Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaker borstelen of toch supplementen voor de vacht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Vaker borstelen of toch supplementen voor de vacht

Ongelezen bericht door Sassy »

Tja, dat heb ik tot nog toe niet meegemaakt, dat mijn honden in juni nog volop in de rui zijn.
Meer borstelen lijkt weinig effect te hebben, het lijkt wel alsof mijn honden het momenteel nog te koud vinden om hun (hele) winterjas eraf te gooien :19:
Met name bij onze korthaar border lijkt de ondervacht niet los te willen laten, normaal gezien zou die nu allang door haar rui moeten zijn, maar nu wil het niet echt.

Heb Jacky vandaag dan maar gewassen en de waterblazer erop gezet, maar ook daarmee lijkt de ondervacht nog niet helemaal los te laten.
Voordat ik nu een supplement ga geven, zou dat met haar leeftijd te maken kunnen hebben?
Onze dame is nu 12.5 jaar en verder fit, of eerder toch het slechte weer tot nu toe?

Is ook een hondje die bij 30 graden in de zon gaat liggen bakken, en het altijd eerder te koud heeft dan te warm.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Vaker borstelen of toch supplementen voor de vacht

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik denk dat het toch aan het weer ligt. Mijn teckels komen ook niet goed door de rui. Van met name Frodo en Gandalf had ik nu allang de onderwol eruit maar dat wil niet goed. Volgende week schijnt het warmer te worden, hopelijk komt dan de hele wol los.
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren

Ongelezen bericht door Patricia. »

Hier haren ze alle 5 ook vreselijk nog steeds
Heeft denk ik toch echt met dat vieze rot weer te maken
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Op het moment geen honden, wel katten en paarden. M.n. de paarden zijn dit jaar ook erg laat door hun wintervacht heen. Denk ook dat het aan het weer ligt. Koud en weinig zon. Beide factoren die bijdragen aan het op gang komen van de rui.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja hier ook de katten extreem veel haar uitval
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Ok, ben ik er al iets geruster in.

Nadat we eerder dit jaar toch nog zo snel Joe moesten afgeven, en Jacky dit nog nooit zo erg had als dit jaar en ze toch ook de jongste niet meer is, maak je je toch zorgen of er iets niet in orde is.
Ook omdat het met de waterblazer normaal gezien goed loslaat, en dit keer echt niet.

Zeker omdat mijn twee grote langharen er niet zo heel veel last van lijken te hebben, nu komt daar toch al elk jaar een stuk minder onderwol uit. Vreemd genoeg van de langharen minder last van haar in huis :oohja:
Wolfje daarentegen, tja, die heeft een heel heel dik pak haar, dat is de enige waar je regelmatig aan moet borstelen, die word door de dierenartsen standaard als zwaarder ingeschat dan hij is, door het enorme pak haar wat ie heeft.
Zet die onder de douche, dan hou je nog maar een half hondje over :LOL:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik heb een langhaar kat die niet geborsteld wenst te worden, maar ipv zwart was ze weer dusdanig roodbruin dat ik haar toch even snel weer in de houtgreep heb gelegd. Halve kat kwam er weer vanaf.
Honden, met name dus de echte herder en de wannabee met ondervacht heb ik van de week ook weer moeten doen. Ik bleef borstelen met de herderkam... en nog niet volledig ontwolt.
Zijn volgens mij echt die continue temperatuurwisselingen waardoor het gewoon niet in 1x klaar is.

Aak had echt vlokkerige vacht om te zien, al is hij redelijk kortharig. En bij Chara, langhaar bleef ik kammen om die ondervacht er uit te krijgen.

Binnenkort maar even in zee/water laten zwemmen, dan een dag later maar de tijd nemen om alles goed uit te borstelen weer.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hier ook raar met de rui. Ze zijn nu nog in de rui zeg maar en met name bij Dex komt het niet goed door zeg maar. Saartje is zoveel haar kwijt dat ik me verbaasd dat ze nog haar heeft.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”