Zo blij met deze dierenarts.
Onze vorige dierenarts gaf onze teef bij een consult na plassen in de slaap en ongewoon veel drinken, metacam voor 2 weken tegen blaasontsteking, terwijl ze in de urine-test behalve hoge ph (9) en een stof (bilrubine?) geen tekenen zag voor blaasontsteking. Ook geen kristallen volgens de strip, en dus geen blaasontsteking.
Ik denk dan, heeft ze het nu wel of niet. Zo wel, dan kan ze beter antibiotica krijgen lijkt me, ze heeft als pup al een geschiedenis opgebouwd met verwaarloosde blaasontsteking bij vorige eigenaar, wat we liever niet herhaald zien. Als het iets anders is kan je volgens mij beter niet zomaar 2 weken metacam voor schrijven, maar beter verder onderzoek doen, en als het niets is heeft ze ook niets aan 2 weken metacam. Volgens haar mocht ze geen antibiotica voorschrijven tenzij er een monster op kweek was gezet extern.
Dat was voor ons de druppel die ons naar een andere dierenarts liet gaan. Daar namen ze de moeite om naast een stripje in de urine te steken, het ook onder de microscoop te bekijken en hoppa, toch vol met kristallen. Dus antibiotica en probleem was opgelost.
Overal zullen "fouten" gemaakt worden en vele wegen leiden naar Rome etc., maar voor ons voelt het prettig een dierenarts te hebben die wat verder kijkt en waar we het gevoel hebben dat ze meer kennis en ervaring hebben dan wat wij bij elkaar kunnen googlen