Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wil niet alleen zijn puberteit?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Noortjesam
nieuw lid
Mijn ras(sen): Friese stabij
Aantal honden: 1

Hond wil niet alleen zijn puberteit?

Ongelezen bericht door Noortjesam »

Hoi!
Ik heb een Friese stabij van 10 maanden oud. We hebben veel energie gestoken in het alleen zijn (langzaam opbouwen) en dit ging eigenlijk perfect. We hebben een camera in huis dus kunnen hem goed in de gaten houden als hij alleen is. Nu is het zo dat hij niet altijd meer goed alleen thuis kan zijn. Hiermee bedoel ik: hard blaffen en janken als we weg zijn. Het lijkt wel alsof het net is hoe zijn pet staat: het ene moment kan hij uren alleen thuis zijn en heerlijk slapen, het andere moment zijn we een halfuurtje weg en heeft hij een halfuur lang geblaft. Kan dit met de puberteit te maken hebben? We hebben adaptil ook geprobeerd, dit leek te helpen maar deze week is het weer matig. Het lijkt niet op verlatingsangst, omdat hij tijdens het blaffen en janken kwispelt en verder niet gestresst lijkt. Hij kan na 20 minuten blaffen dan ook weer heerlijk een uur gaan slapen. Heeft dit tijd nodig of moeten we hier iets mee? Ik wil niet dat het omslaat in verlatingsangst of dat dit altijd zo blijft. We gaan in de avond niet meer weg omdat de buren er veel last van hebben als hij blaft. Ik hoor graag jullie tips en/of ervaringen!

Groetjes, Noortje
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Hond wil niet alleen zijn puberteit?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Helaas is kwispelen niet altijd dat een hond blij is, het kan ook onzeker en angstig betekenen er zijn verschillende manieren van kwispelen .
Of het speciaal met pubertijd te maken heeft dat denk ik zelf niet.
Misschien ergens van geschrokken toen hij alleen was.
Hopelijk hebben mensen goede tips voor je wand het kan knap lastig zijn
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

Doe je van tevoren genoeg met hem? Hoe lang is hij alleen? Honden doen niet echt aan puberteit hoor, maar hij is wel in een fase dat hij zich net aan jullie vastgeklampt heeft. Heb je wel eens een bot of een kong met leverworst gegeven als je hem alleen laat?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Noortjesam
nieuw lid
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Noortjesam »

Bedankt voor de reacties! Ik zorg altijd dat hij goed uitgelaten is (45/60 minuten) en geef ook altijd een kong inderdaad. De ene keer gaat hij na de kong lekker slapen, de andere keer gaat hij dus blaffen en janken. Ik laat hem vaak een halfuur alleen, soms is het twee uur en heel soms 4 uur. Het gekke is dat de lange tijd dat we hem alleen laten het juist wel goed gaat, dat is eigenlijk altijd in de ochtend. in de middag gaat het dus vaker niet goed, terwijl hij dan niet lang alleen is.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Is er in de omgeving dan meer onrust?
Tuinwerkzaamheden, mensen die iets verbouwen in huis, andere burengeluiden.
Blaffende honden.
Ik noem maar wat :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
veracanecorso
nieuw lid
Mijn ras(sen): Raitchu, Herder/boerderij hond mix, vondeling Rusland
Cane Corso pup binnenkort

Ongelezen bericht door veracanecorso »

Met 10 maanden is de hond uiteraard nog lerende. Het kan zo zijn dat je in het stappenplan van het trainen om alleen thuis te zijn toch iets te snel bent geweest in opbouwen. Probeer eens helemaal terug naar de basis te gaan( even de kamer uit) en vanuit daar stapsgewijs verder. Kijk bij welke stap het ‘fout’ gaat en ga daar op bouwen.

Succes!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”