Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag ik jullie voorstellen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Mag ik jullie voorstellen...

Ongelezen bericht door thom »

Quin mag voorlopig even zijn knuffels niet mee de tuin innemen want hij wil ze steeds gaan begraven, de mafkees. :LOL:
Maar daar het het ventje alweer iets op gevonden, er ligt bij de deur zo'n borstel-egel (waar je schoenen op af kunt vegen) en deze egel is nu gewoon zijn speelgoed buiten geworden, hij loopt er de hele tuin mee rond en heeft de grootste lol. :LOL:

Wij aten een half uurtje geleden een kaasbroodje en toen ik de borden in de keuken ging zetten heb ik Quin een penskluifje gegeven en dat werd in dankbaarheid aangenomen en verorberd.
Even later hoorde ik een vreemd geluid, stond hij met z'n voorpoten op het aanrecht 1 van de borden af te likken. Je hoeft je echt niet te vervelen met Quin in huis. :I: :I:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hahaaaaaaaaaaaa
Je hebt een nieuwe afwasmachine :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Als ik eerlijk ben zou ik Quin wel wat meer grenzen geven. Het kan allemaal leuk en gezellig zijn zoals hij nu ‘lekker stout’ is. Maar alles dat je nu toestaat en eigenlijk niet wil is lastig terug te draaien. Nu lachen om tegen het aanrecht opspringen en de borden aflikken terwijl je dat echt niet wil is lastig te corrigeren als hij het gewoon is gaan vinden.
Eerst wat strenger en later de teugels wat laten vieren is makkelijker als verworven rechten terugdraaien.
Ik zeg niet dat je heel streng moet zijn, maar de huisregels wat duidelijker maken en aanhouden is voor jullie en Quin duidelijker en fijner.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Nou ja zeg. Ria heeft heel bewust voordat Quin zou komen de tuin alvast winterklaar gemaakt. In ons geval wil dat ook zeggen wat heide planten in bakken op de grond. We zitten even buiten met een buurvrouw, gaat meneer er gewoon met een heide plant vandoor, heeft hij gewoon uit de bak getrokken en hij had er de grootste lol mee. Ria zet de hei weer terug en nog geen 5 minuten later flikte hij het gewoon weer.
Het gaat nog wel even duren voordat het keurig opgevoede Gooische hond gaat worden....hahahaha
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hij heeft de verkeerde naam het is meer Bassie van Adriaan, Bassie die zit vol kattenkwaad
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

thom schreef: 11 okt 2023 18:49 Nou ja zeg. Ria heeft heel bewust voordat Quin zou komen de tuin alvast winterklaar gemaakt. In ons geval wil dat ook zeggen wat heide planten in bakken op de grond. We zitten even buiten met een buurvrouw, gaat meneer er gewoon met een heide plant vandoor, heeft hij gewoon uit de bak getrokken en hij had er de grootste lol mee. Ria zet de hei weer terug en nog geen 5 minuten later flikte hij het gewoon weer.
Het gaat nog wel even duren voordat het keurig opgevoede Gooische hond gaat worden....hahahaha
Ik zou die bakken en de border dus echt afschermen.

Een beeeeeeeeeeetje grenzen aangeven lijkt me niet verkeerd.
Ik krijg niet de indruk dat hij daar erg van ondersteboven zal zijn :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag zijn we alweer aan de vijfde volle dag begonnen sinds Quin bij ons woont.
Hij heeft gisterenavond eigenlijk heel veel liggen slapen en de slaaplek maakt hem echt niks uit, zijn kussen, het kleed in de woonkamer, de keuken, lekker op de bank tegen je aan. Maakt ook niet uit, als hij zijn rust maar kan vinden.
Op zaterdagavond toen wij gingen eten wilde hij nog wel eens proberen om eten van ons bord te jatten, maar dat was zondag al helemaal verdwenen en kunnen we nu lekker rustig eten.

Gisterenavond kregen we een telefoontje van onze begeleidster tijdens Quin zijn adoptie en reis. Ze heeft genoten van onze verhalen en moest lachen om zijn streken. Volgens haar heeft Quin zijn gouden mand gevonden, ook zijn nieuwe naam vond ze erg leuk en slim bedacht. (vanwege de klank) Hij luistert trouwens helemaal prima naar zijn nieuwe naam.
Verder vond ze ons goed bezig met elkaar, doordat we Quin alle ruimte en rust geven/gunnen om eerst maar eens goed te wennen aan zijn nieuwe situatie. Maar toch ook waar nodig leiderschap tonen. Toch leuk om te horen.
We mogen haar altijd bellen of appen, maar voor nu sloten we het contact voor dit moment af, ze wilde nu liever tijd en aandacht geven aan situaties waar ze tegen wat problemen aanlopen. Ze belt ons over zo'n 3 weken weer.

