Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopende honden op ruiterpaden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

In de Drunense duinen, in het hondenlosloopgebied, lopen ook diverse ruiterpaden door dat gebied. Dat betekent altijd opletten, ook dat de heren geen poep gaan lopen eten.
Ik snap niet zo goed waarom dat op die manier is gedaan, maar het is nu eenmaal zo. Bij het ven halverwege, waar de honden mogen zwemmen, kome ook regelmatig mensen op paarden en aangezien het strandje best klein is, vind ik dat soms nogal link. Ik weet ook niet zo goed hoe ik moet reageren: het is tenslotte 1 van de weinige hondenlosloopgebieden in de buurt en om nou de honden in te tomen omdat daar zonodig paarden in het water moeten, staat me niet echt aan. Maar ja, die moeten ook ergens terecht.

Meestal schikt het zichzelf wel: onze jongens zijn niet echt geïnteresseerd in paarden, willen hooguit met ze spelen maar negeren ze over het algemeen, zeker als ze zelf aan het zwemmen zijn. Een beetje inschikken van beide kanten en het gaat best aardig. Ik ben nog nooit agressieve of schrikkerige paarden tegen gekomen, gelukkig, en ook nog nooit berijders die het een goed idee leek om mijn honden omver te lopen.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

joe schreef:
Cleo schreef:
joe schreef:
Saartje schreef: En vooral ook niet kwaad worden als z'n hond na die rotschop dood blijft liggen. Kon het paard niks aan doen. Ruiter ook niet. Hond ook niet. Heeft de hondenbezitter aan zichzelf te wijten :cry:
Vimd ik ook, dat is je verantwoordelijkheid als baasje.
Maar wat nu als de ruiter gewoon door blijft rijden en niet even het fatsoen neemt om even te stoppen, zodat de hond weer veilig gepakt kan worden?
Jouw paard stuift er af en toe toch bokkend vandoor als hij/zij benaderd wordt door loslopende honden :?
Houdt dus in dat jij dat fatsoen niet op je kan nemen.
Dat is dus met mijn jongste het geval, een tijdje terug.
En niet als hij benaderd wordt, maar als ze ineens uit de bosjes naar hem toe springen.
Mijn ouwe trouwe andere jongen is gelukkig zo mak als een lam, maar was dit ook in het begin niet. Ze moeten als ze jong zijn de juiste ervaringen opdoen en niet zoals bij mijn jongste een keer door 2 honden zijn aangevallen. Hij is niet voor niets zo bang. Maar goeg, daarom blijf ik met hem in het bos rijden en hoop ik "aardige"honden tegen te komen, zodat hij ze gaat vertrouwen. Het gaat nu redelijk goed. Ik heb hiervoor ook mijn eigen hond gebruikt.
Zo leren ze van elkaar. Mijn hond raakte gewend aan paarden en nu maakt hij een paard gewend aan honden :mrgreen:

Maar goed. Ik vind het belachelijk dat als ik 1 voorvalletje vertel, dat ik daar continue op af gerekend en veroordeeld word.
Dan moet je hier wel erg op gaan passen wat je typt. Daar pas ik voor hoor. Ik ben ik en ja, er gaan wel eens dingen fout, die je liever goed had zien gaan. Maar ja, daavoor zijn we mensen denk ik.
Heb ook het idee dat er bij het lezen wel heel erg selectief op de foute dingen wordt gelet. Misschien vaker een roze brilletje opzetten, maakt alles een stuk aangenamer ;)
Hier nog een!
En maar zeuren als ik toevallig het voetpad oversteek

Maar goed, ik vind het onverantwoord. Mijn paard schrikt gigantisch van plotseling aanstuivende honden. Hij vliegt er dan giga-bokkend vandoor, waardoor ik er aleens ben afgelazerd en mijn paard in rengalop 3 maal de weg over is gestoken.
Volgens mij beseffen die hondeneigenaren niet dat ze daarvoor aansprakelijk gesteld kunnen worden en dus giga in de financiele problemen kunnen komen.

Ook al luisteren de honden goed, bij ons lopende ruiterpaden slinger-de-slang door de bossen en voordat de baas het in de gaten heeft is het leed al geschied.
Dit is je eerste bericht in dit topic. Verder heb je het nu pas over een 2e paard die zo mak als een lam is. :roll:

