Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoi

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Saartje!
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Akita x malamute
Aantal honden: 1

Hoi

Ongelezen bericht door Saartje! »

Hoihoi,

Ik was hier een jaar of 20 geleden actief, maar ik kon mijn oude account niet meer in 😅
Dus ik heb maar een nieuw account gemaakt. Ik kon bijna niet geloven dat sommige mensen hier nog rondhangen, te grappig.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Hoi

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hallo welkom Saartje
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom Saartje :-)
Wat was je forumnaam toen?
(helemaal niet nieuwsgierig :P )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Saartje!
geregistreerd lid

Haha ook Saartje, alleen zonder uitroepteken. Volgens mij herken ik jou ook, had jij toen ook al een duitse staander (draadhaar)?
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

Heee, volgens mij de Saartje die mijn naam overgenomen heeft :scratch:
Hoihoi, alles goed?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Saartje!
geregistreerd lid

Marion. schreef: 17 apr 2025 16:17 Heee, volgens mij de Saartje die mijn naam overgenomen heeft :scratch:
Hoihoi, alles goed?
Jaa, dat ben ik! Ik had geprobeerd jou een privébericht te sturen, maar dat lukte niet :19:
Saartje!
geregistreerd lid

Nu heb ik 'm weer gejat HAHA
Marion.
Zeer actief

Saartje! schreef: 17 apr 2025 16:29
Marion. schreef: 17 apr 2025 16:17 Heee, volgens mij de Saartje die mijn naam overgenomen heeft :scratch:
Hoihoi, alles goed?
Jaa, dat ben ik! Ik had geprobeerd jou een privébericht te sturen, maar dat lukte niet :19:
Leuk! Misschien moet je eerst door de ballotage commissie hahaha. We hebben wel 10 modjes voor 6 leden ofzo. De rest is onder aanvoering van Martijn naar een ander forum gegaan :mrgreen:

Vertel eens wat meer? Akita x malamute??? Inmiddels dan in de dertig ofzo? Weet niet tot wanneer je er was, maar Saar is dik 13 geworden en Miep bijna 15. In 2017 begonnen we dus 'overnieuw' (want bij oude Miep kon ik echt geen pup zetten). Sis kwam in 2017, alleen al na een jaar bleek die epilepsie te hebben. Dus in eerste instantie helemaal niet bezig met een tweede, eerst die epilepsie maar onder controle. Maar die kwam niet echt onder controle. Toch - na flink overleg met de fokster - kwam in december 2020 Teun erbij, dit keer een pupje van Esther (Nono destijds hier op het forum). Die heeft ons ook enorm gesteund met de epilepsie van Sis, waar de fokster van Sis het eigenlijk liet liggen. Die stak het het liefst onder het matje. Maar half jaar later was het niet leefbaar meer, niet voor Sis maar ook niet voor ons. Na een weekend clusteren, en de maandag de één na de andere aanval hebben we haar met spoed laten inslapen. Ze mocht nog geen 4 jaar worden.
Maar inmiddels heeft Teun wel weer een maatje, en die is vorige week 1 jaar geworden en samen een heerlijk stel. Zijn ook weer halfzussen, net als Saar en Miep waren. Maar deze twee dames heten Teun en Ted. Dat bekt ook lekker in het bos :mrgreen:

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Saartje! schreef: 17 apr 2025 16:30 Nu heb ik 'm weer gejat HAHA
Leuk, ik wist ook gelijk wie je was haha.

Afbeelding
Saartje!
geregistreerd lid

Marion. schreef: 17 apr 2025 16:46
Saartje! schreef: 17 apr 2025 16:29
Hoihoi, alles goed?
Leuk! Misschien moet je eerst door de ballotage commissie hahaha. We hebben wel 10 modjes voor 6 leden ofzo. De rest is onder aanvoering van Martijn naar een ander forum gegaan :mrgreen:

Vertel eens wat meer? Akita x malamute??? Inmiddels dan in de dertig ofzo? Weet niet tot wanneer je er was, maar Saar is dik 13 geworden en Miep bijna 15. In 2017 begonnen we dus 'overnieuw' (want bij oude Miep kon ik echt geen pup zetten). Sis kwam in 2017, alleen al na een jaar bleek die epilepsie te hebben. Dus in eerste instantie helemaal niet bezig met een tweede, eerst die epilepsie maar onder controle. Maar die kwam niet echt onder controle. Toch - na flink overleg met de fokster - kwam in december 2020 Teun erbij, dit keer een pupje van Esther (Nono destijds hier op het forum). Die heeft ons ook enorm gesteund met de epilepsie van Sis, waar de fokster van Sis het eigenlijk liet liggen. Die stak het het liefst onder het matje. Maar half jaar later was het niet leefbaar meer, niet voor Sis maar ook niet voor ons. Na een weekend clusteren, en de maandag de één na de andere aanval hebben we haar met spoed laten inslapen. Ze mocht nog geen 4 jaar worden.
Maar inmiddels heeft Teun wel weer een maatje, en die is vorige week 1 jaar geworden en samen een heerlijk stel. Zijn ook weer halfzussen, net als Saar en Miep waren. Maar deze twee dames heten Teun en Ted. Dat bekt ook lekker in het bos :mrgreen:
Haha zoiets inderdaad, volgens mij moest er nog geïnspecteerd worden of ik geen bot was. Ik moet zeggen dat toen ik hier weer kwam kijken, ik in eerste instantie dus dacht dat het forum overgenomen was door bots, omdat ik zo veel van die namen nog herkende. Vond het zo bizar. Maar heel leuk. Maar nu zie ik dus dat er nog maar een paar mensen overgebleven zijn. Marc en Martijn herinner ik me ook nog!
Aww Saar en Miep. Dat was zo'n heerlijk stel.
Wat een ellende met Sis, zo sneu met zo'n jonge hond. Klinkt ook heel rot hoe dat gelopen is :| Ben blij voor je dat je nu toch weer een mooi duo hebt na al dat verdriet.
Leo (dat boerenfoxmixje) moest op een gegeven moment door ouderdom en bijna niet meer kunnen lopen (ernstige patella luxatie en heupproblemen) ingeslapen maar die was toen een jaar of 13. Toen heb ik later Brody overgenomen van iemand die er niet meer voor kon zorgen, een rottweiler/Siberische laika mix. Geweldige hond die ik ook nog tot haar oude dagen heb gehad totdat ze echt op was. En nu dus Eggs, ook een mix. Ligt nu op de bank te stinken en ik zit op de grond :LOL: Even kijken of ik een foto kan plaatsen.

Oké dat lukt me dus ook niet. :boos:
Eggs heb ik trouwens sinds ze pup is, maar die is ook alweer bijna 7, eind mei is ze jarig. Bizar hoe snel dat gaat. Zelf ben ik 36, pff.
Marion.
Zeer actief

Saartje! schreef: 17 apr 2025 17:24 Haha zoiets inderdaad, volgens mij moest er nog geïnspecteerd worden of ik geen bot was. Ik moet zeggen dat toen ik hier weer kwam kijken, ik in eerste instantie dus dacht dat het forum overgenomen was door bots, omdat ik zo veel van die namen nog herkende. Vond het zo bizar. Maar heel leuk. Maar nu zie ik dus dat er nog maar een paar mensen overgebleven zijn. Marc en Martijn herinner ik me ook nog!
Aww Saar en Miep. Dat was zo'n heerlijk stel.
Wat een ellende met Sis, zo sneu met zo'n jonge hond. Klinkt ook heel rot hoe dat gelopen is :| Ben blij voor je dat je nu toch weer een mooi duo hebt na al dat verdriet.
Leo (dat boerenfoxmixje) moest op een gegeven moment door ouderdom en bijna niet meer kunnen lopen (ernstige patella luxatie en heupproblemen) ingeslapen maar die was toen een jaar of 13. Toen heb ik later Brody overgenomen van iemand die er niet meer voor kon zorgen, een rottweiler/Siberische laika mix. Geweldige hond die ik ook nog tot haar oude dagen heb gehad totdat ze echt op was. En nu dus Eggs, ook een mix. Ligt nu op de bank te stinken en ik zit op de grond :LOL: Even kijken of ik een foto kan plaatsen.

Oké dat lukt me dus ook niet. :boos:
Eggs heb ik trouwens sinds ze pup is, maar die is ook alweer bijna 7, eind mei is ze jarig. Bizar hoe snel dat gaat. Zelf ben ik 36, pff.
Maar zoveel namen zijn er niet meer haha. Nou ja, hier dan. Tijd gaat echt bizar snel, zelfs Teuntje is al 4,5. Enne... wij zitten meestal ook zo hoor (dit is tijdens een weekje vakantie in Schoorl)

Twink gaat wel zorgen dat je overal kan posten, èn foto's kunt toevoegen want die wil ik zeker zien. Leuke naam ook! Heftige mix wel?
Afbeelding