Gisterenavond laat voor het pies & poeprondje regende het, we waren benieuwd wat hij ervan zou vinden, daar waren we heel snel achter, hij vond het 3 keer niks en wilde eigenlijk meteen weer naar binnen, maar in ons landje regent het nogal eens dus omkeren was geen optie. Hij herstelde zich gelukkig heel snel en heeft zelfs gepoept. Het afdrogen toen we thuiskwamen vond hij dan wel weer heerlijk.
Het T-shirt op zijn kussen in de slaapkamer werkt echt heel goed, hij slaapt erop of het ligt vlakbij hem en hij laat onze sloffen met rust. Zodra we het licht uitdoen gaat hij op zijn kussen liggen en valt dan al heel snel in slaap.

En van vroeg opstaan is hij geen fan, op dit moment ligt hij nog heerlijk te pitten op zijn kussen en maakt totaal nog geen aanstalten om uit de slaapkamer te komen.
Hij woont hier eigenlijk nog maar zo ontzettend kort en doet het zo ontzettend goed. Wij zijn zo enorm blij met hem en natuurlijk ook hartstikke trots hoe hij het doet.
Afbeelding
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Het is ook wel een grote grapjas hoor, onze vriend Quin. De regen in de tuin vindt hij echt helemaal niks, heeft vanmorgen snel een plas gedaan en toen snel terug naar het droge terras. Als ik even buiten ga roken hobbelt hij gezellig mee, komt niet verder dan het droge terras en gaat uiteindelijk op de (droge) deurmat liggen
.
Maar als hij naar buiten gaat om uitgelaten te worden dan boeit die hele regen hem voor geen meter meer, dan is er zoveel spannends te zien en te ruiken. En al helemaal op de hei.
Maar toen hij en Ria goed en wel op de hei waren gingen de sluizen open en dat vond hij (en Ria ook) toch wel iets teveel van het goede. Toen ineens een bliksem en een harde donderslag waarbij hij zo ongeveer een meter in de lucht sprong. Hij keek meteen naar Ria voor steun en toen ws het ook weer helemaal goed. Maar het is een korte wandeling geworden deze keer.

Eenmaal weer thuis droogde ik hem lekker af en dat is een feestje, dan staat hij gewoon verheerlijkt te kreunen. Daarna een lekker kluifje en het ventje was weer helemaal blij en tevreden. :I: :I:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

We zijn er nu helemaal achter hoor, Quin is eigenlijk een geboefte, een Portugese straatrover.
Er lag op een bord op het aanrecht een boterham te ontdooien en meneertje heeft het gewoon van aanrecht afgejat. :80:
Daar zullen we flink aan moeten wennen, nog nooit in de afgelopen 40 jaar een hond gehad ie eten van het aanrecht jatte. :Q:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

:mrgreen:
Ik ken een "straatrover" die als pup van 8 weken bij zijn baas is komen wonen, daar uitstekend en liefdevol wordt verzorgd.
Als de baas van huis is haalt hij de verjaardagstaart voor de volgende dag vast uit de keukenkast en vreet die uiteraard ook op.
Maakt alle kasten, inclusief de koelkast en de oven open.
Helemaal als er ook nog iets eetbaars in staat,

Je hebt gewoon een heel inventief en handig hondje in huis :lol1:
Nou zorgen dat jij slimmer wordt dan Quin :D
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: 12 okt 2023 16:20 :mrgreen:
Ik ken een "straatrover" die als pup van 8 weken bij zijn baas is komen wonen, daar uitstekend en liefdevol wordt verzorgd.
Als de baas van huis is haalt hij de verjaardagstaart voor de volgende dag vast uit de keukenkast en vreet die uiteraard ook op.
Maakt alle kasten, inclusief de koelkast en de oven open.
Helemaal als er ook nog iets eetbaars in staat,

Je hebt gewoon een heel inventief en handig hondje in huis :lol1:
Nou zorgen dat jij slimmer wordt dan Quin :D
Gaat vast goedkomen hoor, in het begin heb je een soort van nog onbeschreven blad in huis genomen, maar we beginnen nu wel wat streken te kennen van het Portugese boefje. :LOL:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Sinds dinsdagavond poept Quin niet meer hier in de tuin maar nog uitsluitend tijdens het uitlaten. En dat vinden wij natuurlijk helemaal niet erg al maakten we er voor nu geen drama van.
Nu het plassen nog, maar dat zal ook nog wel komen. Voor een reu plast hij best wel vrij weinig, 3 keer per dag een vrij kleine plas, dat is nog wel te overzien.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Ria komt net terug met Quin van de hei waar ze samen een klein feestje hebben gevierd. Hij heeft nu ook buiten de tuin geplast. We wisten gewoon dat het even tijd nodig had, de tuin was gewoon eventjes zijn meest veilige plak. En binnen 5 dagen nu gewoon tijdens de wandelingen poepen en piesen. We zijn trots op onze Portugese kleine crimineel. :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik kan alleen maar heel breed lachen bij je enthousiaste verhalen. :D
Het gaat ongelofelijk goed met dat mannetje bij jullie :I:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Ach ja, precies 1 week geleden vertrok de toen nog wat gespannen Pintos samen met de andere honden en katten op transport richting Nederland, een reis die 32 uur zou gaan duren.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

