Nanni is juist ontzettend opgebeurd! Lekker alle aandacht, heeeeeeerlijk vind ze dat!jip007 schreef:dat denk ik niet , een hond die bij andere honden in een roedel heeft gezeten , mag je nooit bij iemand plaatsen die geen andere honden heeft. Die gaan dood van eenzaamheid
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teven kopen voor de fok
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
maar nanni heeft misschien in een kennel gezetenjidde schreef:Nanni is juist ontzettend opgebeurd! Lekker alle aandacht, heeeeeeerlijk vind ze dat!jip007 schreef:dat denk ik niet , een hond die bij andere honden in een roedel heeft gezeten , mag je nooit bij iemand plaatsen die geen andere honden heeft. Die gaan dood van eenzaamheid

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Ik snap helemaal wat je bedoelt Mol, zo is het ook bij Nanni. Nanni zou niet meer mee gaan naar shows, niet meer voor africhting. Ze hadden andere honden die het konden gebruiken zeg maar. Tja, klinkt hard, maar zo is het nou eenmaal. Nanni heeft ze nooit zelf gefokt en ook "maar" 2 jaar gehad. Daar heb je toch een andere band mee dan een hond die al 7 jaar bij je woont. ook was nanni nog jong genoeg om bij een huis te kunnen wonen.v.d Lupinehof schreef:
ja wel maar kan je dat vergelijken met een hond die veel op show komt? en heel veel de aandacht van de baas heeft dan omdqt ze zoveel naar show moet?
mol
En zeg nou zelf, waar was Nanni beter af? Daar had ze het ook primaaaa! Bedoel, wat je niet heb, mis je niet. Ik zou haar nu ook niet terug in een roedel kunnen stoppen hoor, ze heeft nu eenmaal geproefd van het luxe leventje

ook, maar ook in huisjip007 schreef:maar nanni heeft misschien in een kennel gezetenjidde schreef:Nanni is juist ontzettend opgebeurd! Lekker alle aandacht, heeeeeeerlijk vind ze dat!jip007 schreef:dat denk ik niet , een hond die bij andere honden in een roedel heeft gezeten , mag je nooit bij iemand plaatsen die geen andere honden heeft. Die gaan dood van eenzaamheid
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
zodra honden in een kennel zitten , kan je niet meer spreken van een roedel.jidde schreef:ook, maar ook in huisjip007 schreef:maar nanni heeft misschien in een kennel gezetenjidde schreef:Nanni is juist ontzettend opgebeurd! Lekker alle aandacht, heeeeeeerlijk vind ze dat!jip007 schreef:dat denk ik niet , een hond die bij andere honden in een roedel heeft gezeten , mag je nooit bij iemand plaatsen die geen andere honden heeft. Die gaan dood van eenzaamheid

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Monique_Nino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Aantal honden: 1
Monique met staffie Nino schreef:Arona schreef:
heb niet gezegd dat 15 DC een mooi aantal is, heb gezegd MAXIMUM 15
hmm Lieve hoe wil je dat gaan bekostigen zoveel honden?
Ik meen me te herinneren dat je nog niet zo lang geleden een aantal honden van je verkocht heb vanwege geld gebrek?
Zeg het me maar als ik het mis heb hoor
Lieve, Ik zou graag een antwoord verkrijgen van jou, over hoe je dat voor je gaat zien.
Zoveel honden gaat erg veel geld en tijd inzitten.
Of is het dan weer zo dat als het wat minder met de financiën gaat , jij gewoon een paar van je honden verkoopt?
Want ik had het namelijk niet mis, hieronder een bericht van jou.
Allen onder een andere naam.
(Verwijderd door Moderator)

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
ja wel maar kan je dat vergelijken met een hond die veel op show komt? en heel veel de aandacht van de baas heeft dan omdqt ze zoveel naar show moet?v.d Lupinehof schreef:We hebben ringtraining met haar gedaan , maar toen ze 2 was kreeg ze een gescheurde kruisband . Maar ik ga wel 2 keer per dag met haar en jetset naar het bos , daar ben ik toch ook bezig met haar
mol

