Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke eigenschappen vind jij nu echt belangrijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

beepboop
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Re: Welke eigenschappen vind jij nu echt belangrijk

Ongelezen bericht door beepboop »

ranetje schreef: 26 jul 2023 18:20
beepboop schreef: 26 jul 2023 12:16 Ik ga dit even lekker neurotisch op volgorde van meest naar minst belangrijk zetten:

Karakter:
Vriendelijk met zowel mensen als andere honden
Niet te hoog in energie / behoeften (husky, border collie, etc)
Moet genoeg kunnen luisteren voor de basisopvoeding
Aanhankelijk
Blaft niet veel / enkel wanneer nodig
Niet zó sociaal dat de hond gedag tegen alles en iedereen wilt zeggen
Het liefst geen hoge prey drive i.v.m. de kat en de hond graag los willen laten lopen

Uiterlijk:
Geen platte kop
Minstens middelgroot
:D
Je bent je er wel van bewust dat dit voor een heel groot deel ook zit in opvoeding, onderhouden van die opvoeding en dus ook begrenzen?
:wink:
Een hond wordt doorgaans niet zo geboren :tongue:
Jazeker, daar heb je helemaal gelijk in! Het zou wat zijn, als ze zo geboren werden. Maar als ik dat een beetje kan sturen door een, ik zeg maar iets, golden retriever te nemen ipv een akita zal dat wel een verschil zijn. Al zijn het beide prachtdieren.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Volgens mij zijn er ook golden retrievers uit werklijn die hebben denk ik wel meer energie
Afbeelding
beepboop
Vaste gebruiker

twinkeltje schreef: 27 jul 2023 08:40 Volgens mij zijn er ook golden retrievers uit werklijn die hebben denk ik wel meer energie
Klopt helemaal, die zijn inderdaad gefokt om te werken. Was even een slecht voorbeeld, wist zo 1 2 3 even geen andere random hondenrassen te bedenken :lol1:
twinkeltje
moderator

Nee is best moeilijk ook ik dacht ook altijd dat goldens trouwe luie gescheldschaps honden waren
Afbeelding
beepboop
Vaste gebruiker

twinkeltje schreef: 27 jul 2023 11:23 Nee is best moeilijk ook ik dacht ook altijd dat goldens trouwe luie gescheldschaps honden waren
Dat idee heb ik ook best lang gehad, het lijkt met goldens wel zo alsof er soms echte luiwammesen tussen zitten, misschien daarom haha :lol1:
twinkeltje
moderator

Maar dat denken ze ook altijd van kleine harige honden, ik heb er nu verschillende gehad en geen van alle waren duffe huismussen ze konen best uren lopen
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Schotse collie zou ook nog wel in je plaatje kunnen passen denk ik, of de kortharige collie.
twinkeltje
moderator

Die zie je hier bijna nergens meer de Schotse collie, zijn ook fijne honden
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

beepboop schreef: 27 jul 2023 11:39
twinkeltje schreef: 27 jul 2023 11:23 Nee is best moeilijk ook ik dacht ook altijd dat goldens trouwe luie gescheldschaps honden waren
Dat idee heb ik ook best lang gehad, het lijkt met goldens wel zo alsof er soms echte luiwammesen tussen zitten, misschien daarom haha :lol1:
Wij zijn aan onze 6e Golden bezig, en ik heb nog geen luiwammes gehad hoor. Dat ligt er natuurlijk heel erg aan wat je er mee doet. Van de andere kant schikt een Golden zich naar een situatie. Als hij nooit uitgelaten wordt (zoals de hond van je vriend :schrik: ) dan zal hij zich er snel bij neerleggen. Ik vind honden luiwammessen maken dierenmishandeling.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Lieffie2024
Actief

Ongelezen bericht door Lieffie2024 »

Kortharig zijn, verder niet echt voorkeur voor een ras. Ja, hou van terriers maar ook van doggen. Helaaskan ik doir mijn gezondheid de wat stevigere rassen niet meer handelen dus ben aangwezen nu op tot ongeveer 20 kilo.
HondenSteps
Actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door HondenSteps »

Welke eigenschappen MOET een hond voor jou hebben, om hem in huis te willen hebben? (karakter en fysiek)

Moet zachtaardig zijn en fysiek in goede gezondheid zijn oftewel toch minimaal 12 jaar kunnen worden. Ook moet de hond houden van wandelen en lekker kunnen ravotten. Hebben altijd Husky honden gehad, maar sinds de komst van onze dochter gaan we nu meer richting een echte familiehond ( Golden Retriever bijvoorbeeld ).

