Hansel schreef:Dat jij twijfelt; typeert jouw kennis over het fokken
Je hoort mij toch niet zeggen dat fokken via de rasvereniging heilig is, ik geef alleen aan: hoe laat je jou aspirant kopers zien dat jou bullmastiff rastypisch is en voldoet aan de fokvoorwaarden als je niet showt en geen aankeuring wilt. Met een aantal keurverslagen of een aankeuring kan je dit aantonen.
Niet alle aspirant kopers hebben eerder een bullmastiff gehad en hebben zich waarschijnlijk op shows georienteerd.
Hier zeg ik toch niks fout mee ???
gr,
hansel

:p:

Jij citeert in eerste instantie een opmerking van Maxime over fokkers die voor kwantiteit gaan ipv kwaliteit. Daarna vraag je waarom zij dan geen lid is van de rasvereniging? Dan zeg ik dat ik dat niet zaligmakend vind, waarop jij zegt dat een BM rastypisch moet zijn en dat je dat moet aantonen door shows of aankeuringen.
Ik geef weer een reaktie over fokken; want daarover ging de eerste quote van jou: kwantiteit in relatie tot kwaliteit.
Nu begin je weer over uiterlijk en dat is toch echt iets anders. Ik beweer namelijk dat er mooie honden zijn die 'slecht' vererven. DAT ziet een pupkoper dus niet staan op een keurrapport van de show of whatever.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en daar kan ik inkomen. Maar ik blijf bij mijn mening dat als je fokt, je wel degelijk met heel veel andere, veel belangrijker zaken, te maken hebt om het ras in stand te houden

Als je wat langer in het ras zit; weet je zelf heel goed hoe een hond van dat ras eruit behoort te zien.