Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ander gedrag aan de riem
Moderator: moderatorteam
- Hughy
- Zeer actief
ander gedrag aan de riem
Kan iemand mij eens uitleggen waarom een hond zich aan de riem soms anders gedraagt dan los?
Lemon is absoluut geen dominante hond. Zondag liep hij los en kwamen er achter een auto ineens 2 honden met ontblote tanden op hem afgerend. Hij bleef heel rustig en gelukkig is er niks verder gebeurd. Maar als ik hem vast heb en een hond kijkt hem alleen maar strak aan of begint tegen hem te blaffen dan wil hij er op af en houd ik hem haast niet meer.
Lemon is absoluut geen dominante hond. Zondag liep hij los en kwamen er achter een auto ineens 2 honden met ontblote tanden op hem afgerend. Hij bleef heel rustig en gelukkig is er niks verder gebeurd. Maar als ik hem vast heb en een hond kijkt hem alleen maar strak aan of begint tegen hem te blaffen dan wil hij er op af en houd ik hem haast niet meer.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het is trouwens algemeen bekend, dat een hond zich anders aan de riem gedraagt dan los. Dus het is absoluut geen vreemd gedrag van je hond.
Zo ook bv in de auto..... als mijn honden in de auto zitten, zijn ze zo waaks als de pest
Iedereen die langsloopt krijgt een blaf- en gromsessie naar z'n kop en denkt op z'n minst dat m'n honden levensgevaarlijk zijn 
Zo ook bv in de auto..... als mijn honden in de auto zitten, zijn ze zo waaks als de pest

- Hughy
- Zeer actief
doen mijn honden ook weet je wat ik ook raar vind als iemand op bezoek komt en ik laat hem binnen dat doet rocco nietsStang schreef:Het is trouwens algemeen bekend, dat een hond zich anders aan de riem gedraagt dan los. Dus het is absoluut geen vreemd gedrag van je hond.
Zo ook bv in de auto..... als mijn honden in de auto zitten, zijn ze zo waaks als de pestIedereen die langsloopt krijgt een blaf- en gromsessie naar z'n kop en denkt op z'n minst dat m'n honden levensgevaarlijk zijn
als iemand op ons terrein staat begint ie te blaffen en te grommen

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hahahahahaha, hier ook exact hetzelfde: als er iemand langs het huis loopt, nou nou wat een kabaal. Ze denken minstens dat ze opgevreten worden (die mensen danscooby doo schreef:doen mijn honden ook weet je wat ik ook raar vind als iemand op bezoek komt en ik laat hem binnen dat doet rocco nietsStang schreef:Het is trouwens algemeen bekend, dat een hond zich anders aan de riem gedraagt dan los. Dus het is absoluut geen vreemd gedrag van je hond.
Zo ook bv in de auto..... als mijn honden in de auto zitten, zijn ze zo waaks als de pestIedereen die langsloopt krijgt een blaf- en gromsessie naar z'n kop en denkt op z'n minst dat m'n honden levensgevaarlijk zijn
als iemand op ons terrein staat begint ie te blaffen en te grommen

ja mn nonkel komt op bezoek klapt in zijn handen en roept rocco baby kom es hier terwijl hij knielde wat doet rocco hij bijt hem in de schouder 8OStang schreef:Hahahahahaha, hier ook exact hetzelfde: als er iemand langs het huis loopt, nou nou wat een kabaal. Ze denken minstens dat ze opgevreten worden (die mensen danscooby doo schreef:doen mijn honden ook weet je wat ik ook raar vind als iemand op bezoek komt en ik laat hem binnen dat doet rocco nietsStang schreef:Het is trouwens algemeen bekend, dat een hond zich anders aan de riem gedraagt dan los. Dus het is absoluut geen vreemd gedrag van je hond.
als iemand op ons terrein staat begint ie te blaffen en te grommen). Maar 1 stap over de drempel en het is groot feest
![]()
- Hughy
- Zeer actief
- Simone62
- Actief
jambo is aan de riem ook anders, als hij los is, is het een schat, maar vast wil hij nog wel eens lelijk doen.
ik had ook de angst om hem los te gooien bij andere honden, maar hij is nu 1 jaar geweest en hij kan zich best redden als hij in een vervelende positie komt.
die van jullie denk ik ook wel, het moet wel een hele stoere hond zijn, willen ze tegen jouw reus iets doen.
daarbij denk ik dat jouw eigen onzekerheid overslaat op de hond. dus heb er gewoon vertrouwenen in, ook in de andere mensen.
Als de andere honden los zijn ga ik er vanuit dat ze vriendelijk zijn, dus gooi ik hem los.
als mensen mij zien met een loslopende hond, dan kunnen ze er op vertrouwen dat hij vriendelijk is.
mocht het dan tussen bv. twee reuen misgaan, gedag zeggen je hond roepen en doorlopen.
Werkt bij ons prima.
groet
simone
ik had ook de angst om hem los te gooien bij andere honden, maar hij is nu 1 jaar geweest en hij kan zich best redden als hij in een vervelende positie komt.
die van jullie denk ik ook wel, het moet wel een hele stoere hond zijn, willen ze tegen jouw reus iets doen.
daarbij denk ik dat jouw eigen onzekerheid overslaat op de hond. dus heb er gewoon vertrouwenen in, ook in de andere mensen.
Als de andere honden los zijn ga ik er vanuit dat ze vriendelijk zijn, dus gooi ik hem los.
als mensen mij zien met een loslopende hond, dan kunnen ze er op vertrouwen dat hij vriendelijk is.
mocht het dan tussen bv. twee reuen misgaan, gedag zeggen je hond roepen en doorlopen.
Werkt bij ons prima.
groet
simone
groetjes
- Hughy
- Zeer actief
ik denk dat dit bij mij ook nog een restant conflict vermijdend gedrag is. Zo heb ik altijd geleefd, ben het wel aan het afleren, maar met de honden vind ik dat best moeilijk. Onze oudste hond, Hughy is vaak gegrepen door veel kleinere honden. Dat heeft blijvend invloed op zijn gedrag gehad. En bij Lemon duurt het best lang voor hij van zijn angsten op straat en voor mensen af is.De andere kant is, stel dat Lemon met zijn 70 kilo boven op een klein hondje springt en het wordt knokken.... moet er niet aan denken. En wat als Hughy zich er dan ook nog mee gaat bemoeien.
Ik vind het wel fijn dat jullie me hier over informatie geven, dat maakt wel dat ik het beter ga begrijpen en ook meer moed krijg. Ik baal eigenlijk van mijn eigen angst voor confrontaties.
Dus bedankt voor jullie uitleg tot nu toe.
Ik vind het wel fijn dat jullie me hier over informatie geven, dat maakt wel dat ik het beter ga begrijpen en ook meer moed krijg. Ik baal eigenlijk van mijn eigen angst voor confrontaties.
Dus bedankt voor jullie uitleg tot nu toe.