Alleen daar gaat het hele topic niet over.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer een hond herplaatsen?
Moderator: moderatorteam
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Re: Wanneer een hond herplaatsen?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

-
- Actief
Ik heb ook altijd herplaatsers gehad van via via tot nederlandse asielhonden en geadopteerde buitenlanders. Natuurlijk bloeien ze op en wennen ze snel maar dat neemt niet weg dat ze er een geweldoge tik van krijgen.
Juist omdat veel van mijn honden psychische wrakken waren toen ze kwamen, blijven en bleven ze hier allemaal tot hun dood. Ik zal nooit een hond weg doen omdat ik van dichtbij heb meegemaakt wat het met ze doet.
Juist omdat veel van mijn honden psychische wrakken waren toen ze kwamen, blijven en bleven ze hier allemaal tot hun dood. Ik zal nooit een hond weg doen omdat ik van dichtbij heb meegemaakt wat het met ze doet.
-
- Zeer actief
Dat was deze recente reactie Marion, daar reageerde ik niet middels Quote op maar doelde ik dus wel op met mijn reactie.Lieffie2024 schreef: ↑07 jul 2024 16:29 Even voor My Doggie. Je kunt je aandacht toch verdelen over kind en hond en/of dingen samen doen? Hoe ga je dat in godsnaam doen mocht er een tweede of derde kind komen? Sorry hoor maar ik heb hier echt moeite mee.
De zoveelste hond die kan wieberen omdat er nageslacht is gekomen. Ik vind dat heel erg. Denk ná voordat je een huisdier neemt. Ga uit van 20 jaar, is er een kans, hoe klein dan ook, dat jouw huisdier straks niet meer in je leven past? Doe het dan niet of maak je sterk op alle fronten (ja, dat kan heel zwaar zijn) om te proberen hem of haar toch te houden. Mensen lijken zich wel niet te realiseren wat herplaatsen met een hond doet. Zijn hele leven, houvast, trouw, alles stort in.....Jij hebt je familie, vrienden, werk, hobby's etc. Je hond heeft alleen jou!
En ja, ook ik herplaats niet zomaar, ook nooit hoeven doen gelukkig maar er zijn bij 3 honden zeker momenten geweest dat ik heb getwijfeld. Vanwege de klik, tussen mij en de hond bij 1, vanwege onderlinge verhoudingen tussen de aanwezige honden en katten, en de keer dat ik een zieke hond in huis kreeg en waarbij we niet wisten wat ze had en wat de prognose zou zijn (naast vroegtijdig overlijden, was ook nog gedrag bij die mogelijke ziekte die ik niet kon rijmen met hoe wij met onze honden wilden omgaan als het ging om loslopen, visite ontvangen etc..)
Dat is gelukkig behapbaar gebleken, en die ziekte is onder controle.
Dus voor mij zullen nog steeds redenen voor herplaatsing er wel zijn als de situatie echt dusdanig slecht blijft, en er intern geen oplossing voor is. Of zoals bij Bluf ik soms dacht dat zij beter af zou zijn in een gezinssituatie, ze was gek op kinderen en zij en ik leken elkaar in het begin niet zo goed te begrijpen.
Pas toen ze weg was om een nestje te krijgen, ik had haar op fokkersvoorwaarden, en haar weer ging opzoeken maakte ze zeer duidelijk dat ik haar nummer 1 was, en dat signaal was zo helder dat al mijn twijfels verdwenen als sneeuw voor de zon

En als mensen denken aan herplaatsen stel ik eigenlijk ook altijd de vragen die ik mezelf stelde:
"Denk je dat de hond het prettiger gaat krijgen"
"Je kunt je hond waarschijnlijk nooit meer zien, en misschien ook geen updates krijgen hoe het de hond verder vergaat, kan en wil je dat"
"Stel je hond voor bij een ander, wat voel je dan"
Bij mij in geval van 1 was het ja, bij die andere twee vragen kromp mijn maag ineen... dus had ik eigenlijk al mijn antwoord.. niet doen dus.