Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoi! Nieuw hier + even voorstellen :)

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie
jorian
nieuw lid

Hoi! Nieuw hier + even voorstellen :)

Bericht door jorian »

Hoi allemaal!

Ik ben jorian en ik lees al een tijdje stiekem mee op dit forum, dus het werd wel eens tijd om me aan te melden en voor te stellen. 😉

Ik vind het sowieso heel erg leuk om me te verdiepen in alles wat met honden(gedrag) te maken heeft. Omdat vrienden me vaak vroegen welk hondenras nou écht bij hun leefstijl past, ben ik de afgelopen tijd bezig geweest om een honden-quiz in elkaar te knutselen.

Mocht je het leuk vinden om hem eens te testen:
Welke hond past bij mij? Quiz

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of de uitslag een beetje klopt met de hond(en) die jullie nu hebben? Laat het me weten, want dan kan ik de vragen misschien nog wat beter afstellen!

Groetjes,

jorian
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Hoi! Nieuw hier + even voorstellen :)

Bericht door ranetje »

Welkom hier.
Ik heb even gekeken bij je enquête
Er zijn nog andere haartypes dan korthaar en langhaar, dus ik kwam niet erg ver :tongue:
Het lijkt me iets te kort door de bocht, maar misschien is dat omdat ik niet bepaald blanco ben :lol1:

Het aantal honden dat op basis van de antwoorden geschikt is, is wel heel erg groot, dus of je nou op basis hiervan kan kiezen?
Je korte beschrijving bij "populaire rassen" vind ik ook wel wat te kort.
De moeilijke/lastige/kostbare puntjes mogen ook best genoemd worden vind je niet?
De oorsprong van een ras is ook belangrijk.
Waar zijn ze voor bedoeld, dus wat zit er in hun genen opgeslagen (en kan je e niet zomaar even uithalen als het je niet bevalt) lijkt me ook van belang.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”