Hier Monica (47) baasje van 4 geweldige lieve, eigenwijze, knuffelige, ondeugende hondjes. Drie Basenji’s Eljo een reu van 4 jaar, Gotcha een teefje van 3 jaar en Iggy een reutje van 1 jaar oud. Ze hebben allemaal dezelfde moeder en de reutjes ook nog eens dezelfde vader. Echte broers en zus dus. Ze lijken op elkaar wat typisch Basenjigedrag betreft, pittig, intelligent en stronteigenwijs (love it!).
En qua karakter zijn ze echt totaal verschillend.
En we hebben ook nog een Cirneco dell Etna reu van 2 nou ja bijna 3 jaar oud. Deze is toen hij 6 maanden oud was vanuit Oekraïne naar Nederland gekomen toen de fokker haar pups veilig wilde stellen aan het begin van de oorlog. Djazzy heet hij en hij heeft zo'n beetje dezelfde karaktereigenschappen als de Basenji’s maar dan alles in het kwadraat.
Ik vind het leuk om tips en verhalen van andere hondenbaasjes te lezen en wie weet kan ik hier en daar zelf wel een nuttige bijdrage leveren . Foto's van honden kan ik ook geen genoeg van krijgen.
Dieren in nood daar zet ik me ook graag voor in en daarom doe ik ook nog vrijwilligerswerk voor een stichting die zich inzet voor het welzijn van de Podenco. Dat zijn ook geweldige honden. Had ik maar tijd, plaats en geld....dan ving ik ze allemaal op.