Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Hi , ik zit met een vraagje.
Onze pup ( boomertje) is nu 12 weken oud en we gaan op puppycursus en omdat het steeds regent vraag ik me af of ik niet een regenjasje voor hem moet kopen. We gaan met de bus heen en weer en ik wil niet dat hij kleddernat wordt . Dus wat zal ik doen een jasje kopen? Ik ben zo bang dat hij anders te snel afkoelt…. En zo ja wat voor jasje?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Aan mij heb je totaal niks, want ik vind het echt onzin. Een hond heeft een vacht en als deze niet te dun is of er geen medische problemen zijn likt het mij volkomen overbodig.
Hij is nog zo klein en als hij zo nat wordt dan gaat hij echt trillen . Ze kunnen zich op die leeftijd nog niet goed warmhouden dus dat lijkt mij echt geen onzin !
Ik heb het dus niet over een volwassen hond.
thom schreef: ↑31 dec 2023 20:45
Aan mij heb je totaal niks, want ik vind het echt onzin. Een hond heeft een vacht en als deze niet te dun is of er geen medische problemen zijn likt het mij volkomen overbodig.
Op zich ben ik het met je eens hoor
Maar voor pups ligt het iets anders.
Ik heb voor mijn honden ook een badjas.
Als ze hard hebben gewerkt en nat en vol modder van het veld komen vind ik het belangrijk dat ze niet te snel afkoelen.
Ze moeten ook nog terug naar huis.
Gewoon in het belang van het behoud van goede spieren is een badjas helemaal geen slecht idee.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tijdens cursus bij de hondenschool sta je ook veel stil en een regenjasje is tijdens de regen echt geen overbodige luxe dan. Jou hondje rilt en een jasje is dan echt geen onzin.
Jasjes hebben ze ook in kleine maten
Mijn chihuahuas hebben eigenlijk nooit een jasje aan muv tijdens cursus als we echt in de regen staan of als we met een chihuahuawandeling ergens pauze gaan houden in de winter dan staan of zitten we ook stil en zorg ik dat ik hun jasje mee heb.
Ik zou dus zeker opzoek gaan naar een fijn jasje. Alleen jou hondje groeid nu hard en is er zo uitgegroeid
Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Hoi!
Ik denk dat het zeker voor zo'n klein hondje een goed idee is om een jasje te kopen. Ik heb zelf voor mijn hond Pippa online een jasje en schoentjes gekocht. Een goedkope optie hiervoor is https://www.dehuisdiersuper.nl/honden/hondenkleding , daar heb ik mijn spulletjes ook vandaan en ben er erg blij mee:)