdeskundige nodig hebt die in de thuissituatie kan observeren wat er gebeurt en waar Aiko nou precies op reageert.
Op grond van je verhaal snap ik dat het lastig is maar ik kan er geen "beeld" bij krijgen.
Ik denk dat je voor dit gedrag toch een goede gedragsdeskundige nodig hebt die in de thuissituatie kan observeren wat er gebeurt en waar Aiko nou precies op reageert.