Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Drinkfontein
Moderator: moderatorteam
- sylvie<3labradoodle
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): labradoodle
tibetaanse spaniel - Aantal honden: 2
Drinkfontein
Hoi iedereen,
Ik heb voor mijn 2 honden nu 2 normale waterbakken. Tot heden merk ik dat deze best snel leeg gaat, maar ik vul ze iedere dag opnieuw soms zelfs meerdere keren. Zou dan een drinkfontein een goede optie zijn? ik vond zelf deze er goed uitzien aangezien ik wel een grote wil,omdat ik een labradoodle heb en een tibetaanse spaniel
Ik heb voor mijn 2 honden nu 2 normale waterbakken. Tot heden merk ik dat deze best snel leeg gaat, maar ik vul ze iedere dag opnieuw soms zelfs meerdere keren. Zou dan een drinkfontein een goede optie zijn? ik vond zelf deze er goed uitzien aangezien ik wel een grote wil,omdat ik een labradoodle heb en een tibetaanse spaniel
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Re: Drinkfontein
Mijn god, voor dat geld vul ik met liefde 2x per dag de waterbakken hoor. Hier drinken ze amper (ze krijgen vers vlees), maar drinken jouw honden echt een aantal liters per dag? Ze drinken hier liever uit plantenbakken uit de tuin, of gewoon regenplassen. Ik zelf zou deze aanschaf nooit doen.sylvie<3labradoodle schreef: ↑20 sep 2024 15:01 Hoi iedereen,
Maar heb je soms aandelen in de huisdiersuper? Dit is je tweede bericht op dit forum, en beiden linkten alleen maar naar de huisdiersuper. We weten niets over je honden, behalve dat ze een jasje en schoentjes hebben en dat je een drinkfontein overweegt van 85 euro. Hoe heten je honden, en hoe oud zijn ze? Labradoodle en een tibetaan dus?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Marion.
- Zeer actief
Ik heb een soort van vijvertje in een grote emmer. Denk dat er wel 30 liter in kan. Kost 5 euro bij de bouwmarkt, gok iktwinkeltje schreef: ↑20 sep 2024 16:17 Wij hadden vroeger een behoorlijke leuke wasteil voor de herder

- Branka
- moderator
- Aantal honden: 1
De honden drinken goed, maar de bakken zijn snel leeg. Dan denk ik dat je niet een andere (dure) manier van water aan hoeft te bieden, maar moet zorgen voor het vaker vullen van de bakken of een grotere waterbak.
Onze honden dronken altijd graag na een wandeling uit een emmer die onder de tuinkraan stond. Of de vogelvijver met regenwater.
Maar als de ts zo’n fontein leuk vindt en het geld ervoor over heeft moet ze het vooral doen. Maar het klinkt niet asl nodig.
Onze honden dronken altijd graag na een wandeling uit een emmer die onder de tuinkraan stond. Of de vogelvijver met regenwater.
Maar als de ts zo’n fontein leuk vindt en het geld ervoor over heeft moet ze het vooral doen. Maar het klinkt niet asl nodig.

- Marion.
- Zeer actief
Ze vraagt of jij het een goede optie zou vindenBranka schreef: ↑21 sep 2024 10:05 De honden drinken goed, maar de bakken zijn snel leeg. Dan denk ik dat je niet een andere (dure) manier van water aan hoeft te bieden, maar moet zorgen voor het vaker vullen van de bakken of een grotere waterbak.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Die drinkfonteintjes moet je tot een bepaald streepje vullen, anders doet de fonteinwerking het niet. Tenminste dat was voorheen vaak zo.
Dus dat wordt sowieso steeds bijvullen. Kun je net zo goed twee waterbakken of grotere waterbak neerzetten.
Tenzij je een waterfontein gewoon leuk vindt, maar ik denk niet dat je het moet doen, zodat je geen water meer hoeft bij te vullen.
Dus dat wordt sowieso steeds bijvullen. Kun je net zo goed twee waterbakken of grotere waterbak neerzetten.
Tenzij je een waterfontein gewoon leuk vindt, maar ik denk niet dat je het moet doen, zodat je geen water meer hoeft bij te vullen.
- Tassie
- geregistreerd lid
Wij hadden al 2 drinkfonteintjes voor onze 4 katten toen wij onze hond kregen. Voor hem hebben wij een drinkbak aangeschaft op zo'n standaard met ook een voerbak.
Onze hond drinkt echter het liefst uit de drinkfonteinen vsn de katten. Ik moet deze 2x per dag bijvullen met water. In de tuin drinkt hij graag uit onze minivijver.
Ik zou voor een (grote) hond niet aanraden om een drinkfontein te kopen. Het water wordt snel vies, de filter raakt snel verstopt en het is best lastig schoonmaken zo'n fontein.
Onze hond drinkt echter het liefst uit de drinkfonteinen vsn de katten. Ik moet deze 2x per dag bijvullen met water. In de tuin drinkt hij graag uit onze minivijver.
Ik zou voor een (grote) hond niet aanraden om een drinkfontein te kopen. Het water wordt snel vies, de filter raakt snel verstopt en het is best lastig schoonmaken zo'n fontein.
- Branka
- moderator
Volgens mij schrijf ik ook dat het mij niet nodig lijkt. Maar ik ga niemand vertellen hoe ze hun geld moeten uitgeven. Als iemand dat wil doen aan een in mijn ogen onnodige aankoop, dan moet ze het vooral niet laten als ze het geld ervoor hebben.Marion. schreef: ↑21 sep 2024 17:13Ze vraagt of jij het een goede optie zou vindenBranka schreef: ↑21 sep 2024 10:05 De honden drinken goed, maar de bakken zijn snel leeg. Dan denk ik dat je niet een andere (dure) manier van water aan hoeft te bieden, maar moet zorgen voor het vaker vullen van de bakken of een grotere waterbak.
Maar als de ts zo’n fontein leuk vindt en het geld ervoor over heeft moet ze het vooral doen. Maar het klinkt niet asl nodig.![]()
Hier komt zo’n ding er in ieder geval niet voor een hond