Ok, hier praat een niet-fokker. Maar ik heb wel veel shows gezien. Brand me maar af

Of je een hond die veel op shows komt kunt vergelijken met een hond die 2x per dag naar het bos gaat????
Nee, dat denk ik niet. Al zegt de fokker nog zo hard dat de bewuste hond "zoooooo blij is dat ze in de ring mag lopen". Bull-shit. Ik heb nog nooit een blije hond in de ring gezien. Sterker nog, al werd er een pracht van een hond geshowd... Alles aan die kop zei dat hij er niks aan vond.. Voor mij zou die hond dus acuut afvallen als Best in Show.
Geef de hond een keuze: 2 uur rauzen in het bos, of 10 minuten showen (en dus 8 uur lang op een kleedje stil moeten liggen).
Ik denk dat ik die keuze als niet-fokker, als niet-hondenkenner, wel weet. Door alleen al naar de koppen te kijken. Mijn honden worden dus niét geshowd

- little-wolf
- Zeer actief
Monique met staffie Nino schreef:Monique met staffie Nino schreef:Arona schreef:
heb niet gezegd dat 15 DC een mooi aantal is, heb gezegd MAXIMUM 15
hmm Lieve hoe wil je dat gaan bekostigen zoveel honden?
Ik meen me te herinneren dat je nog niet zo lang geleden een aantal honden van je verkocht heb vanwege geld gebrek?
Zeg het me maar als ik het mis heb hoor
Lieve, Ik zou graag een antwoord verkrijgen van jou, over hoe je dat voor je gaat zien.
Zoveel honden gaat erg veel geld en tijd inzitten.
Of is het dan weer zo dat als het wat minder met de financiën gaat , jij gewoon een paar van je honden verkoopt?
Want ik had het namelijk niet mis, hieronder een bericht van jou.
Allen onder een andere naam.
(verwijderd door Moderator)
wat ben jij voor zeikstraal zeg?
die advertentie is bekand een jaar oud.
zit toch niet zo te zeiken over andersmans geld.
ik zeg niet dat ik het goedkeur, zo op die manier.
maar jij moet niet zo lopen zemelen erover. als je t wil weten, mail je ze toch?
- Monique_Nino
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
dat ben je wel. tis niet de 1e keer dat je erom vraagt.Monique met staffie Nino schreef:zeikstraal ben ik niet , dat doe ik op het toilet.
Het is een doodnormale vraag waar ik geen antwoord op krijg.
En ik wel graag een antwoord op zou willen krijgen
mail ze gewoon.
als je ff leest, is die advertentie bijna van een jaar geleden.
het gaat jou geen ene malle moer aan hoe ze dat gaan bekostigen.
- Monique_Nino
- Zeer actief
Nee het is zeker niet de eerste keer dat ik dat vraag, blijkbaar is het dus wel gelezen, waarom komt er dan geen antwoord?
Dat het nog geen jaar geleden was maakt niets uit, toen ging het niet goed, hoe denken ze het nu beter te gaan doen dan?
Hoe ze het gaan bekostigen intereseerd me wel degelijk, het gaat hier namelijk om het welzijn van honden.
Of vind je het normaal dat als het je financieel tegenzit, je dan maar een aantal honden verkoopt.
We hebben het hier wel over honden, niet over een één of ander autootje wat je verkoopt voor de poen.
Dat het nog geen jaar geleden was maakt niets uit, toen ging het niet goed, hoe denken ze het nu beter te gaan doen dan?
Hoe ze het gaan bekostigen intereseerd me wel degelijk, het gaat hier namelijk om het welzijn van honden.
Of vind je het normaal dat als het je financieel tegenzit, je dan maar een aantal honden verkoopt.
We hebben het hier wel over honden, niet over een één of ander autootje wat je verkoopt voor de poen.

