Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond slaan

Hier mag je polls plaatsen die hond-gerelateerd zijn

Moderator: moderatorteam

Wel eens een hond geslagen ?

Nee. Ben ik fel op tegen.
7
21%
Nee. Nooit nodig geweest.
3
9%
Nee. Wilde het wel een keer maar heb me ingehouden
1
3%
Per ongeluk wel eens gebeurd
4
12%
Ja. Een hond van een ander
3
9%
Ja mijn eigen hond
5
15%
Ja een pets met blote hand
5
15%
Ja met een krant of een ander "hulpmiddel"
1
3%
Ja. Mijn eigen hond een opvoedkundig tikje
2
6%
Ja. Om een vechtpartij te voorkomen
0
Geen stemmen
Ja maar zachtjes maar wel met veel misbaar omdat het bij een training hoort
0
Geen stemmen
Anders n.l.
2
6%

Totaal aantal stemmen: 33
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Een hond slaan

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik heb 1 keer Sarah een pets verkocht.
Ze had me echt stevig gebeten en voor ik besefte wat ik deed heb ik haar een draai om de oren gegeven.
Niet hard ofzo maar ik vond het verschrikkelijk :oeps:
Verder eigenlijk nooit. Geen hond van mij maar ook niet die van een ander.

Hebben jullie wel eens een hond en/of die van jezelf een pets verkocht ?
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Re: Een hond slaan

Ongelezen bericht door Marion. »

teckeltoos schreef: 29 mar 2022 17:12 Hebben jullie wel eens een hond en/of die van jezelf een pets verkocht ?
Nee. Ook geen mens, trouwens. Ik bent niet zo'n slaanderig typje denk ik :mrgreen:
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nee ik heb nooit een hond geslagen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Yep, mijn eerste teckel.
Ik nam hem een vogeltje af en toen beet hij hard in mijn hand.
Een flinke tik.
Hij heeft nooit meer gebeten :8):
Ik denk dat zo'n reflex reactie erg duidelijk is.

Claire heb ik ook een keer een pets verkocht.
Door haar nogal onstuimige reactie op iets verdraaide ik mijn hand en dat deed heel erg pijn.
Die pets was ook een reflex reactie.
Ik vond het zelf vreselijk, maar mijn trainster zei droog: "nou dat was wel heel duidelijk".
Ze was meteen rustig namelijk.

Honden van een ander helemaal niet, daar heb ik nooit discussies mee :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb 2x de hond van een ander een pets met mijn wandelstok verkocht. Een keer bij Frodo die als pup een grommende ridgebackreu boven zich had. Het zieltje pieste van angst van zich af en toen gaf ik de ridgeback een enorme pats want er was geen baas te bekennen. En Gandalfje werd als 5 maand oud pupje ineens door een zwarte hond gegrepen. Die heeft via mijn wandelstok bijna vliegles gehad.
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

T-boy was een bijter en die heeft wel eens een lel gehad als hij zijn tanden in mijn hand zette.
Bij geen van mijn andere honden is het ooit nodig geweest een tik uit te delen.
Groetjes, Terry
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

ranetje schreef: 29 mar 2022 18:02 Yep, mijn eerste teckel.
Een flinke tik.

Door haar nogal onstuimige reactie op iets verdraaide ik mijn hand en dat deed heel erg pijn.
Ik vond het zelf vreselijk, maar mijn trainster zei droog: "nou dat was wel heel duidelijk".

Uit reflex inderdaad, hier ook al eens gebeurd in het verleden. En dan onmiddellijk gevolgd door een enorm schuldgevoel en pogingen om het goed te maken :ugh:

Ik ben absoluut niet pro-slaan, maar als correctie is het op zo'n moment inderdaad wel heel duidelijk. Vermoed dat het, qua timing, ook perfect juist zit omdat het echt een reflex is en dus een heel snelle reactie op gedrag van de hond. Bewust slaan, pijn doen, om iets bij te brengen vind ik een heel ander verhaal.

Zoals indertijd op jachttraining, de voorjager met zijn Visla, die het beest voortdurend een schop uitdeelde, gevolgd door het commando 'volg'. En zich dan nog afvroeg waarom het arme dier niet wou volgen :oohja:
ranetje
Zeer actief

miemot schreef: 29 mar 2022 19:30
ranetje schreef: 29 mar 2022 18:02 Yep, mijn eerste teckel.
Een flinke tik.