- Marion.
- Zeer actief
Haha, nee hier ook niet. Niet voor een hond, niet voor een kat, en ook niet voor PieterBranka schreef: ↑21 sep 2024 19:01Volgens mij schrijf ik ook dat het mij niet nodig lijkt. Maar ik ga niemand vertellen hoe ze hun geld moeten uitgeven. Als iemand dat wil doen aan een in mijn ogen onnodige aankoop, dan moet ze het vooral niet laten als ze het geld ervoor hebben.Marion. schreef: ↑21 sep 2024 17:13Ze vraagt of jij het een goede optie zou vindenBranka schreef: ↑21 sep 2024 10:05 De honden drinken goed, maar de bakken zijn snel leeg. Dan denk ik dat je niet een andere (dure) manier van water aan hoeft te bieden, maar moet zorgen voor het vaker vullen van de bakken of een grotere waterbak.
Maar als de ts zo’n fontein leuk vindt en het geld ervoor over heeft moet ze het vooral doen. Maar het klinkt niet asl nodig.![]()
Hier komt zo’n ding er in ieder geval niet voor een hond![]()

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zelfs dat niet?Marion. schreef: ↑21 sep 2024 20:32Haha, nee hier ook niet. Niet voor een hond, niet voor een kat, en ook niet voor PieterBranka schreef: ↑21 sep 2024 19:01Volgens mij schrijf ik ook dat het mij niet nodig lijkt. Maar ik ga niemand vertellen hoe ze hun geld moeten uitgeven. Als iemand dat wil doen aan een in mijn ogen onnodige aankoop, dan moet ze het vooral niet laten als ze het geld ervoor hebben.Marion. schreef: ↑21 sep 2024 17:13Ze vraagt of jij het een goede optie zou vindenBranka schreef: ↑21 sep 2024 10:05 De honden drinken goed, maar de bakken zijn snel leeg. Dan denk ik dat je niet een andere (dure) manier van water aan hoeft te bieden, maar moet zorgen voor het vaker vullen van de bakken of een grotere waterbak.
![]()

- sternentänzerin
- Zeer actief
Minimaal op dierendag verwacht ik een drinkfontein voor Pieter!ranetje schreef: ↑21 sep 2024 20:58Zelfs dat niet?Marion. schreef: ↑21 sep 2024 20:32Haha, nee hier ook niet. Niet voor een hond, niet voor een kat, en ook niet voor PieterBranka schreef: ↑21 sep 2024 19:01Volgens mij schrijf ik ook dat het mij niet nodig lijkt. Maar ik ga niemand vertellen hoe ze hun geld moeten uitgeven. Als iemand dat wil doen aan een in mijn ogen onnodige aankoop, dan moet ze het vooral niet laten als ze het geld ervoor hebben.
![]()
![]()
![]()

...; We will never surrender Winston Churchill
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik had een drinkfontein voor de kat.
Dat was wel fijn.
Voor de hondjes zou ik het niet aanschaffen.
Ik vond het voor de kat fijn als ik een weekend weg was. Had dan een automatische voerbak ook.
Maar de hondjes gaan mee als ik weg ben een paar dagen of langer dus heb ik zo'n ding niet nodig.
Dat was wel fijn.
Voor de hondjes zou ik het niet aanschaffen.
Ik vond het voor de kat fijn als ik een weekend weg was. Had dan een automatische voerbak ook.
Maar de hondjes gaan mee als ik weg ben een paar dagen of langer dus heb ik zo'n ding niet nodig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.