Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kauw staafjes met kip
Moderator: moderatorteam
- Javiss
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Straatmeid uit Macedonië
- Aantal honden: 1
Kauw staafjes met kip
Kauw staafjes met kip van Pets Unlimited en/of Best for your Friend. Het is eigenlijk 'n wit staafje met daarom heen wat 'kipfilé' gewikkeld. Altijd gegeven aan mijn hond die er helemaal gek op is. (soms alleen de kipfilé., het witte staafje laat ie dan liggen.... ). Nooit 'n probleem.
Vandaag gelezen bij 'n vriendin op haar mobiel over iemand's hond die alleen door 'n spoed operatie nog gered kon worden. Er was ook 'n foto bij geplaatst met daarop twee rubberachtige, witte staafjes die uit de maag (of de darm) van de hond gehaald zijn omdat die voor de levensbedreigende situatie gezorgd hadden. Het ging hier dus duidelijk om die witte kauwstaafjes zoals boven beschreven.
Heeft iemand hier misschien iets over gehoord of weet hier wellicht meer van ??....
Wat denken jullie eigenlijk over die kauwstaafjes van PU of Best f.y. Friend ? Stoppen ermee ??...Geven jullie ze ook ?
Zoals gezegd mijn hond heeft er nooit 'n probleem mee gehad. En is er altijd weg van geweest.
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie !
Vandaag gelezen bij 'n vriendin op haar mobiel over iemand's hond die alleen door 'n spoed operatie nog gered kon worden. Er was ook 'n foto bij geplaatst met daarop twee rubberachtige, witte staafjes die uit de maag (of de darm) van de hond gehaald zijn omdat die voor de levensbedreigende situatie gezorgd hadden. Het ging hier dus duidelijk om die witte kauwstaafjes zoals boven beschreven.
Heeft iemand hier misschien iets over gehoord of weet hier wellicht meer van ??....
Wat denken jullie eigenlijk over die kauwstaafjes van PU of Best f.y. Friend ? Stoppen ermee ??...Geven jullie ze ook ?
Zoals gezegd mijn hond heeft er nooit 'n probleem mee gehad. En is er altijd weg van geweest.
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie !
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Kauw staafjes met kip
Ik heb er niks over gehoord veder een ongelukje kan natuurlijk altijd maar zo te horen heeft jouw hond er nooit problemen mee dus zou ik niet stoppen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Geef er in ieder geval niet meer dan 1 per dag.
Het kan soms even iets verstopping geven, of het heeft eigenlijk wat meer vertering nodig dan brokjes of kvv.
Merk je dat je hond er niet hoed op reageert, dan zou ik er mee stoppen.
Maar dat geld voor jouw hond niet. Al helemaal niet als ze het kauwstaafje zelf niet opeet.
Maar dat meer dan 1 staafje per dag wel verstopping kan geven bij sommige honden, dat kan ik me best voorstellen.
Het kan soms even iets verstopping geven, of het heeft eigenlijk wat meer vertering nodig dan brokjes of kvv.
Merk je dat je hond er niet hoed op reageert, dan zou ik er mee stoppen.
Maar dat geld voor jouw hond niet. Al helemaal niet als ze het kauwstaafje zelf niet opeet.
Maar dat meer dan 1 staafje per dag wel verstopping kan geven bij sommige honden, dat kan ik me best voorstellen.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hier krijgen ze ook meerdere keren per week en mijn vorige honden ook.
Nooit geen problemen mee gehad
Nooit geen problemen mee gehad

-
- Zeer actief
Ik heb dat bericht ook op FB voorbij zien komen inderdaad.
Het leek alsof die hond dat witte gedeelte toen het zacht en uitgerold was geworden in zijn geheel heeft doorgeslikt.
Ik geef ze hier ook wel eens, maar hier kauwen ze en scheuren stukjes er af, het witte wordt niet in zijn geheel als lap ingeslikt.
Of 1 kluift de kip er vanaf en laat de rest liggen
Het leek alsof die hond dat witte gedeelte toen het zacht en uitgerold was geworden in zijn geheel heeft doorgeslikt.
Ik geef ze hier ook wel eens, maar hier kauwen ze en scheuren stukjes er af, het witte wordt niet in zijn geheel als lap ingeslikt.
Of 1 kluift de kip er vanaf en laat de rest liggen

- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Jouw hond heeft er toch geen probleem mee? Tuurlijk gebeuren er ongelukjes af en toe, dat hoort bij het leven. Vroeger kwam dat nooit in de krant. Ik geef ze, en mijn hond heeft prachtige ontlasting. Die krijgt ook rauwe kippenpoten of een rauwe kalkoennek. Komt er als keurig drolletje weer uit.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- Javiss
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Straatmeid uit Macedonië
- Aantal honden: 1
Dank jullie wel voor de reacties ! Het gaat niet zozeer om *mijn* hond die er altijd gek op was, kreeg ie altijd als desert na zijn Carnibest maaltijd, maar om de hond van mijn vriendin. Mijn geliefde corgi Kodi heb ik kort geleden moeten laten inslapen wegens verlamming van zijn achterpootjes. Nog bak vol snacks en spulletjes natuurlijk, dus aan mijn vriending gegeven voor Bandit (mix Sharpei/??). Toen liet ze me dat verondrustende berichtje over die kauwsticks zien... Ze heeft ze zelf nooit aan haar hond gegeven dus doen we die snacks dan maar weg. Jammer, ze zijn best wel duur.... Gekke is ook nog dat *mijn* hond alléén deze van Pets Unlimited graag wilde, andere snack staven zette hij geen bek aan....
Tamelijk belachelijk ook dat er zo giganties veel van die rommel te koop is in dierenwinkels. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het wordt te koop aangeboden. Allemaal slachtafval van dieren..... En dat heet dan 'dierenwinkel' ..... Ja, Ok, maar niet voor koeien, varkens, kippen, eenden, konijnen dan... Het ergste vind ik nog die arme een-dag kuikentjes die, bijelkaar geplet in 'n plastic zakje, worden aangeboden voor je slang of varaan of wat dan ook voor repiel.... (geen idee, volgens mij eet 'n slang alleen maar levende prooi... )
Het is 'n rare wereld waarin wij leven...
Tamelijk belachelijk ook dat er zo giganties veel van die rommel te koop is in dierenwinkels. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het wordt te koop aangeboden. Allemaal slachtafval van dieren..... En dat heet dan 'dierenwinkel' ..... Ja, Ok, maar niet voor koeien, varkens, kippen, eenden, konijnen dan... Het ergste vind ik nog die arme een-dag kuikentjes die, bijelkaar geplet in 'n plastic zakje, worden aangeboden voor je slang of varaan of wat dan ook voor repiel.... (geen idee, volgens mij eet 'n slang alleen maar levende prooi... )
Het is 'n rare wereld waarin wij leven...

- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Slachtafval is prima vlees. Voor honden, maar ook voor ons hoor. Alleen halen wij er onze neus voor op.Javiss schreef: ↑30 jul 2023 18:23 Dank jullie wel voor de reacties ! Het gaat niet zozeer om *mijn* hond die er altijd gek op was, kreeg ie altijd als desert na zijn Carnibest maaltijd, maar om de hond van mijn vriendin. Mijn geliefde corgi Kodi heb ik kort geleden moeten laten inslapen wegens verlamming van zijn achterpootjes. Nog bak vol snacks en spulletjes natuurlijk, dus aan mijn vriending gegeven voor Bandit (mix Sharpei/??). Toen liet ze me dat verondrustende berichtje over die kauwsticks zien... Ze heeft ze zelf nooit aan haar hond gegeven dus doen we die snacks dan maar weg. Jammer, ze zijn best wel duur.... Gekke is ook nog dat *mijn* hond alléén deze van Pets Unlimited graag wilde, andere snack staven zette hij geen bek aan....
Het is 'n rare wereld waarin wij leven...![]()
Ben je op een missie?
En het is "gigantisch" en niet "giganties"
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Je hebt liever dat het slachtafval verbrand wordt? Dan geef ik het liever aan mijn honden, hoor. Van mij hoeven er geen dieren geslacht te worden speciaal om mijn honden te eten te geven, maar ze worden al geslacht omdat vlees past in het menselijk dieet. Dat gedroogde slachtafval is alvast gezonder voor honden dan die rolletjes die zwaar bewerkt zijn voor ze bij je hond terechtkomen