Uit reflex inderdaad, hier ook al eens gebeurd in het verleden. En dan onmiddellijk gevolgd door een enorm schuldgevoel en pogingen om het goed te maken :ugh:

Ik ben absoluut niet pro-slaan, maar als correctie is het op zo'n moment inderdaad wel heel duidelijk. Vermoed dat het, qua timing, ook perfect juist zit omdat het echt een reflex is en dus een heel snelle reactie op gedrag van de hond. Bewust slaan, pijn doen, om iets bij te brengen vind ik een heel ander verhaal.

Zoals indertijd op jachttraining, de voorjager met zijn Visla, die het beest voortdurend een schop uitdeelde, gevolgd door het commando 'volg'. En zich dan nog afvroeg waarom het arme dier niet wou volgen :oohja:
Daar ben ik het helemaal mee eens :ok:

Bewust een hond slaan zal ik niet doen.
Trouwens, nu ik dat zo schrijf................. :denken:
Als ik er over na moet denken en dat doe je toch bij een bewuste actie, is het toch al te laat, dan klopt de correctie ook helemaal niet meer en is elke duidelijkheid voor je hond zoek?

Dat van die Viszla is helemaal raar.
Daar klopt niks van.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Niets zo fijn als een gemeende mep met de vlakke hand. Tussen de lakens dan, he?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
ranetje
Zeer actief

alm@ schreef: 29 mar 2022 18:34 Ik heb 2x de hond van een ander een pets met mijn wandelstok verkocht. Een keer bij Frodo die als pup een grommende ridgebackreu boven zich had. Het zieltje pieste van angst van zich af en toen gaf ik de ridgeback een enorme pats want er was geen baas te bekennen. En Gandalfje werd als 5 maand oud pupje ineens door een zwarte hond gegrepen. Die heeft via mijn wandelstok bijna vliegles gehad.
Oh daar zeg je wat :oohja:
Ik heb vorig jaar een keer een Mechelse Herder van Ita afgetrapt.
Dat was dus schoppen, niet slaan :tongue:

Ita werd besprongen en in haar nek gegrepen terwijl ze een muis aan het uitgraven was.
Ze had niet eens contact met die herder.
Daar heb ik toen wat aan gedaan, aangezien de bazin vond dat de honden "zoiets zelf moeten oplossen".
Ita van bijna 14 jaar oud tegenover een jonge herder van een jaar of twee :piew:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik prik ze trouwens wel in de zijde om iets te voorkomen (biohazard shit eten van de straat, plaatsen of lege voerbakken claimen, dat soort rare dingen). Heel zeldzaam en een goede interventie. Maar ik heb m'n honden niet voor m'n verdriet, dus waarom lichamelijk worden?

Ik heb wel eens hier iemand in huis gehad die uit het niets betreffende hond schopte zonder zwaarwegende reden. Niet hard hoor, maar opvallend slecht geplaatst. Beest is overduidelijk dol op het baasje en stond al kwispelend te kijken en toen *BAF* schop voor je muil. Zo zag ik het. Er werd niets gesloopt, er werd niet asociaal omgegaan met iets, er was geen escalatie.
Destijds heb ik het een beetje voor mezelf zitten ontkennen maar achteraf vond ik het heel smerig. Dat soort lompe optredens doe je niet onder mijn dak. Er bleek uiteraard meer niet te kloppen in de bovenkamer. Heb die persoon veel later ook niet zo subtiel en zeer gemeend de tering in gestuurd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Als ik zou slaan dan zou het inderdaad in een reflex zijn geweest, niet een bewuste correctie.
Wat betreft honden die op die van ons doken was het bij kop en kont grijpen en de ander blokken terwijl ik de baas van de andere hond toeriep (bij sommigen toesnauwde) hun hond bij zich halen en houden.
Eerlijk gezegd hadden we gelukkig zelden te maken met mensen die vonden dat honden het maar uit moesten zoeken. Ik heb eigenlijk het idee dat veel mensen bevriezen van schrik want honden die op elkaar klappen maken doorgaans nogal wat geluid waardoor het al meteen heel wat lijkt.
Afbeelding
Sam!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam! »

Ja hoor, een corrigerende tik op de "batsen" bij mijn eigen honden.

Maarja, ik ben ook een voorstander van een corrigeerde tik bij kinderen (als ik kinderen zou hebben) :U:
Dat is tegewoordig ook een onwenselijke opinie.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Uit reflex wel eens ja.
Oa die keer dat ik een blauwe nagel kreeg omdat hondlief niet oplette en te ruw speelde.
Daarna werd hij toch echt ietsje voorzichtiger.

En ook om een gevaarlijke situatie te voorkomen of te verbreken.