- Mol
- Zeer actief
dat je die vraag stelt oke kan niks mis mee maar om zo iets er bij te zetten nee dat is bewust iemand na trappen klaar ,je kan het met aar eens zijn of niet hoe ze het doet ,maar dit soort geintjes zeg meer over jou karakter dan die van haar.Monique met staffie Nino schreef:Nee het is zeker niet de eerste keer dat ik dat vraag, blijkbaar is het dus wel gelezen, waarom komt er dan geen antwoord?
mol

-
- Zeer actief
Als je die discussie kent, dan zet je vraagtekens bij wat er hiet staat.
Een van de antwoorden van haar zelf was oa:
Als professionele fokker van een moeilijk en onstandvastig ras moet je nu éénmaal keuzes maken. het gaat hier niet om schoothondjes die je met z'n allen kan bijéén troepen in huis. Een presa is een erfbewaker en hondagressief. Op een bepaald moment zaten we hier met 8 reu'en en 4 teven - en ze lusten elkaar rauw, dus ja, er moeten er een paar weg
En nu lees je over een maximum van 15. Als het er dan met 12 al niet gaat dat er een aantal weg moeten hoe moet dat dan met 15. Daarbij die vaste lasten blijven, die worden alleen maar hoger en niet minder.
Een van de antwoorden van haar zelf was oa:
Als professionele fokker van een moeilijk en onstandvastig ras moet je nu éénmaal keuzes maken. het gaat hier niet om schoothondjes die je met z'n allen kan bijéén troepen in huis. Een presa is een erfbewaker en hondagressief. Op een bepaald moment zaten we hier met 8 reu'en en 4 teven - en ze lusten elkaar rauw, dus ja, er moeten er een paar weg
En nu lees je over een maximum van 15. Als het er dan met 12 al niet gaat dat er een aantal weg moeten hoe moet dat dan met 15. Daarbij die vaste lasten blijven, die worden alleen maar hoger en niet minder.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Monique_Nino
- Zeer actief
Ik heb het twee keer gevraagd, komt geen antwoord op en nu werd het dus wel gezien.
Ze wil zich graag profileren als zijnde goede Dogo Canario fokker, maar het bleek al een jaar geleden dat ze dat niet waar kon maken.
Ze wilde overstappen op nog een ander ras, nadat ze deze honden verkocht had.
Ik vraag me dan echt af of je zo iemand nog fokker mag noemen.
Vandaar mijn vraag, hoe ze denkt dat allemaal te gaan doen.
Ze wil zich graag profileren als zijnde goede Dogo Canario fokker, maar het bleek al een jaar geleden dat ze dat niet waar kon maken.

