Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy voer tot welke leeftijd (bullmastiff)
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
puppy voer tot welke leeftijd (bullmastiff)
tot welke leeftijd geven jullie puppy voer aan puppy's en waarom?
heb gehoord dat grote rassen langer puppyvoer moeten hebben ivm met de groei.
heb gehoord dat grote rassen langer puppyvoer moeten hebben ivm met de groei.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
ik geef nooit, maar dan ook nooit meer puppyvoer.
lekker groeivoer waar die grote rassen nog harder op kunnen groeien en juist problemen krijgen.
qyan groeide er 3 kilo per week op, de hoogte in. was echt heel goed
volgende pup gaat vanaf dag 1 dat ie hier in huis is op een complete diepvriesvleesvoeding. staat qyan nu ook.
lekker groeivoer waar die grote rassen nog harder op kunnen groeien en juist problemen krijgen.
qyan groeide er 3 kilo per week op, de hoogte in. was echt heel goed

volgende pup gaat vanaf dag 1 dat ie hier in huis is op een complete diepvriesvleesvoeding. staat qyan nu ook.
- majelle
- Zeer actief
Ik heb ervoor gekozen om Bikkel wel op te laten groeien met puppyvoer. Ik koos ervoor omdat het mij logisch leek dat een pup ander voer nodig zou hebben dan een reeds volgroeide hond. De meningen verschillen hierover, ben geen anti versvlees maar ik moest een knoop doorhakken en toen werd het puppyvoer. Toen Bikkel 7 maanden was werd hij magerder en hij at het niet bij. Wat soorten geprobeerd maar hij at het niet ook geen duck (versvlees).
Ik ben toen overgestapt naar voer (brok) dat gemaakt is voor honden vanaf 5 maanden tot en met volwassen, mols voer. Daarnaast krijgt ie pens.
En tot nu toe doet ie het er goed op. Eet genoeg en komt aan en blijft op gewicht.
Ik ben toen overgestapt naar voer (brok) dat gemaakt is voor honden vanaf 5 maanden tot en met volwassen, mols voer. Daarnaast krijgt ie pens.
En tot nu toe doet ie het er goed op. Eet genoeg en komt aan en blijft op gewicht.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ook hier zijn de meningen weer over verdeeld......
Ik ben er een voorstander van om juist grote rassen maar kort, of helemaal niet, puppyvoer te geven omdat ze hier vaak te hard van groeien (en onregelmatig).
Kaya heb ik tot 3 maanden puppyvoer gegeven en ben toen overgestapt naar een volwassen voer.
Ik ben er een voorstander van om juist grote rassen maar kort, of helemaal niet, puppyvoer te geven omdat ze hier vaak te hard van groeien (en onregelmatig).
Kaya heb ik tot 3 maanden puppyvoer gegeven en ben toen overgestapt naar een volwassen voer.
-
- Vaste gebruiker
voer
vind het moeilijk hoor. het is lijkt mij niet voor niks puppyvoer en als je het vergelijkt qua samenstelling met volwassen voer dan is er wel verschil.
speelt de hoeveelheid die je geeft niet ook een rol?
Als je een vuilnisbak hebt zonder rem en je blijft voeren dan kan ik me voorstellen dat zo'n pup sneller groeit.
het is wel zo dat mijn pup een duidelijke voorkeur heeft voor het volwassen voer van mijn andere honden, maar ik weet niet of dat wat zegt.
Als je een vuilnisbak hebt zonder rem en je blijft voeren dan kan ik me voorstellen dat zo'n pup sneller groeit.
het is wel zo dat mijn pup een duidelijke voorkeur heeft voor het volwassen voer van mijn andere honden, maar ik weet niet of dat wat zegt.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: kaya
Kaya is een Rottweiler.maxime schreef:wat is kaya voor hond?
Ik geloof niet in puppenbrok; allemaal commercie om een hoop geld te verdienen. De meeste mensen met grote rassen, gaan al snel over op volwassen brok.
Kwaad kan het zeker niet!!!!!!!!! En ik heb wel al verschillende keren gehoord dat een hond te snel en onregelmatig groeide van puppybrokken.
-
- Vaste gebruiker
Ik ben met Doeska bij 3.5 maand over gegaan op een niet puppybrok.
Dit op advies van de fokker ivm. mogelijk te snel groeien.
Vandaag nog bij de dierenarts geweest en deze vind haar eerder aan de magere kant. Maar is goed voor bot en gewrichtsontwikkeling.Momenteel is Doeska 10.5 maand ( Bouvier )
Groetjes, Frans
Dit op advies van de fokker ivm. mogelijk te snel groeien.
Vandaag nog bij de dierenarts geweest en deze vind haar eerder aan de magere kant. Maar is goed voor bot en gewrichtsontwikkeling.Momenteel is Doeska 10.5 maand ( Bouvier )
Groetjes, Frans
Re: voer
qyan kreeg met puppy large breed de helft van wat op de verpakking stond.maxime schreef:vind het moeilijk hoor. het is lijkt mij niet voor niks puppyvoer en als je het vergelijkt qua samenstelling met volwassen voer dan is er wel verschil.
en groeide nog 3 kilo per week de hoogte in en werd als gevolg van te weinig voer ook nog eens graadmager.
het komt er hier nooit meer in, maar wat een ander doet, ieder zijn keus natuurlijk

-
- Actief
wat adviseert je fokker hierin???
de mijne was heel duidelijk tot drie maanden puppyvoer daarna over op volwassen voer. nu eet ze sporthonden voer omdat het een overbeweeglijke griet is die op gewoon volwassen voer veels te schraal zou blijven.
de oudste eet gewoon volwassen voer en gaat ook niet over op seniorenvoer.
de mijne was heel duidelijk tot drie maanden puppyvoer daarna over op volwassen voer. nu eet ze sporthonden voer omdat het een overbeweeglijke griet is die op gewoon volwassen voer veels te schraal zou blijven.
de oudste eet gewoon volwassen voer en gaat ook niet over op seniorenvoer.

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Scarlett
- Actief
Wij zijn ook heel snel overgegaan op vervlees. Jody kreeg zelfs last van groeipijnen met dat pupvoer. Charley vanaf dat hij bij ons is (3 maanden oud) meteen op versvlees en FF. Zijn allebei gezonde flinke honden :p:
Mijn mening is dat in de natuur er ook geen speciaal pupvoer is. Daar eten de pups gewoon wat de teef heeft gevangen. Geen baby konijntjes ofzo
Mijn mening is dat in de natuur er ook geen speciaal pupvoer is. Daar eten de pups gewoon wat de teef heeft gevangen. Geen baby konijntjes ofzo

Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.