Ik ben niet voor geweld. Maar van een enkele keer op 100% het juiste moment een enkele tik, daar gaan ze ook niet dood aan. In tegendeel soms.
Afbeelding
alm@
moderator

Opmerking moderator

Topic is opgeschoond. Sfeerverziekende en/of opruiende reacties worden vanaf nu verwijderd.
Afbeelding
MyDoggie2020
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door MyDoggie2020 »

Mag ik wel nog even vragen waarom mijn 1e reactie ook is verwijderd, terwijl dat een reactie op de vraag van dit topic was?
alm@
moderator

MyDoggie2020 schreef: 16 apr 2022 21:53 Mag ik wel nog even vragen waarom mijn 1e reactie ook is verwijderd, terwijl dat een reactie op de vraag van dit topic was?
Ja hoor dat mag je vragen.
Afbeelding
MyDoggie2020
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door MyDoggie2020 »

alm@ schreef: 16 apr 2022 21:56
MyDoggie2020 schreef: 16 apr 2022 21:53 Mag ik wel nog even vragen waarom mijn 1e reactie ook is verwijderd, terwijl dat een reactie op de vraag van dit topic was?
Oké. Waarom?

Waarom kan/mag mijn verhaal - met duidelijke onderbouwing waarom ik het heb gedaan - er niet tussenstaan?
alm@
moderator

MyDoggie2020 schreef: 17 apr 2022 05:23
alm@ schreef: 16 apr 2022 21:56
Oké. Waarom?

Waarom kan/mag mijn verhaal - met duidelijke onderbouwing waarom ik het heb gedaan - er niet tussenstaan?
Als je dat zelf niet kunt bedenken, heeft uitleggen ook geen zin.
alm@ schreef: 16 apr 2022 21:41

Opmerking moderator

Topic is opgeschoond. Sfeerverziekende en/of opruiende reacties worden vanaf nu verwijderd.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou nooit de chihuahuas slaan (dat kan gewoon niet) wat ze ook doen.
Maar in een noodsituatie denk ik dat ik alles zou doen om erger te voorkomen.

Trouwens ik heb eens een rottweiler met mijn been van Dex weg geduwd. Geblokt dat ze niet verder kon. Vrouwtje deed niks. Tot ik zei dat als ze de tyfus hond nu niet zou aanlijnen ik hem (wat een haar bleek) een tyfus schop zou verkopen. Nou toen vloog ze naar der hond. Ik heb die hond niet geschopt. En dat taal gebruik dat is vaak nodig bij bepaalde types. Want uit zichzelf had ze de hond haar goddelijke gang laten gaan. En daar sta je dan met je chihuahua pup. Ik sla dan niet mis te verstaane taal uit.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
meisie94
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door meisie94 »

Ik heb een tijd terug op vakantie bijna een rotschop verkocht aan een hond.. Niet onze eigen.

Hij kwam van achteren heel hard aangerend en respecteerde Woody zijn ruimte niet.. Woody had al tanden laten zien en gegromd, waarop die hond besloot te gaan rijden.. Baasjes deden geen moeite om uberhaupt de hond te komen halen of te roepen..

Ging trouwens om een hond die 2x zo groot als Woody was, welke wij er met zn 2e ook niet vanaf kregen.. We waren heel blij dat er iemand anders met een hond aankwam waardoor zijn aandacht voor Woody ontsnapte en wij gevlucht zijn..

De hond werd 1x teruggefloten voor hij bij ons was, de hond reageerde daar absoluut niet op.. Daarbij hebben wij meermaals geroepen dat ze de hond moesten komen halen geen respons... vandaar de agressie waar ik toe in staat was.. Gelukkig is het niet nodig geweest maar had geen halve minuut langer moeten duren.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Misschien omdat ik wel hele kleine hondjes heb.
Maar slaan ben ik fel op tegen. Ik zie gewoon niet hoe ik dat kan doen. Heb wel eens met een krant op de grond geslagen.
En heb bij Toots die heeel vervelend aan het doen was wel eens een wuif beweging gemaakt (ik was foto's aan het maken macro en Toots sprong elke keer op de camera. En ik wuifde zo van ga toch weg en daarbij raakte ik hem onbedoeld. Was gelijk klaar met de camera en hem gelijk zitten tutten sorry sorry. En besloot dat ook een wuif beweging iets is wat ik niet wil doen bij zo'n Uk zelfs niet als ze stront stierlijk vervelend zijn. Ik raakte Toots amper want hij sprong weg. Maar hij keek wel van "wat maak jij mij nou? Ik vind slaan een teken van zwakte en zal dat nooit doen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

nee nooit, ook geen mens trouwens. maar snap dat je het uit reactie zou doen.
ik heb een golden en een bler is genoeg, dan is meneer al zwaar beledigd.
grover zou zijn karakter schaden denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Polls (hond-gerelateerd)”