Afbeelding
Saartje!
geregistreerd lid

Hahaha die foto 🥰 Dat dus. Ik heb dan nog 1/3 van de bank maar vaak krijg ik een achterpoot in m'n ribben als ze zich gaat uitrekken en dan houd ik het voor gezien. Nu is ze inmiddels van de bank af en zit ik nog steeds op de grond trouwens. Goed getraind.
Ja, het is niet de makkelijkste. Kan met reuen wel goed maar met teven moet ik altijd goed naar haar lichaamstaal kijken. Ik ken haar door en door dus ik zie het altijd meteen en ik neem ook geen risico's, is het niet waard. Het nadeel is dat waar ik nu woon bijna alleen maar mensen wonen die wel honden hebben maar er geen drol mee doen/van snappen, dus als ik haar dan netjes laat zitten naast me lopen ze langs met zo'n schoothondje die 5 meter flexilijn heeft. Is al tig keer gebeurd dat zij in haar strot gegrepen is door één of ander ongeleid projectiel en dat daar door zo'n muppet niet eens door opgekeken wordt. Gelukkig is het wat dat betreft een hond die niet terug reageert en blijft zitten maar ik ben blij dat ik hier niet ben komen wonen toen ze nog pup was. Ik hou echt van haar karakter, maar zou er niet nog een keer voor gaan.
Marion.
Zeer actief

Saartje! schreef: 17 apr 2025 18:01 Hahaha die foto 🥰 Dat dus. Ik heb dan nog 1/3 van de bank maar vaak krijg ik een achterpoot in m'n ribben als ze zich gaat uitrekken en dan houd ik het voor gezien. Nu is ze inmiddels van de bank af en zit ik nog steeds op de grond trouwens. Goed getraind.
Ja, het is niet de makkelijkste. Kan met reuen wel goed maar met teven moet ik altijd goed naar haar lichaamstaal kijken. Ik ken haar door en door dus ik zie het altijd meteen en ik neem ook geen risico's, is het niet waard. Het nadeel is dat waar ik nu woon bijna alleen maar mensen wonen die wel honden hebben maar er geen drol mee doen/van snappen, dus als ik haar dan netjes laat zitten naast me lopen ze langs met zo'n schoothondje die 5 meter flexilijn heeft. Is al tig keer gebeurd dat zij in haar strot gegrepen is door één of ander ongeleid projectiel en dat daar door zo'n muppet niet eens door opgekeken wordt. Gelukkig is het wat dat betreft een hond die niet terug reageert en blijft zitten maar ik ben blij dat ik hier niet ben komen wonen toen ze nog pup was. Ik hou echt van haar karakter, maar zou er niet nog een keer voor gaan.
Ja, dat lijkt me echt lastig. Er lopen zoveel van die mormeltjes aan een flex van 8 meter. En gelukkig is ze nu op leeftijd, èn opgevoed. Maar 1 poot verkeerd op een teckelrug, en het is dan haar schuld. Niet eerlijk, maar zo is wel de wereld ☹️

Afbeelding
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

welkom
Afbeelding
GAIA
ranetje
Zeer actief

Saartje! schreef: 17 apr 2025 15:34 Haha ook Saartje, alleen zonder uitroepteken. Volgens mij herken ik jou ook, had jij toen ook al een duitse staander (draadhaar)?
:lol1:
Een Griffon Korthals ;-)
Had ik toen ook al inderdaad, dat was Rana
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Saartje!
geregistreerd lid

ranetje schreef: 18 apr 2025 12:51
Saartje! schreef: 17 apr 2025 15:34 Haha ook Saartje, alleen zonder uitroepteken. Volgens mij herken ik jou ook, had jij toen ook al een duitse staander (draadhaar)?
Een Griffon Korthals ;-)
Woeeps, foutje :P Dat hoor je vast wel vaker verkeerd.
Is dat haar in je onderschrift? Of lijkt die foto op wat je toen als onderschrift had?
Saartje!
geregistreerd lid

Marion. schreef: 17 apr 2025 18:32
Saartje! schreef: 17 apr 2025 18:01 Hahaha die foto 🥰 Dat dus. Ik heb dan nog 1/3 van de bank maar vaak krijg ik een achterpoot in m'n ribben als ze zich gaat uitrekken en dan houd ik het voor gezien. Nu is ze inmiddels van de bank af en zit ik nog steeds op de grond trouwens. Goed getraind.
Ja, dat lijkt me echt lastig. Er lopen zoveel van die mormeltjes aan een flex van 8 meter. En gelukkig is ze nu op leeftijd, èn opgevoed. Maar 1 poot verkeerd op een teckelrug, en het is dan haar schuld. Niet eerlijk, maar zo is wel de wereld ☹️
Ohja, dat is ook altijd leuk. En dan is het "oh maar hij is gewend met grote honden, hoor!". Oké, dus. Net wat je zegt, een keer een poot erop met haar lompe enthousiasme en die ander zit ermee. En ik dus ook. Ik neem zulke risico's gewoon niet. Blijf het raar vinden dat mensen dat niet uit zichzelf snappen, maar zal aan mij liggen. :scratch:
Saartje!
geregistreerd lid

Zit Eline hier niet meer trouwens? Die toen Kiki had? En Jip met de nakers?
Marion.
Zeer actief

Saartje! schreef: 18 apr 2025 20:02 Zit Eline hier niet meer trouwens? Die toen Kiki had? En Jip met de nakers?
Eline is niet heel actief op fora meer, maar wel op FB https://www.facebook.com/eline.adriaans
(qua gezondheid gaat facebooken makkelijker geloof ik).

