Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moeilijke brokken eter; welke brokken?
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Pomeriaan X Vlinderhondje
- Aantal honden: 1
Moeilijke brokken eter; welke brokken?
Hallo,
Mijn hondje Noa is een slechte brokkeneter.
Daarom ben ik maar naar volledig FFF kvv worsten gegaan en zelfs naar 1x per dag.
Nu heeft ze toch af en toe s ochtends weer honger en laat ze zien dat ze wel geïnteresseerd is in de kattenbrokken (mag ze natuurlijk niet)
De FFF brokken wilde ze echt niet meer.
Heb prins geperste brokken gekocht maar daar wil ze helemaal niets van weten.
Dus ben op zoek naar een brok die bijna alle moeilijke eters wel eten.
Het moet eigenlijk een beetje zacht en vooral ook klein zijn.
Wie heeft er een goede tip voor mij?
Alvast bedankt!
Mijn hondje Noa is een slechte brokkeneter.
Daarom ben ik maar naar volledig FFF kvv worsten gegaan en zelfs naar 1x per dag.
Nu heeft ze toch af en toe s ochtends weer honger en laat ze zien dat ze wel geïnteresseerd is in de kattenbrokken (mag ze natuurlijk niet)
De FFF brokken wilde ze echt niet meer.
Heb prins geperste brokken gekocht maar daar wil ze helemaal niets van weten.
Dus ben op zoek naar een brok die bijna alle moeilijke eters wel eten.
Het moet eigenlijk een beetje zacht en vooral ook klein zijn.
Wie heeft er een goede tip voor mij?
Alvast bedankt!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Moeilijke brokken eter; welke brokken?
Ik heb helaas geen tips voor brokken, ik heb ook een slechte eter gehad en ook heel dun dus moest niks meer af.
Die at alleen maar pens en smuldier compleet
Die at alleen maar pens en smuldier compleet
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Als ze wel KVV eet, dan kun je haar toch volledig overzetten naar KVV ?

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat Thom al zegt, ook in de ochtend kvv geven als ze dat wel goed eet. Je hebt het al in huis, dus waarom blijven zoeken naar een brok dat ze wel eet.

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Pomeriaan X Vlinderhondje
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ze heeft ook heel lang op volledig kvv gestaan. Maar het ging er niet meer in s ochtends. Nu ze ineens, ws door de kat, wel zijn brokken wilde eten, wilde ik even snel brokken voor haarzelf kunnen geven.
Waarbij ik gewoon vergat dat ik haar natuurlijk ook gewoon FFF KVV kon geven.
Ik geef de zoektocht naar brokken maar op dan. En geef haar dit wel weer, nu haar eetlust weer wat is toegenomen.
Nogmaals dank! Ook namens Noa
Waarbij ik gewoon vergat dat ik haar natuurlijk ook gewoon FFF KVV kon geven.
Ik geef de zoektocht naar brokken maar op dan. En geef haar dit wel weer, nu haar eetlust weer wat is toegenomen.
Nogmaals dank! Ook namens Noa
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet hoe oud Noa is, maar je kunt ook prima eens per dag voeren hoor.
De kattenbrokjes zou je wat hoger kunnen zetten, dan kan de kat er wel bij, maar Noa niet.
De kattenbrokjes zou je wat hoger kunnen zetten, dan kan de kat er wel bij, maar Noa niet.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Tweemaal kvv is natuurlijk prima. Maar mocht je om een reden toch brokken proberen, geef niet meteen op bij een paar soorten brokken. Bij ons is het soms ook even zoeken geweest. Maar uiteindelijk wel een goede brok gevonden.
Dat we toentertijd over gestapt zijn naar brokken is omdat 1 van de honden, onze wijlen buster ineens obsessief hondenpoep ging eten van andere honden. En dus ook op zoek naar een brok, en toen was dat over.
Welke brok goed valt bij jou hond, is niet te voorspellen. Dat is voor elke hond anders.
Dat we toentertijd over gestapt zijn naar brokken is omdat 1 van de honden, onze wijlen buster ineens obsessief hondenpoep ging eten van andere honden. En dus ook op zoek naar een brok, en toen was dat over.
Welke brok goed valt bij jou hond, is niet te voorspellen. Dat is voor elke hond anders.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Natuurlijk kan je prima 1 x per dag voeren.
Mijn honden vinden het prettig om 's morgens ook wat in de maag te krijgen, dus ik halveer de dagportie.
De helft 's morgens en de andere helft aan het begin van de avond.
KVV vind ik wel iets anders dan hondenworsten, ook al zijn die ook vaak compleet.
Juist het verse rauwe vlees wordt hier het meeste gewaardeerd
Mijn honden vinden het prettig om 's morgens ook wat in de maag te krijgen, dus ik halveer de dagportie.
De helft 's morgens en de andere helft aan het begin van de avond.
KVV vind ik wel iets anders dan hondenworsten, ook al zijn die ook vaak compleet.
Juist het verse rauwe vlees wordt hier het meeste gewaardeerd

- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Gewoon de portie kvv wat ze op een dag mag hebben door 2en delen dan kan je prima 2x geven.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Grappig jouw ervaring, wij hebben dezelfde ervaring, maar dan precies andersom. Yla kreeg altijd brokken via de DA vanwege haar voedselintolerantie en we werden gek van haar poep eten, werkelijk alle tips en trucks uitgeprobeerd en niks heeft ook maar wat geholpen. Tot het moment dat we overstapten naar KVV, nooit meer naar welke poep dan ook omgekeken.Emma schreef: ↑12 sep 2023 15:47 Tweemaal kvv is natuurlijk prima. Maar mocht je om een reden toch brokken proberen, geef niet meteen op bij een paar soorten brokken. Bij ons is het soms ook even zoeken geweest. Maar uiteindelijk wel een goede brok gevonden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ja, apart is dat. Elke hond reageert toch weer anders op ander soort voeding.thom schreef: ↑12 sep 2023 16:24Grappig jouw ervaring, wij hebben dezelfde ervaring, maar dan precies andersom. Yla kreeg altijd brokken via de DA vanwege haar voedselintolerantie en we werden gek van haar poep eten, werkelijk alle tips en trucks uitgeprobeerd en niks heeft ook maar wat geholpen. Tot het moment dat we overstapten naar KVV, nooit meer naar welke poep dan ook omgekeken.Emma schreef: ↑12 sep 2023 15:47 Tweemaal kvv is natuurlijk prima. Maar mocht je om een reden toch brokken proberen, geef niet meteen op bij een paar soorten brokken. Bij ons is het soms ook even zoeken geweest. Maar uiteindelijk wel een goede brok gevonden.
Welke brok goed valt bij jou hond, is niet te voorspellen. Dat is voor elke hond anders.![]()
Wij gaven indertijd carnibest. En later ook wel smuldier en rodi. Carnibest is toch niet de goedkoopste kvv. Maar na ruim een jaar ging hij dus poep eten van andere honden. Heb het precies 1 keer als reactie het uit zijn bek gehaald. Bleh