Hopelijk staat dit in de juiste topic maar als het niet zo is, hoor ik het graag en verwijder of verplaats ik het!
Ik heb mid December een chihuahua (mix), Morris, uit Curaçao mee mogen nemen naar Nederland (zie bericht in het voorstel topic) en ik moet zeggen dat hij het fantastisch doet! De winter en de Kerst periode is niet de beste periode om aan het leven in Nederland te wennen maar hij neemt eigenlijk alles gemoedelijk op. Hij is mee geweest naar alle bezoekjes in de Kerst vakantie, vindt het leven in mijn huis en samen met mijn katten helemaal prima en ook bij mijn vriend thuis en zijn katten gaat het gelukkig prima.
Hij gaat mee naar mijn werk en ligt daar rustig in zijn mandje, begroet tussendoor de collega's die af en toe langs lopen en neemt het allemaal zoals het komt.
Maar hij vindt het nog wel koud overal.
Hij heeft inmiddels overdag een truitje aan en ligt het liefst in zijn mandjes of op de bank onder een dekentje en slaapt op dit moment nog onder mijn dekbed in bed. Dat mocht hij in zijn vorige huis ook maar ik wil hem dit t.z.t. wel gaan afwennen.
Hoe gaan jullie met truitjes etc. om in huis? Alleen overdag of ook 's nachts, en als je het 's nachts niet doet, hoe houdt je je hondje dan warm?
Wanneer we naar buiten gaan, heeft hij een Weatherbeeta dekje over zijn truitje, dankzij een topic elders op dit forum waarvoor dank! Dit maakt echt een groot verschil

Wat kan ik extra doen wanneer het in de komende straks kouder wordt? Dikkere trui, andere jas, en zoja, hebben jullie dan tips?
Ik lees over het insmeren van de voetzooltjes met vaseline of een speciale zalf om te beschermen tegen vocht en pekel; wat zijn jullie meningen hierover?
Qua brokken heb ik ook nog een vraag: op het moment krijgt Morris Acana Adult Small Breed maar hij vergeet soms te kauwen en lijkt zich daarom soms te verslikken in de brokken. Hij kreeg in Curaçao een huismerk wat een grotere brok was en waar hij wel op MOEST kauwen.
Kan ik hem hier ook beter een wat grotere brok geven?
groetjes,
Karen.
eta: Dit hoort zeker niet in dit topic maar ik wilde mijn vragen even bij elkaar houden: hoe kan ik in het onderwerpen overzicht het zo instellen dat ik de onderwerpen met de meest recente reacties bovenaan krijg?