Dat jij gekleurde brillen gebruikt was mij allang duidelijk. Raad dat een ander niet aan, komt dom over.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik behoor tot beide partijen. Ik ben een ruiter, en ik heb loslopende honden. Maar mijn honden kennen paarden, dus die vallen ze niet lastig. En mijn paarden kennen honden, dus die schrikken niet zo snel. Zelfs als ze al blaffend achtervolgd worden zijn ze niet heel erg onder de indruk, zolang ik ZELf maar rustig blijf. MAar dit laatste ontbreekt nogal eens bij de ruiter. Natuurlijk moeten mensen hun honden bij zich houden, maar ik vind wel dat veel ruiters het mentaal niet aan kunnen om buiten te rijden, omdat ze veel te snel in paniek raken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eline* schreef:Het is een advies voor de ruiters.. :mrgreen: Ik zie niet wat je er als hondenbaas mee kan! ;)
8O Nou ja zeg! Meenemen als bagage ofzo? Roepen tegen de ruiter als het wel fout dreigt te gaan?
Wat een arrogantie trouwens, om te bepalen waar ik wel of niet wat mee kan :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Saartje schreef:
Eline* schreef:Het is een advies voor de ruiters.. :mrgreen: Ik zie niet wat je er als hondenbaas mee kan! ;)
8O Nou ja zeg! Meenemen als bagage ofzo? Roepen tegen de ruiter als het wel fout dreigt te gaan?
Wat een arrogantie trouwens, om te bepalen waar ik wel of niet wat mee kan :mrgreen:
O ja, roepen..je kan roepen! :mrgreen: Nee, ik bedoelde het niet lullig, ik vroeg me alleen af of je me begrepen had. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Eline* schreef:Nee, ik bedoelde het niet lullig, ik vroeg me alleen af of je me begrepen had. ;)
Haha, je vertelde het best duidelijk hoor:
Eline* schreef:Altijd het hoofd van het paard naar de hond toekeren
Dat zie ik mezelf als hondenbaasje nog niet echt doen als mijn hond in gevaar is. Dan vlieg ik eerder bovenop mijn hond ;)
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Eline* schreef:Altijd het hoofd van het paard naar de hond toekeren, dan wordt er niemand doodgeschopt. De hond zal afstand nemen omdat hij ineens oog in oog staat met een paard. Ik heb op die manier werkelijk nog nooit problemen gehad met honden bij achterbenen van een paard.
dit zie ik regelmatig op het strand in Wijk aan Zee :p: dit is een strand waar honden altijd los mogen en veel ruimte is voor paarden.
De eigenaar van dit paard draaide het hoofd om en dreigde met zijn paard naar de honden.
Honden dropen af en waren echt bang..prachtig gezicht. De paardeneigenaar bleef ook heel rustig :ok:
Afbeelding
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Cleo schreef:
joe schreef:
Cleo schreef:
joe schreef: Vimd ik ook, dat is je verantwoordelijkheid als baasje.
Maar wat nu als de ruiter gewoon door blijft rijden en niet even het fatsoen neemt om even te stoppen, zodat de hond weer veilig gepakt kan worden?
Jouw paard stuift er af en toe toch bokkend vandoor als hij/zij benaderd wordt door loslopende honden :?
Houdt dus in dat jij dat fatsoen niet op je kan nemen.
Dat is dus met mijn jongste het geval, een tijdje terug.
En niet als hij benaderd wordt, maar als ze ineens uit de bosjes naar hem toe springen.
Mijn ouwe trouwe andere jongen is gelukkig zo mak als een lam, maar was dit ook in het begin niet. Ze moeten als ze jong zijn de juiste ervaringen opdoen en niet zoals bij mijn jongste een keer door 2 honden zijn aangevallen. Hij is niet voor niets zo bang. Maar goeg, daarom blijf ik met hem in het bos rijden en hoop ik "aardige"honden tegen te komen, zodat hij ze gaat vertrouwen. Het gaat nu redelijk goed. Ik heb hiervoor ook mijn eigen hond gebruikt.
Zo leren ze van elkaar. Mijn hond raakte gewend aan paarden en nu maakt hij een paard gewend aan honden :mrgreen:

Maar goed. Ik vind het belachelijk dat als ik 1 voorvalletje vertel, dat ik daar continue op af gerekend en veroordeeld word.
Dan moet je hier wel erg op gaan passen wat je typt. Daar pas ik voor hoor. Ik ben ik en ja, er gaan wel eens dingen fout, die je liever goed had zien gaan. Maar ja, daavoor zijn we mensen denk ik.
Heb ook het idee dat er bij het lezen wel heel erg selectief op de foute dingen wordt gelet. Misschien vaker een roze brilletje opzetten, maakt alles een stuk aangenamer ;)
Hier nog een!
En maar zeuren als ik toevallig het voetpad oversteek

Maar goed, ik vind het onverantwoord. Mijn paard schrikt gigantisch van plotseling aanstuivende honden. Hij vliegt er dan giga-bokkend vandoor, waardoor ik er aleens ben afgelazerd en mijn paard in rengalop 3 maal de weg over is gestoken.
Volgens mij beseffen die hondeneigenaren niet dat ze daarvoor aansprakelijk gesteld kunnen worden en dus giga in de financiele problemen kunnen komen.

Ook al luisteren de honden goed, bij ons lopende ruiterpaden slinger-de-slang door de bossen en voordat de baas het in de gaten heeft is het leed al geschied.
Dit is je eerste bericht in dit topic. Verder heb je het nu pas over een 2e paard die zo mak als een lam is. :roll:
Ja..ik wilde even een ervaring kwijt, hetgeen met het topic " loslopende honden op een ruiterpad" te maken had .
Daar hoef ik toch niet gelijk mijn hele hebben en houden bij te betrekken?
Maar als ik dit soort "zoeken naar fouten"-opmerkingen had verwacht, had ik het inderdaad wel even genuanceerder uiteengezet.