- little-wolf
- Zeer actief
dus omdat het vorig jaar tegen zat, betekend dat het nu ook tegen zit?Monique met staffie Nino schreef:Ik heb het twee keer gevraagd, komt geen antwoord op en nu werd het dus wel gezien.
mens je moet niet zo lullen.
enne ik heb het gelezen ja. maar ik ben geen lieve of nico.
omdat ze haar honden verkoopt is het geen goede fokker? wat raar. geloof dat de meeste fokkers honden verkopen.
zou gek zijn, honden fokken en niks verkopen.
ze staan nog in de startblokken met het fokken. dus alles gaat niet in 1x goed. helaas.
en het gaat je geen ene reed aan hoe dat allemaal gaan doen. zijn niet jouw zaken.
en er staat dat ze MAXIMAAL 15 honden willen kunnen houden. en niet dat ze er al zoveel hebben of ooit zullen krijgen.
en ja het zijn levende wezens. maar een fokker is nu eenmaal anders dan iemand die een huishond wilt. ik zou het ook niet kunnen. om honden te hrtplaatsen. maar er zijn mensen die het wel kunnen.
- Monique_Nino
- Zeer actief
little-wolf schreef:dus omdat het vorig jaar tegen zat, betekend dat het nu ook tegen zit?Monique met staffie Nino schreef:Ik heb het twee keer gevraagd, komt geen antwoord op en nu werd het dus wel gezien.
omdat ze haar honden verkoopt is het geen goede fokker? wat raar. geloof dat de meeste fokkers honden verkopen.
ze staan nog in de startblokken met het fokken. dus alles gaat niet in 1x goed. helaas.
en het gaat je geen ene reed aan hoe dat allemaal gaan doen. zijn niet jouw zaken.
en er staat dat ze MAXIMAAL 15 honden willen kunnen houden. en niet dat ze er al zoveel hebben of ooit zullen krijgen.
en ja het zijn levende wezens. maar een fokker is nu eenmaal anders dan iemand die een huishond wilt. ik zou het ook niet kunnen. om honden te hrtplaatsen. maar er zijn mensen die het wel kunnen.
Dat fokken moeilijk is en geld verslindend ,kan ik helemaal inkomen.
Ook dat er soms honden herplaatst moeten worden snap ik.
Maar wat zij deed........ honden verkopen en er een ander ras voor terugkopen??
Nee dat gaat er bij mij niet in, want dit verhaal gaat namelijk verder dan een paar honden verkopen.

- Arona
- Actief
- Contacteer:
wel Monique, hoe het met onze financiele situatie zit, dat gaat jouw geen reet aan. Wil je weten hoe we dat later gaan bekostigen 15 honden (zoals je graag dat getal gebruikt) wel binnen 2 jaar krijgt mijn man 75.000 euro uitgekeerd door het arbeidsongeval dat hij gehad heeft enkele jaren geleden. Tevreden zo 

Dogo Canario fokker - België
Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;

Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap zowieso niet dat je het uitlegt?Arona schreef:wel Monique, hoe het met onze financiele situatie zit, dat gaat jouw geen reet aan. Wil je weten hoe we dat later gaan bekostigen 15 honden (zoals je graag dat getal gebruikt) wel binnen 2 jaar krijgt mijn man 75.000 euro uitgekeerd door het arbeidsongeval dat hij gehad heeft enkele jaren geleden. Tevreden zo

Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005

- Arona
- Actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
je loopt dus achter. een jaar blijkbaar.Monique met staffie Nino schreef:little-wolf schreef:dus omdat het vorig jaar tegen zat, betekend dat het nu ook tegen zit?Monique met staffie Nino schreef:Ik heb het twee keer gevraagd, komt geen antwoord op en nu werd het dus wel gezien.
Nee dat gaat er bij mij niet in, want dit verhaal gaat namelijk verder dan een paar honden verkopen.
het enigste ras wat ze fokken is de dc.
dus hou je onzin voor je.
ohja, vertel er voortaan bij, dat die advertentie ook gewoon op hun site gestaan heeft.
Laatst gewijzigd door little-wolf op 28 apr 2004 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook hoor.. maar het gaat gewoonweg niemand aanlittle-wolf schreef:TaMa schreef:Moet je niet doen, het is jouw zaak!!Arona schreef:ik ook nietIk snap zowieso niet dat je het uitlegt?maar ik heb de ziekelijke neiging van te antwoorden
ben ik met je eens.
al kan ik het me wel voorstellen.
En ik vind het best triest dat een situatie van een jaar geleden op deze manier naar boven word gehaald.. kon ook via een pb'tje
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005