En welke eigenschappen vind je prettig, maar zijn geen echt harde eis? (ook karakter en fysiek)

Dat hij of zij gek is op knuffelen!
Marion.
Zeer actief

HondenSteps schreef: 26 mar 2025 12:20 Welke eigenschappen MOET een hond voor jou hebben, om hem in huis te willen hebben? (karakter en fysiek)

Moet zachtaardig zijn en fysiek in goede gezondheid zijn oftewel toch minimaal 12 jaar kunnen worden. Ook moet de hond houden van wandelen en lekker kunnen ravotten. Hebben altijd Husky honden gehad, maar sinds de komst van onze dochter gaan we nu meer richting een echte familiehond ( Golden Retriever bijvoorbeeld ).

En welke eigenschappen vind je prettig, maar zijn geen echt harde eis? (ook karakter en fysiek)

Ehhhhh, moet minimaal 12 jaar kunnen worden???? Dat garantiebewijs zit bij geen enkel levend wezen, ook niet bij je dochter.

Afbeelding
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Marion. schreef: 26 mar 2025 21:51
HondenSteps schreef: 26 mar 2025 12:20 Welke eigenschappen MOET een hond voor jou hebben, om hem in huis te willen hebben? (karakter en fysiek)

Ehhhhh, moet minimaal 12 jaar kunnen worden???? Dat garantiebewijs zit bij geen enkel levend wezen, ook niet bij je dochter.
Misschien een beetje verkeerd opgeschreven my bad :P Bedoelde dat er helaas een aantal rassen zijn die erom bekend zijn over het algemeen niet oud te worden. Pech kun je altijd hebben natuurlijk. Die desbetreffende rassen zou ik zelf nooit aanschaffen.
Marion.
Zeer actief

HondenSteps schreef: 28 mar 2025 11:14 Misschien een beetje verkeerd opgeschreven my bad :P Bedoelde dat er helaas een aantal rassen zijn die erom bekend zijn over het algemeen niet oud te worden. Pech kun je altijd hebben natuurlijk. Die desbetreffende rassen zou ik zelf nooit aanschaffen.
Dan snap ik je beter :wink:
En nee, precies daarom hoef ik ook geen Berner of Flatcoat ofzo. Maar goed, onze vorige Golden helaas ook moeten laten inslapen toen ze nog geen 4 jaar oud was.

Afbeelding
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Marion. schreef: 28 mar 2025 17:03
HondenSteps schreef: 28 mar 2025 11:14 Misschien een beetje verkeerd opgeschreven my bad :P Bedoelde dat er helaas een aantal rassen zijn die erom bekend zijn over het algemeen niet oud te worden. Pech kun je altijd hebben natuurlijk. Die desbetreffende rassen zou ik zelf nooit aanschaffen.
Dan snap ik je beter :wink:
En nee, precies daarom hoef ik ook geen Berner of Flatcoat ofzo. Maar goed, onze vorige Golden helaas ook moeten laten inslapen toen ze nog geen 4 jaar oud was.
:( Wij zijn aan het kijken voor een Golden :) Lijkt ons een geweldige familiehond.
Marion.
Zeer actief

HondenSteps schreef: 29 mar 2025 16:18 :( Wij zijn aan het kijken voor een Golden :) Lijkt ons een geweldige familiehond.
Zijn het ook hoor. Maar lees ook even dit topic door alsjeblieft viewtopic.php?t=57964
Van het stel wat ik toen had (foto's doen het niet meer) is de ene dik 13 geworden, de ander bijna 15. Sis kwam van diezelfde fokker, maar had helaas epilepsie.

Afbeelding
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Marion. schreef: 29 mar 2025 17:37
HondenSteps schreef: 29 mar 2025 16:18 :( Wij zijn aan het kijken voor een Golden :) Lijkt ons een geweldige familiehond.
Zijn het ook hoor. Maar lees ook even dit topic door alsjeblieft viewtopic.php?t=57964
Van het stel wat ik toen had (foto's doen het niet meer) is de ene dik 13 geworden, de ander bijna 15. Sis kwam van diezelfde fokker, maar had helaas epilepsie.
Top thanks
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”