Jip is helaas overleden. Al een paar jaar geleden :ugh:
Hier is haar in memoriam. In dat onderdeel van het forum vind je ook de andere overledenen. Alleen Els staat er niet bij. Die had toen Bako, kaukaas geloof ik.

Afbeelding
Saartje!
geregistreerd lid

Marion. schreef: 18 apr 2025 23:34
Saartje! schreef: 18 apr 2025 20:02 Zit Eline hier niet meer trouwens? Die toen Kiki had? En Jip met de nakers?
Eline is niet heel actief op fora meer, maar wel op FB https://www.facebook.com/eline.adriaans

Hier is haar in memoriam. In dat onderdeel van het forum vind je ook de andere overledenen. Alleen Els staat er niet bij. Die had toen Bako, kaukaas geloof ik.
Jezus joh.. ben er stil van. Die hele lijst.
ranetje
Zeer actief

Saartje! schreef: 18 apr 2025 19:51
ranetje schreef: 18 apr 2025 12:51
Een Griffon Korthals ;-)
Woeeps, foutje :P Dat hoor je vast wel vaker verkeerd.
Is dat haar in je onderschrift? Of lijkt die foto op wat je toen als onderschrift had?
LOL ja dat hoor ik vaker verkeerd.
Geen ramp hoor. :wink:
De foto in mijn onderschrift is mijn tweede Griffon Ita
De foto waar mijn forumnaam onder staat is Rana.
Beiden zijn er niet meer (allebei bijna 14 jaar oud geworden).
Op dit moment heb ik Griffon Claire, ook alweer bijna 8 jaar oud.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Saartje! schreef: 19 apr 2025 00:29

Ja, naar he? En eigenlijk zomaar allemaal heel jong.

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Welkom Saartje!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Saartje!
geregistreerd lid

Marion. schreef: 20 apr 2025 20:03
Saartje! schreef: 19 apr 2025 00:29

Ja, naar he? En eigenlijk zomaar allemaal heel jong.
Zag het bericht over Angeniet ook, heel erg. En Chinook.
Saartje!
geregistreerd lid

Net trouwens 20 minuten lopen zoeken hoe ik in de fotohoek een post met foto'skon maken, kon het niet vinden dus ik dacht dat ik er weer gruwelijk overheen keek. Tapatalk app gedownload, misschien is dat duidelijker. Gadverdamme, die layout. Weer terug naar m'n gewoone browser. Zie ik dat onderaan gewoon staat per categorie waar ik wel en niet topics mag aanmaken. Keek er dus inderdaad overheen 😂
Marion.
Zeer actief

Saartje! schreef: 26 apr 2025 19:42 Net trouwens 20 minuten lopen zoeken hoe ik in de fotohoek een post met foto'skon maken, kon het niet vinden dus ik dacht dat ik er weer gruwelijk overheen keek. Tapatalk app gedownload, misschien is dat duidelijker. Gadverdamme, die layout. Weer terug naar m'n gewoone browser. Zie ik dat onderaan gewoon staat per categorie waar ik wel en niet topics mag aanmaken. Keek er dus inderdaad overheen 😂
Fotohoek niet dan? Je bent geregistreerd lid nu, dus volgens mij moet dat wel kunnen. Alleen vethoekje niet, maar ik weet niet of die nog bestaat.

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Welkom nog. Als het goed is moet je nu overal kunnen posten.
Afbeelding
Saartje!
geregistreerd lid

Marion. schreef: 27 apr 2025 11:07
Saartje! schreef: 26 apr 2025 19:42 Net trouwens 20 minuten lopen zoeken hoe ik in de fotohoek een post met foto'skon maken, kon het niet vinden dus ik dacht dat ik er weer gruwelijk overheen keek. Tapatalk app gedownload, misschien is dat duidelijker. Gadverdamme, die layout. Weer terug naar m'n gewoone browser. Zie ik dat onderaan gewoon staat per categorie waar ik wel en niet topics mag aanmaken. Keek er dus inderdaad overheen 😂
Fotohoek niet dan? Je bent geregistreerd lid nu, dus volgens mij moet dat wel kunnen. Alleen vethoekje niet, maar ik weet niet of die nog bestaat.
Nee, stond zo'n riedeltje onderaan dat ik niet mocht posten daar. Kwam ik ook pas achter nadat ik dus die app had gedownload en alles :oohja: handig. Ik ben dit forum echt niet meer gewend, laat ik het daar op houden haha
Saartje!
geregistreerd lid

alm@ schreef: 27 apr 2025 12:08 Welkom nog. Als het goed is moet je nu overal kunnen posten.
Dankjewel!! Ohh ik ga even kijken of ik wat foto's kan plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”