Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras past bij mij.
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 0
Welk ras past bij mij.
Hoi,
Ik ben mij aan het oriënteren om een leuke pup te gaan zoeken. Herplaatste hond of een uit het asiel sluit ik ook niet geheel uit. Maar heb daar nog niet echt iets voorbij zien komen wat aansluit bij wat ik zoek. En ik echt een hondje zou willen van max 2 jaar end. Voorkeur zal dus pup zijn maar sta wel open voor iets anders.
Maar ik ben opzoek naar meningen van andere. Wellicht komen er nog rassen of kruisingen voorbij waar ik nog niet aan gedacht heb.
Dus wat zoek ik.
Voorkeur voor een middel grote hond.
Zeer actieve hond, als hij/zij volwassen is veel en lange wandelingen, samen hardlopen. Wellicht iets van behendigheid. Ook zou ik mij meer willen verdiepen in canicrossen/canitrailen.
Ik heb zelf ook wel ervaring met honden. Helaas mijn beste maatje kort geleden in moeten laten slapen. Was een flinke hond 48kg kruising Rottweiler en Mechelse herder.
Ik heb een zwak voor herders maar ik denk dat ik toch liever voor een slag kleiner ga. Zelf zat ik in de hoek van border Collie, kooiker hondje, aussie of nova scotia te denken.
Op dit moment staat kooiker wel bovenaan. Heb ik in het verleden ook een gehad. Maar ze zitten niet heel dik. En eerlijk is eerlijk ik wil geen maanden wachten. Bij voorkeur wil ik ook niet naar de andere kant van Nederland. Ik zit in Brabant dus België is ook een optie maar Friesland, Groningen enz liever niet. Dus mocht je ook goede en betrouwbare fokker weten hoor ik het ook graag.
Maar ben benieuwd wat andere vinden. Mochten er nog vragen zijn hoor ik dat graag.
Ik ben mij aan het oriënteren om een leuke pup te gaan zoeken. Herplaatste hond of een uit het asiel sluit ik ook niet geheel uit. Maar heb daar nog niet echt iets voorbij zien komen wat aansluit bij wat ik zoek. En ik echt een hondje zou willen van max 2 jaar end. Voorkeur zal dus pup zijn maar sta wel open voor iets anders.
Maar ik ben opzoek naar meningen van andere. Wellicht komen er nog rassen of kruisingen voorbij waar ik nog niet aan gedacht heb.
Dus wat zoek ik.
Voorkeur voor een middel grote hond.
Zeer actieve hond, als hij/zij volwassen is veel en lange wandelingen, samen hardlopen. Wellicht iets van behendigheid. Ook zou ik mij meer willen verdiepen in canicrossen/canitrailen.
Ik heb zelf ook wel ervaring met honden. Helaas mijn beste maatje kort geleden in moeten laten slapen. Was een flinke hond 48kg kruising Rottweiler en Mechelse herder.
Ik heb een zwak voor herders maar ik denk dat ik toch liever voor een slag kleiner ga. Zelf zat ik in de hoek van border Collie, kooiker hondje, aussie of nova scotia te denken.
Op dit moment staat kooiker wel bovenaan. Heb ik in het verleden ook een gehad. Maar ze zitten niet heel dik. En eerlijk is eerlijk ik wil geen maanden wachten. Bij voorkeur wil ik ook niet naar de andere kant van Nederland. Ik zit in Brabant dus België is ook een optie maar Friesland, Groningen enz liever niet. Dus mocht je ook goede en betrouwbare fokker weten hoor ik het ook graag.
Maar ben benieuwd wat andere vinden. Mochten er nog vragen zijn hoor ik dat graag.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Welk ras past bij mij.
Als je nog niet helemaal uit het ras bent dan raad ik aan om eens op een hondenshow te gaan kijken en als er rassen zijn die je aanspreken, een gesprekje aanknopen met de eigenaren en fokkers die daar met hun honden zijn.
Kooikers ben ik niet erg in thuis, maar meen dat je echt kritisch moet zijn bij het uitkiezen van een fokker. Het is een wat eenkennig ras, dat moet je liggen.
Kooikers ben ik niet erg in thuis, maar meen dat je echt kritisch moet zijn bij het uitkiezen van een fokker. Het is een wat eenkennig ras, dat moet je liggen.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Oei dat is wel veel keus dan heb je ook nog werkelijnen en zo
Ik zie ook vaak zo grote poedel renn en met de baas maar ik heb zo idee dat die niet op jou lijstje staat
Succes met je zoek tocht in elk geval
Ik zie ook vaak zo grote poedel renn en met de baas maar ik heb zo idee dat die niet op jou lijstje staat
Succes met je zoek tocht in elk geval
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
border Collie, kooiker hondje, aussie of nova scotia
Dat zijn wel heel verschillende types
Wel eens aan de Pyrenese Herder gedacht als je toch wel naar herders trekt?
