Ondertussen een maand verder, en ik dacht, ik zal even een update geven!
Ik heb naar aanleiding van de echo een maand geleden nog rustig gezeten met mijn eigen dierenarts, om de resultaten door te spreken.
Zij zag ook niks wat een reden zou zijn voor de aanhoudende diarree. MAAR. Er was wel afwijkend weefsel te zien op de milt en lever - echter nog zo minimaal dat ze niet kon zeggen wat er precies zat. Littekens, ontstekingsweefsel, beschadigingen door een oude ontsteking, of tumorweefsel... Op dit moment is dat zelfs met een punctie niet te zeggen, omdat het nog ZO klein is, dat het te moeilijk is om hierop te prikken. We laten dus over een half jaar nog een keer een echo maken, als er meer klachten zijn uiteraard nog eerder, om te zien of dat weefsel stabiel blijft of toch erger word (zeker gezien milt tumoren heel bekend zijn bij witjes, en sluipmoordenaars zijn) Hopelijk blijft dit gewoon stabiel, voor nu gaan we ons daar niet te druk om maken.
Zijn diarree is gestopt

we zijn over gegaan op een single protein voer naar eigen keus die heel licht verteerbaar is, dit hielp al enorm, en ben er nu zelf op aanraden van de arts pro- en prebiotica capsules bij gaan geven. Die combi werkt voor hem goed, zijn ontlasting is niet meer zo mooi als voorheen maar hij kan het weer goed ophouden en is ook weer op te rapen (vind de buurt ook fijn

)
Het blijft dus een beetje een raadsel, maar voor nu hebben we besloten hem zo even te laten. Hij voelt zich verder weer super goed, dus ga hem niet verder lastig vallen. Hopelijk blijft het nu in ieder geval rustig tot de echo die rond zijn 11e verjaardag in Februari gepland word! Dan zien we wel weer verder.
Dank allemaal voor het meedenken in ieder geval