Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flamingo Anti Vlooien/Teken band

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Javiss
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Straatmeid uit Macedonië
Aantal honden: 1

Flamingo Anti Vlooien/Teken band

Ongelezen bericht door Javiss »

Ik gaf mijn vorige hond altijd 'n Seresto band (werkte niet al te best tegen vlooien, wèl heel goed tegen teken !). Nu al 4 teken uit mijn nieuwe vriendinnetje moeten verwijderen, soms gemakkelijk soms moeilijk. Blijkt dat ze bij de plaatselijke dierenwinkel de Seresto anti-vlooien/teken halsband niet meer verkopen (waarschijnlijk te duur.... niet zo heel gek in deze bar dure tijden...). Er werd mij aangeraden de Flamingo Anti-Vlooien/Teken band te kopen. Heel voordelig en gebruikt géén insecticide als bestrijdingsmiddel (ik dacht Seresto wèl..). Deze Flamingo halsband gebruikt 'Dimethicone' als afweermiddel. Wordt ook voor mensen gebruikt in shampoos en huidverzorging e.d.

Er wordt hier in dit Forum wel gesproken over Flamingo (nooit van gehoord moet ik zeggen...Ja, die prachtig gesoigneerde roze vogel op één been! Dat wel..) maar niet over hun anti-vlooien/teken band.

Is dat Flamingo merk wellicht iets nieuws ? Heeft iemand hier misschien ervaring met zo'n Flamingo anti-vlooien/teken band ? Werkt ie überhaupt ??....

Bij voorbaat hartelijk dank voor eventuele reacties ! :8):
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Flamingo Anti Vlooien/Teken band

Ongelezen bericht door ranetje »

Dimethicone, een stof die soms in vlooien- en tekenbestrijdingsproducten voor honden wordt gebruikt, is over het algemeen niet schadelijk voor honden wanneer het op de juiste manier wordt gebruikt. Het werkt mechanisch, door een laagje te vormen dat parasieten immobiliseert en uitdroogt, zonder het gebruik van gifstoffen.
Het is niet giftig en het is geen insecticide.
Er zijn wel honden die er niet tegen kunnen.

Verdere uitleg: hier
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb er alvast nooit van gehoord, maar ik ben ook niet into de vlooien- of tekenmiddelen. Ik doe het hier met karnemelk en knoflook, en verder vooral gewoon met mijn ogen, als de honden naast me liggen na de wandeling en de teken een fijn plekje gaan zoeken (bij mij wel makkelijk te zien met de goldens natuurlijk). Af en toe met mijn nagels of tekentang, en héél af en toe raap ik een volgezogen teek van de vloer.

Vlooien heb ik hier nog nooit gehad, teken wel. Dagelijks ook. Dat vind ik bloedzuigers die geen verder nut hebben en die wil ik allemaal dood. Die worden stuk voor stuk geplet tussen mijn nagels. Wat gebeurt er met zo'n band? Springen ze dan niet op je hond als je door het veld loopt, of gaan ze van het lijf af als ze mee naar huis zijn gelopen? (met andere woorden, dan lopen er levende teken in je huis???)
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

ranetje schreef: 23 mei 2025 16:41
Dimethicone, een stof die soms in vlooien- en tekenbestrijdingsproducten voor honden wordt gebruikt, is over het algemeen niet schadelijk voor honden wanneer het op de juiste manier wordt gebruikt. Het werkt mechanisch, door een laagje te vormen dat parasieten immobiliseert en uitdroogt, zonder het gebruik van gifstoffen.
Het is niet giftig en het is geen insecticide.
Er zijn wel honden die er niet tegen kunnen.

Verdere uitleg: hier
Lekker Nettie, van dezelfde AI:

"Mechanische werking: Het werkt door een plakkend laagje om de parasieten te vormen, waardoor ze vast komen te zitten en uit de vacht vallen. "

Dan heb ik mijn vloer dus vol liggen met kleine zwarte spikkels met een plakkend laagje. En als dat plakkende laagje is vergaan dan heb ik levende teekjes in huis of in het gras.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:mrgreen:
De keuze is aan de gebruiker Marion :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”