Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies nodig Mastiff herplaatser als eerste hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

razzgul
geregistreerd lid

Advies nodig Mastiff herplaatser als eerste hond

Ongelezen bericht door razzgul »

Ik heb (man in de 40, geen kinderen) nog nooit zelf een hond gehad (behalve als kind) maar ik ken wel vele hondenbezitters in de buurt, een goede vriend heeft zelf grote Mastiffs en honden in het algemeen zijn dol op mij en ik op hen. Wel de lusten niet de lasten, tot nu toe. Dus het idee is aanlokkelijk en loop er al vele jaren mee, maar ik hak nooit de knoop door. Eerlijk gezegd was ik jarenlang financieel niet stabiel genoeg om een hond te kunnen permitteren, nu al een hele tijd wel. Echter gaat mijn brein weer overanalyseren bv stel als ik mijn baan verlies én de hond ziek wordt? met een Mastiff kan dat erg duur worden.

Een goede vriend van mij heeft al vele jaren 2 enorme prachtige engelse Mastiffs en hij weet dat ik 'ooit' graag een hond wil en heeft mij aanbevolen bij een fokker als een goede baas voor eventuele herplaatsers. Ik heb al eerder nee gezegd, maar vroeg mij laatst weer dat er een herplaatser vrij kwam (3jr), ik wil dit keer wel een weloverwogen antwoord geven ipv steeds 'nee' roepen dat ik niet klaar voor ben, wanneer wél ? Mijn voornaamste redenen, ik heb nu geen partner (uitlaten wanneer ik weg ben), ik werk 2x p/week op kantoor, ik woon op 7 hoog met een lift die met enige regelmaat stuk is,ik heb geen auto (bv hond mee te nemen op vakantie), heb een rel. kleine woning voor een grote hond (met vlakbij wel een grote 'achtertuin'/bosrijk park). Het gaat mij om het welbevinden van de hond en wil daar niet in tekort schieten.

Tegelijk weet ik dat ik geen heldere objectieve kijk hier op heb door gebrek aan echte ervaring als hondenbezitter, daarom klop ik bij jullie aan om advies ;) Wat mis ik ? ben wel realistisch? Dank alvast
Be the pack leader
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Advies nodig Mastiff herplaatser als eerste hond

Ongelezen bericht door ranetje »

Kan je eventueel opvang regelen voor de dagen dat je op kantoor werkt.
Kan de hond eventueel alleen thuis zijn of is dat een probleem (moeite met alleen zijn en dus blaffen)
De grootte van de woonruimte is niet zo belangrijk als de hond regelmatig buiten kan zijn.
Als de hond ouder wordt en mogelijk fysiek wat problemen krijgt is het wel "een dingetje" 7 hoog en een kapotte lift :blauwoog:
Dragen gaat hem niet worden, zelfs niet als jij heel sterk bent :P
En houd er rekening mee dat je altijd enkele keren per dag met de hond uit moet.
Als de hond "in pension" gaat vanwege een vakantie, weet dan dat je heeeeeel ruim van tevoren een plek moet bespreken, anders zit elk pension vol.

Hoe is de algemene gezondheid van de Engelse Mastiff?
Als daar de nodige kwalen bekend zijn is het wel belangrijk daar over na te denken.
Bestaande kwalen en specifieke rasproblemen kan je doorgaans niet meer verzekeren.
Vraag eens aan je vriend wat de kosten zijn voor onderhoud (eten enz.) van een Mastiff
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Geen partner, geen auto en kleine woning zijn geen redenen om niet aan een hond te beginnen (onze geweldigste vakantie ooit was vanuit huis met rugzak en honden gaan lopen, en onderweg hotelletjes of trekhutten boeken).

Die 2 dagen op kantoor hoeven ook niet persé een obstakel te zijn. Misschien kun je tijdens je lunchpauze met de hond gaan lopen? Of ken je iemand die dat op die 2 dagen kan doen? 7 hoog en een kapotte lift is natuurlijk wel een dingetje. Is dat ook de enige flat, en als hij stuk is moet je dus traplopen? En ja, een Mastiff is natuurlijk wel een gewicht, dus mocht de hond iets gaan mankeren gaat dat in de papieren lopen (maar troost je, dat doet het ook als je een Golden hebt). Dan zou ik gaan kijken naar een verzekering, al ben ik daar zelf absoluut geen voorstander van.