Vrij klein (maximaal 48 cm schofthoogte) maar wel heel actief.
Dat zijn wel heel verschillende types

Wel eens aan de Pyrenese Herder gedacht als je toch wel naar herders trekt?
Vrij klein (maximaal 48 cm schofthoogte) maar wel heel actief.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Zou ook eens kijken naar een Wetterhoun, in voor alles als het maar met de baas is.
Groetjes, Terry
-
- geregistreerd lid
Dank jullie wel voor de reacties. Ik zelf vind het geen probleem dat honden eenkennig zijn. De kooiker die ik gehad heb was ook eenkennig enige nadeel is dat hij niet zo sociaal naar andere honden was. Daar staan ze ook wel om bekend dacht ik. Maar dat hoop ik met cursussen en eventueel behendigheid in toom te kunnen houden en van jongs af aan regelmatig met andere honden om te gaan.
Nee een poedel trekt mij helemaal niet zo. Echt wat meer de atletische types.
Met de nova scotia heb ik zelf geen ervaring maar de kooiker en border Collie zijn toch niet zo verschillend? Of zie ik dat helemaal verkeerd.
Pyrenese Herder nog niet aan gedacht dus die gaat ook op het lijstje.
Wetterhoun ben ik ook niet mee bekend daar ga ik ook eens naar kijken
Nee een poedel trekt mij helemaal niet zo. Echt wat meer de atletische types.
Met de nova scotia heb ik zelf geen ervaring maar de kooiker en border Collie zijn toch niet zo verschillend? Of zie ik dat helemaal verkeerd.
Pyrenese Herder nog niet aan gedacht dus die gaat ook op het lijstje.
Wetterhoun ben ik ook niet mee bekend daar ga ik ook eens naar kijken
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Nou ja, maanden wachten zal denk ik toch moeten. En daarnaast noem je nogal verschillende rassen. Toller, Border of een Mechel?
Misschien is er bij die laatste de kortste wachtlijst? De border is alleen maar met jou bezig, dat moet je liggen. Ik heb heel graag dat honden ook zichzelf kunnen vermaken.
Waarom wil je geen maanden wachten? Dat is wel onderdeel van het "in verwachting zijn".
Misschien is er bij die laatste de kortste wachtlijst? De border is alleen maar met jou bezig, dat moet je liggen. Ik heb heel graag dat honden ook zichzelf kunnen vermaken.
Waarom wil je geen maanden wachten? Dat is wel onderdeel van het "in verwachting zijn".
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De Kooiker is van oorsprong een jachthond voor op de eenden net als de Nova ScotiaMet de nova scotia heb ik zelf geen ervaring maar de kooiker en border Collie zijn toch niet zo verschillend? Of zie ik dat helemaal verkeerd.
Een Border Collie is een schapenherder.
Als je dat weet, dan is het verschil heel erg groot voor wat betreft aanleg en karakter

-
- geregistreerd lid
Mechelaar kan gewoon niet op dit moment. De hond zal af en bij mijn vader blijven en die kan daar niet mee overweg. Daarom een kleinere formaat die makkelijk te trainen zijn en mensen niet intimideert op zicht.
Als je het zo bekijkt drijver vs jacht. Ja maar ik zie dat anders ik kijk meer naar de activiteit. Gezien ik niet jaag of intentie heb om te gaan schapen drijven is dat gedeelte voor mij niet zo relevant.
Beide rassen hebben veel energie en hebben veel beweging nodig, leren snel. Op de baas gericht. Wil graag bij de baas zijn en helpen/werken.
De voornaamste reden dat ik niet zo lang wil wachten is simpel. Ik word helemaal gek zonder hond. Vandaar ook dat ik voor veel open sta ik kijk op ikzoekeenbaas.nl , zit in een groep voor herplaatste kooikers, kijk rond in België bij de asiels. Maar ik wil ook een goede keuze maken en ook niet op stijl en sprong bij de buren een pup ophalen. Of een hond met serieuze gedragsproblemen.
Als je het zo bekijkt drijver vs jacht. Ja maar ik zie dat anders ik kijk meer naar de activiteit. Gezien ik niet jaag of intentie heb om te gaan schapen drijven is dat gedeelte voor mij niet zo relevant.
Beide rassen hebben veel energie en hebben veel beweging nodig, leren snel. Op de baas gericht. Wil graag bij de baas zijn en helpen/werken.
De voornaamste reden dat ik niet zo lang wil wachten is simpel. Ik word helemaal gek zonder hond. Vandaar ook dat ik voor veel open sta ik kijk op ikzoekeenbaas.nl , zit in een groep voor herplaatste kooikers, kijk rond in België bij de asiels. Maar ik wil ook een goede keuze maken en ook niet op stijl en sprong bij de buren een pup ophalen. Of een hond met serieuze gedragsproblemen.