Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden haters..
Moderator: moderatorteam
- Rafaela
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Whippet
- Aantal honden: 1
Honden haters..
Volgens mij ben ik er vandaag één tegengekomen, het was een hele rare aanvaring.
Mijn pup wilde tegen een mevrouw op springen, en deze vrouw dwong een excuus bij mij af, drukte mij op het hart dat dit niet grappig was maar een hele serieuze aangelegenheid, en heeft nog heel dreigend starend staan wachten totdat ik helemaal de straat was uitgelopen, alsof ze me wilde aanvliegen of iets dergelijks.
Ze zag er netjes uit maar ik dacht echt bij mezelf..
gauw weg hier want volgens mij is er iets niet juist met deze persoon.
Hebben jullie weleens iets dergelijks meegemaakt?
Mijn pup wilde tegen een mevrouw op springen, en deze vrouw dwong een excuus bij mij af, drukte mij op het hart dat dit niet grappig was maar een hele serieuze aangelegenheid, en heeft nog heel dreigend starend staan wachten totdat ik helemaal de straat was uitgelopen, alsof ze me wilde aanvliegen of iets dergelijks.
Ze zag er netjes uit maar ik dacht echt bij mezelf..
gauw weg hier want volgens mij is er iets niet juist met deze persoon.
Hebben jullie weleens iets dergelijks meegemaakt?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Honden haters..
Nee eigenlijk niet door een hond, maar wel gewoon mensen die doorgedraaid zijn ook die zien er vaak keurig uit maar ondertussen, nooit fijn zo iets
- Rafaela
- geregistreerd lid
Ik vond het best wel een beetje eng hoe fanatiek ze was terwijl je daar gewoon lekker in het zonnetje je wandeling maakt..inderdaad, fijn is anders.twinkeltje schreef: ↑24 mei 2023 14:50 Nee eigenlijk niet door een hond, maar wel gewoon mensen die doorgedraaid zijn ook die zien er vaak keurig uit maar ondertussen, nooit fijn zo iets
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja juist door het onverwachte als je ontspannen loopt schik je
Kijk snap dat mensen het niet allemaal fijn vinden als een hond tegen je aan wil springen maar een pup moet nog leren, misschien was ze extreem bang
Kijk snap dat mensen het niet allemaal fijn vinden als een hond tegen je aan wil springen maar een pup moet nog leren, misschien was ze extreem bang
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik ben ook wel heel vreemde mensen tegengekomen met mijn honden.
Meestal hadden die zelf ook een hond. Vaak van typetje ze moeten het zelf uitzoeken.
Maar ook met toentertijd puppy buster, die je dan los probeerde te laten lopen en luisteren. En dan was er een meneer die zelf een witte herder had, die puppy buster ging lokken, en hem dan in zijn snuit kneep, omdat hij onderdanig moest doen
echt ik was even boos geworden ( verbaal), maar later dacht ik ook,, wat een raar mens 
Meestal hadden die zelf ook een hond. Vaak van typetje ze moeten het zelf uitzoeken.
Maar ook met toentertijd puppy buster, die je dan los probeerde te laten lopen en luisteren. En dan was er een meneer die zelf een witte herder had, die puppy buster ging lokken, en hem dan in zijn snuit kneep, omdat hij onderdanig moest doen

- Rafaela
- geregistreerd lid
Nou ja zeg! Dat is toch pijnlijk voor zo'n pup! Inderdaad vreemd gedrag!
- Rafaela
- geregistreerd lid
Misschien wel, maar haar non verbale agressie was echt totaal uit proportie.twinkeltje schreef: ↑24 mei 2023 15:31 Ja juist door het onverwachte als je ontspannen loopt schik je
Maarja, dat zegt denk ik meer over deze mevrouw dan of het terecht was in deze situatie, maar ik ben nu voortaan wel wat meer op mijn hoede met mijn hondje.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mensen die zelf geen hond hebben zien vaak zelfs niet eens of de hond een pup is of gewoon een klein hondje.
Dat ze niet willen dat de/een hond tegen ze opspringt vind ik overigens begrijpelijk.
In principe hoeft niemand dat te accepteren.
Dus als een pup dat doet (en de meesten doen dat) moet je dat wel zien te voorkomen.
Mijn eigen probleem is vaak dat hondenmensen het zelfs wel goed vinden van "zo'n schattig hondje".
"Geeft niet hoor, ik heb toch mijn hondenkleren aan" ............. vast wel, maar de volgende keer heb je je nette kleren aan en dan???
Iets wat mij dan weer mateloos irriteert omdat ik mijn stinkende best aan het doen ben om mijn pups te leren om NIET te springen tegen mensen.
En dat wordt een stuk moeilijker als er mensen zijn die de pup gaan knuffelen.
Niemand hoeft bij mij een excuus af te dwingen bij het springen van een pup.
Dat excuus heb ik dan namelijk allang zelf gemaakt.
Dat ze niet willen dat de/een hond tegen ze opspringt vind ik overigens begrijpelijk.
Dus als een pup dat doet (en de meesten doen dat) moet je dat wel zien te voorkomen.
Mijn eigen probleem is vaak dat hondenmensen het zelfs wel goed vinden van "zo'n schattig hondje".
"Geeft niet hoor, ik heb toch mijn hondenkleren aan" ............. vast wel, maar de volgende keer heb je je nette kleren aan en dan???
Iets wat mij dan weer mateloos irriteert omdat ik mijn stinkende best aan het doen ben om mijn pups te leren om NIET te springen tegen mensen.
- Rafaela
- geregistreerd lid
Dat ben ik hem ook aan het leren ik heb hem net een paar weken, dan kan het nog ineens voorkomen, hij moet het immers nog leren.
Ik hoorde niet wat deze vrouw tegen me zei toen het , let, bíjna gebeurde, dat drong iets later pas tot me door aangezien ze aan het mompelen was en erg druk was met haar telefoon, de meeste mensen reageren namelijk niet zo extreem vijandig zoals zij dat meteen deed, ik bood mijn excuses aan en ze zei
"Dàt hoor je te zeggen ja!"
Het spijt me, maar dan ben ik al meteen klaar met je.
Ik hoorde niet wat deze vrouw tegen me zei toen het , let, bíjna gebeurde, dat drong iets later pas tot me door aangezien ze aan het mompelen was en erg druk was met haar telefoon, de meeste mensen reageren namelijk niet zo extreem vijandig zoals zij dat meteen deed, ik bood mijn excuses aan en ze zei
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ja precies.ranetje schreef: ↑26 mei 2023 12:58 Mensen die zelf geen hond hebben zien vaak zelfs niet eens of de hond een pup is of gewoon een klein hondje.
Ben je aan het leren dat je hond niet mag bedelen. Staat die op de hondenschool bij andere koekjes te snaaien. Want hij is zo schattig. Ik begrijp het echt maar liever niet. Ik heb geen moeite met mensen die bang zijn ofzo van honden want het is immers mijn taak om de hondjes daar weg te houden. Maar juist met die mensen die alles leuk vinden. Ook ongewenst gedrag wat ik er dan zelf net uit had

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is geen afdwingen van excusesRafaela schreef: ↑26 mei 2023 15:42 Dat ben ik hem ook aan het leren ik heb hem net een paar weken, dan kan het nog ineens voorkomen, hij moet het immers nog leren.

Dat je met zo'n antwoord klaar bent geloof ik direct