- Monique_Nino
- Zeer actief
Ok ik maakte een tikfoutje, het moet zijn een ander ras (drie teven)voor terug WILDE kopenlittle-wolf schreef:je loopt dus achter. een jaar blijkbaar.Monique met staffie Nino schreef:little-wolf schreef:Monique met staffie Nino schreef:Ik heb het twee keer gevraagd, komt geen antwoord op en nu werd het dus wel gezien.
dus omdat het vorig jaar tegen zat, betekend dat het nu ook tegen zit?
het enigste ras wat ze fokken is de dc.
dus hou je onzin voor je.
De fokkers annuleerde namelijk deze aankopen.
Onzin is het zeker niet, liegen over dit soort dingen en daar onzin over verkopen doe ik niet.
Dit heeft zij zelf gedaan en gezegt , ik niet.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- little-wolf
- Zeer actief
het zal me aan me reed roesten of ze dat wel of niet gedaan hebben.
als ze het echt gewild hadden, hadden ze verder gezocht.
maar dus niet.
jij bent echt laag om iemand zo onderuit te halen zeg.
doe dat maar bij iemand niks over heb voor zn honden, maar niet bij iemand die het beste met ze voorheeft en al hun geld erin stoppen.
maar dus niet.
jij bent echt laag om iemand zo onderuit te halen zeg.

doe dat maar bij iemand niks over heb voor zn honden, maar niet bij iemand die het beste met ze voorheeft en al hun geld erin stoppen.
- little-wolf
- Zeer actief
- Monique_Nino
- Zeer actief
Ik vroeg hoe ze dat nu gingen bekostigen, ik vroeg niet naar waar het geld vandaan komt.TaMa schreef:Ik ook hoor.. maar het gaat gewoonweg niemand aanlittle-wolf schreef:TaMa schreef:Moet je niet doen, het is jouw zaak!!Arona schreef: ik ook nietmaar ik heb de ziekelijke neiging van te antwoorden
ben ik met je eens.
al kan ik het me wel voorstellen.
En ik vind het best triest dat een situatie van een jaar geleden op deze manier naar boven word gehaald.. kon ook via een pb'tje
Het net zoals een zaak, je moet een soort van bedrijfsplan hebben, en iets bedenken voor als je te maken krijgt met mindere tijden.
Als je dat goed op poten hebt, en je hebt een definitieve keuze qua hond, want vorig jaar wist ze niet welk ras ze verder mee wilde, of een ander ras erbij fokken.
Goed ze heeft gekozen voor de dogo, dus vroeg ik me af of ze het nu wel goed op poten heeft gezet zodat ze zich geheel kan toeleggen op een goede fok, zonder dat als er slechte tijden aanbreken ze weer een aantal van haar honden moet verkopen.

- Monique_Nino
- Zeer actief
kijk en dat bedoel ik dus, je moet niet al je geld in iets stoppen, maar altijd iets achter de hand houden.little-wolf schreef:het zal me aan me reed roesten of ze dat wel of niet gedaan hebben.
maar dus niet.
jij bent echt laag om iemand zo onderuit te halen zeg.![]()
Er zijn altijd factoren die de financien in de war sturen, hou daar rekening mee!
Laag? idd ik ben maar een klein wijffie

-
- Zeer actief
- Contacteer:
als iedereen nou eens geld achter de hand zou kunnen hebben, zouden er een stuk minder faillissementen in nederland zijn. er zijn idd altijd factoren die de financiën in de war sturen en helaas heeft dan niet iedereen door wat voor reden dan ook geld achter de hand en moeten er rigoreuze maatregelingen genomen worden en als dat het verkopen van honden betekend om op deze wijze de goede zorg voor je overige honden te kunnen waarborgen is dat hard maar noodzakelijkMonique met staffie Nino schreef:kijk en dat bedoel ik dus, je moet niet al je geld in iets stoppen, maar altijd iets achter de hand houden.little-wolf schreef:het zal me aan me reed roesten of ze dat wel of niet gedaan hebben.
maar dus niet.
jij bent echt laag om iemand zo onderuit te halen zeg.![]()
Er zijn altijd factoren die de financien in de war sturen, hou daar rekening mee!
Laag? idd ik ben maar een klein wijffie

groetjes
caroline, whooper en orbis