Succes met voors en tegens afwegen. Een hond kost geld, energie en tijd. Maar je krijgt er zóveel warmte en liefde van terug!
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

In mijn beleving is dat echt geen optie. 7-hoog met een lift die regelmatig stuk is. De hond moet toch meerdere keren per dag naar buiten en dan al die trappen af en weer op voor zo’n zware hond lijkt me echt niet te doen. Zelfs als de hond nog gezond is. Laat staan als hij problemen krijgt met zijn poten of heupen.
Marion.
Zeer actief

Ik las in een bericht van een paar jaar geleden dat je een waker zocht, lijkt je dat handig in een flat?

Afbeelding
razzgul
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door razzgul »

Marion. schreef: 20 dec 2024 16:50 Geen partner, geen auto en kleine woning zijn geen redenen om niet aan een hond te beginnen (onze geweldigste vakantie ooit was vanuit huis met rugzak en honden gaan lopen, en onderweg hotelletjes of trekhutten boeken).

Die 2 dagen op kantoor hoeven ook niet persé een obstakel te zijn. Misschien kun je tijdens je lunchpauze met de hond gaan lopen? Of ken je iemand die dat op die 2 dagen kan doen? 7 hoog en een kapotte lift is natuurlijk wel een dingetje. Is dat ook de enige flat, en als hij stuk is moet je dus traplopen? En ja, een Mastiff is natuurlijk wel een gewicht, dus mocht de hond iets gaan mankeren gaat dat in de papieren lopen (maar troost je, dat doet het ook als je een Golden hebt). Dan zou ik gaan kijken naar een verzekering, al ben ik daar zelf absoluut geen voorstander van.

Succes met voors en tegens afwegen. Een hond kost geld, energie en tijd. Maar je krijgt er zóveel warmte en liefde van terug!
Ik mag er proef mee draaien dus ik mag aankijken hoe het gaat in de praktijk, dat scheelt. Die lift is wel een stuk minder vaak stuk de laatste tijd, maar als dat gebeurd is het meteen enkele dagen. Er is wel een mogelijkheid de lift van een ander blok te gebruiken, is omslachtig en kost alsnog wat traplopen maar dan voor even, hopelijk. Dank voor de positieve draai ;) aanvankelijk wilde ik geen hond voor de gezelschap, dat zou zielig zijn etc, maar dat is ook weer een negatief oordeel he.

Die oude post van bijna 20jr geleden kun je echt negeren, dat was een héél ander persoon dan nu :80: ik was wat bangerig toen blijkbaar
Be the pack leader
Marion.
Zeer actief

razzgul schreef: 22 dec 2024 18:06
Marion. schreef: 20 dec 2024 16:50 Geen partner, geen auto en kleine woning zijn geen redenen om niet aan een hond te beginnen (onze geweldigste vakantie ooit was vanuit huis met rugzak en honden gaan lopen, en onderweg hotelletjes of trekhutten boeken).

Ik mag er proef mee draaien dus ik mag aankijken hoe het gaat in de praktijk, dat scheelt. Die lift is wel een stuk minder vaak stuk de laatste tijd, maar als dat gebeurd is het meteen enkele dagen. Er is wel een mogelijkheid de lift van een ander blok te gebruiken, is omslachtig en kost alsnog wat traplopen maar dan voor even, hopelijk. Dank voor de positieve draai ;) aanvankelijk wilde ik geen hond voor de gezelschap, dat zou zielig zijn etc, maar dat is ook weer een negatief oordeel he.

Die oude post van bijna 20jr geleden kun je echt negeren, dat was een héél ander persoon dan nu :80: ik was wat bangerig toen blijkbaar
Oké, dan zou ik er voor gaan. De lift vind ik een ding , maar als je een blok verder de lift kunt nemen is dat geen probleem. Een hond als gezelschap hebben is niet zielig hoor, héél veel honden willen heel graag liefde en affectie. En rustig traplopen is ook geen probleem. Rustig is het devies. Dus dan kort aan de lijn, en hem/haar de trap op of af "praten".

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”