En nu zitten we op dag 6 van ons nieuwe leven met Quin.
Gisterenavond een soort van rustig avondje gehad, beetje spelen, beetje knuffelen, beetje slapen en een beetje kluiven. Gewoon soort van relaxen met z'n 3-tjes.
En hij begint het echt door te krijgen, tijdens het laatste rondje keurig gepoept én gepiest. Waarschijnlijk voelt hij zich buiten nu veilig genoeg en dat is al best snel. :cheer:

Eenmaal thuis weer een heerlijke kreunpartij met de handdoek tijdens het afdrogen. Daarna nog even 10 minuten gezeten en daarna met z'n allen naar bed. Hij ging keurig op zijn kussen liggen toen het licht uitging, maar dat duurde niet lang, want er stonden natte laarzen van Ria in de gang en daar kan je echt leuk mee spelen, na 3 keer ons bed uit te zijn geweest begonnen we het een beetje zat te worden. Dus de deur van de slaapkamer dicht, ook weer opgelost. En de rust keerde weder, voor ons maar ook voor Quin. :mrgreen: :mrgreen:

Vanmorgen wilde hij echt niet van zijn kussen in de slaapkamer komen, het ventje wilde net als gisteren lekker uitslapen. Ook prima hoor, rond 10 uur kwam hij tevoorschijn.
Hij heeft/had wat las van zijn maag/darmen, moest spugen en een beetje aan de dunne poep. Maar gelukkig hebben we daar Okugest voor in huis. :I: :love:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Oh ja. Toen ik gisterenavond laat mijn laptop aan wilde zetten deed deze het niet. Kreeg alleen even heel snel in het rood te zien dat de batterij leeg was. Dat verbaasde me, want hij zit gewoon in het stekkerblok. Maar na enig onderzoek bleek onze Portugese crimineel het kabeltje doorgeknaagd te hebben. :80: :80:
Volgens mij wil hij niet dat ik aandacht aan de laptop geef. :lol1:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Gelukkig dat hij geen klap stroom heeft gekregen bij het doorbijten van het stroomkabeltje :ok:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef: 13 okt 2023 11:53 Gelukkig dat hij geen klap stroom heeft gekregen bij het doorbijten van het stroomkabeltje :ok:
Er staat zwakstroom op, maar toch...
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Leuk om al die verhalen te lezen, wat quin allemaal uitspookt :mrgreen: p

Hoe oud is quin eigenlijk geschat? En weet je wat over zijn achtergrond? Is hij al eerder huishond geweest?
zo te lezen zit er geen angst in, dus ik denk niet dat hij op de straat geboren is?
thom
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef: 13 okt 2023 12:18 Leuk om al die verhalen te lezen, wat quin allemaal uitspookt :mrgreen: p

Hoe oud is quin eigenlijk geschat? En weet je wat over zijn achtergrond? Is hij al eerder huishond geweest?
zo te lezen zit er geen angst in, dus ik denk niet dat hij op de straat geboren is?
Quin wordt 23 januari 2 jaar.
De stichting verwacht dat hij in elk geval een tijd(je) ergens binnen woonde, gezien zijn gedrag. Daarna is hij in het staatsasiel terecht gekomen waar hij al op de dodingslijst stond, maar gelukkig op tijd naar de shelter gehaald. Verder is er niks over hem bekend.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

O dat had Happy mijn hond ook ooit gedaan een kabel doorgeknaagd waar gelukkig geen stroom nog op stond
Maar ik had die tijd ook nog een konijn dat altijd rondhuppelde dus ik dacht dat dat de dader was
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Een deel van de door Quin gisterenavond verzamelde buit met zijn vol trots meegedragen speelgoedbak.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Gisterenavond heeft Quin wat serieus kluifwerk gekregen (schouderblad) en hij heeft er van genoten. :pop:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Net weer een rondje heide gehad, maar dan wel in de regen. De stromende regen. In de tuin komt Quin liever niet als het regent, maar zodra hij gaat wandelen is regen ineens een stuk minder erg. :LOL: :goeie:
Maar goed bij thuiskomst een heerlijke afdroogsessie met de handdoek, een penskluifje gegeven en het leven is weer een feestje.

Afbeelding
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Mochten jullie mijn dagelijkse verhalen zat worden, geef dan maar een gil.

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

:LOL: :LOL:
Ga nog maar even lekker door hoor :D
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Lekker lui spelen
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Het begint gewoon een beetje saai te worden, maar we hebben met z'n 3-tjes opnieuw heerlijk geslapen. Ria ging een stuk vroeger naar bed dan ik en had Quin alvast meegenomen. We hadden zoiets als hij dat niet wil geeft hij het vast wel aan. Maar het lieve ventje ging op z'n kunnen liggen en viel heel snel in een diepe slaap.
Toen ik veel later ook naar bed ging werd ik begroet met een rondzwiepende staar, heb Quin even een korte knuffel gegeven en daarna ging hij weer slapen.
Vanmorgen stond hij gelijk met mij op, had waarschijnlijk geen zin om uit te slapen. Maar eenmaal in de kamer sprong hij gelijk op de bank om daar verder te slapen en daar ligt hij nu nog.
Nog wat foto's van gisterenavond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Haha, hij is na een weekje al helemaal ingeburgerd :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”