Is het idd dom om mensen aan te moedigen positiever te reageren?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:Is het idd dom om mensen aan te moedigen positiever te reageren?
Wel als het uit jouw mond komt ja.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Eline* schreef:
:mrgreen: :V
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Asterix
Zeer actief

chrico schreef:
Eline* schreef:
Eline was mij net voor :ok:
Afbeelding Afbeelding

joe
Zeer actief

Cleo schreef:
chrico schreef:
Eline* schreef:
Eline was mij net voor :ok:
Ja, bij jullie is het idd onbegonnen werk, dus ben ik in dit opzicht idd dom.
Maar gelukkig bij het merendeel van dit forum niet :ok:

Lang leve de zonnige kijk op het leven :zwaai:
Asterix
Zeer actief

Nog even dit joe, als je een hele plakaat tekst quote, laat dan het meest gevoelige gedeelte voor jezelf niet achter.
Veel mensen lezen hier namelijk wel het oorspronkelijke bericht.

Dag joe!
Afbeelding Afbeelding

joe
Zeer actief

Cleo schreef:Nog even dit joe, als je een hele plakaat tekst quote, laat dan het meest gevoelige gedeelte voor jezelf niet achter.
Veel mensen lezen hier namelijk wel het oorspronkelijke bericht.

Dag joe!
Maar het ging nu niet over het hele bericht.
En als veel mensen goed lezen dan hebben ze dat heus wel gezien hoor!
Maar bedankt voor je meelevende tip :ok:
joe
Zeer actief

[quote="Eline"]Tjonge jonge, wat ben je toch een goedkoop stoepdelletje..hahahahahah
[/quote]

Dit soort grapjes mogen wel??
Die zijn grappig en worden niet verwijderd?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
Eline schreef:Tjonge jonge, wat ben je toch een goedkoop stoepdelletje..hahahahahah
Dit soort grapjes mogen wel??
Het was geen grapje hoor! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

joe schreef: Dan moet je hier wel erg op gaan passen wat je typt. Daar pas ik voor hoor. Ik ben ik en ja, er gaan wel eens dingen fout, die je liever goed had zien gaan. Maar ja, daavoor zijn we mensen denk ik.
joe schreef: Is het idd dom om mensen aan te moedigen positiever te reageren?
Ja hoor, ik zal de wave aanheffen als je weer eens iets te deliberen hebt
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Eline schreef:Tjonge jonge, wat ben je toch een goedkoop stoepdelletje..hahahahahah
joe schreef:Dit soort grapjes mogen wel??
Hé Joe, je moet eens wat minder snuiven, ik zie dat je muil helemaal strak staat.
Ben jij nou echt zo dom Joe?

Je snapt toch zeker ook wel dat dit soort opmerkingen veel minder erg zijn dan bvb...
Laffe mierenneuker...
of
Hé kutjenitwit, wat ben je agressief de laatste tijd, ben je soms een nieuw pilletje aan het proberen?
...???
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
joe schreef:Dit soort grapjes mogen wel??
Hé Joe, je moet eens wat minder snuiven, ik zie dat je muil helemaal strak staat.
Ben jij nou echt zo dom Joe?

Je snapt toch zeker ook wel dat dit soort opmerkingen veel minder erg zijn dan bvb...
Laffe mierenneuker...
of
Hé kutjenitwit, wat ben je agressief de laatste tijd, ben je soms een nieuw pilletje aan het proberen?
...???
Jij moet ook maar eens wat minder snuiven Wil..Je raakt wat agressief en overprikkeld! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Welnee joh Eline, ik kan er de lol wel van inzien. :mrgreen:

Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat die lol er inderdaad in te zien is.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat die lol er inderdaad in te zien is.
Tuurlijk!! Zo'n positivo als jij ziet toch altijd overal de humor van in? ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Wil de hond schreef:Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat die lol er inderdaad in te zien is.
Precies, en dan ook nog onnozel. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Eline* schreef:
Precies, en dan ook nog onnozel. :mrgreen:
Juist ja..onnozel! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Jullie zijn echt onnozel :tong:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Is er hier iemand niet onnozel dan??? :? :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef: :tong:
Wat een leuke smilie Whera. :pffff:
chrico
Zeer actief

Stang schreef:Is er hier iemand niet onnozel dan??? :? :mrgreen:
Heeeeeee watte :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Lief he, dat is nou humor :S
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

chrico schreef:
Wil de hond schreef:
Lief he, dat is nou humor :S
Owwwwwwwwwwwwwwwww
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chrico
Zeer actief

Wist je dat niet, ik ga jou de hersens inmeppen maar je mag niets terug doen anders ga ik huilen en piepen :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”